Devadesátiletí Ogaři se vrátili z jízdy Evropou. Nejvíc patálií měli v Česku

  • 0
Po dvou týdnech se vrátil motoveteránklub Ogar ze svého putování střední a východní Evropou. Nejvíc patálií potkalo expedici ještě před opuštěním Česka. Vůdce smečky téměř devadesátiletých strojů musel po neúspěšných opravách usednout na náhradní stroj, došlo ještě k malé nehodě. Vše důležité shrnuje exkluzivní videoreportáž z dojezdu do cíle.

Ogarklub také poskytl redakci iDNES.cz záběry ze čtrnáctidenního putování. Jako největší problém se ukázalo podle očekávání chlazení prastarých motorek. Popojíždění v kolonách ucpaných měst nedělá vzduchem chlazeným motorům ogarů dobře. „Motorky jsou stavěné tak, že potřebují, aby stále jely. Když se zastaví ve vysokých teplotách v kolonách, tak to motorům nesvědčí,“ popisuje Tomáš Rokos, předseda Ogar klubu. Kvůli tomu musela expedice upravit trasu tak, aby neprojížděla ucpanou Bukureští.

Ogaři potáhnou východem Evropy. Připomenou meziválečnou průmyslovou vyspělost

Na vzpomínkové jízdě s názvem Na Ogaru po stopách Malé dohody najeli dobrodruzi z Česka 3 700 kilometrů, do promočené Prahy dojeli o uplynulém víkendu.

Po několika letech plánování si tak připomněli největší předválečnou motoristickou soutěž mezi Prahou, Bělehradem a Bukureští, která se konala v roce 1937.

Největší soutěžní podnik v předválečném Československu pořádal v roce 1937 pod názvem Soutěž Malou dohodou Autoklub Republiky Československé ve spolupráci s autokluby Rumunska a Jugoslávie. Malá dohoda byl politicko-vojenský pakt o vzájemné vojenské pomoci mezi Československem, Rumunskem a Jugoslávií, který se zrodil na počátku 20. let minulého století, jen pár let po skončení první světové války. V době narůstajícího ohrožení nacismem v 30. letech měla automobilová a motocyklová soutěž demonstrovat spojenectví států v paktu a průmyslovou vyspělost.