Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Nouzové tlačítko oslaví rok, většinou ale vysílá jen falešné poplachy

Letos 1. dubna uplyne přesně rok od chvíle, kdy začal být povinný systém pro přivolání pomoci v nouzi z automobilů, tzv. eCall. Musejí ho mít všechna nově homologovaná auta kategorie M1 a N1 v Evropské unii. Jeho využití v praxi je ale zatím mizivé.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PM

P42e85t36r 84M46i89c66h15a74l

18. 3. 2019 21:26

Zrovna v pátek jsme zasahovali u nehody, kde zkolaboval cyklista a spadl do příkopy. Žádný e-call. Jen řidiči, kteří jeli okolo, začali toho cyklistu resuscitovat a zavolali tísňovou linku. Je to o tom, že lidi nesmí být lhostejní.

Mimochodem, ten cyklista to přežil a odvezli ho do špitálu.

3 0
možnosti
JS

No měl zrovna štěstí, spadnout ve chvíli, kdy by ho nikdo neviděl a zapadnout někam do křoví, kde by ho nikdo neviděl,není zrovna pro cyklistu až takový problém.....

0 0
možnosti
JS

Hmm, e-call coby striktně sofistikovaný systém je tu podezírán z bůhví čeho. Přitom 90% kritiků nosí v kapse krabičku, která je může sledovat 24 hodin denně (v autě i mimo něj), může na ně za delší okamžik nasbírat data, ze kterých lze sestavit jejich "dokonalý obraz" jejich jednání, názorů, info o příbuzných, o známých.....

A když se ta "zlá EU" rozhodne Google krotit v jeho monopolních praktikách, tak se tu v diskuzi na obranu "Velkého bratra" zvedá téměř jednotná "lidová fronta".....;-(

0 0
možnosti
MH

M88a48r79e29k 15H74r65u20b32y

19. 3. 2019 13:10

Krabicku v kapse si obvykle kupujete dobrovolne. E-call si musite zaplatit povinne. O rozdilech v pouziti nemluve.

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
MH

M54a59r73e48k 12H76r74u80b77y

19. 3. 2019 13:11

V dalsich autech uz bude on-line kontrola dodrzovani predepsane rychlost, ktera bude navic snizena. Takze uz se vam nemuze nic stat;-)

0 0
možnosti
RD

Každé zařízení, které pomůže zachránit lidský život, má samozřejmě svou cenu, ale nedají se od něj čekat zázraky. Záchranáři tvrdí, že kdyby všechna vozidla v EU byla vybavena systémem eCall, smrtelné nehody na silnicích by mohly být sníženy až o deset procent, což znamená záchranu asi 2 500 životů ročně.

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/nouzove-tlacitko-ecall-nehoda.A190314_101344_automoto_taj

-------------------------------------------------------------------------------------------

Nesouhlasím, pasivní systém volající na linku má minimální šanci, v řádech tisícín promilé, zachránit lidské životy. Daleko větší šanci na záchranu představuje řádné a pravidelné školení řidičů v poskytování správné první pomoci. Zde je daleko větší nedostatečnost způsobující zbytečná úmrtí řidičů. Takže, pokud má cokoliv zachránit byť jeden život, zachrání ho pouze jiný člověk přítomný na místě nehody v daný okamžik, nečekající 10 minut. na záchranné složky.

E-Call je záminkou k zachraňování, byť od počátku je zřejmé, že k tomu nemá předpoklady. Hlavním cílem do budoucna bude kontrola řidičů a jejich pokutování, byť to dnes zní nepravděpodobně. Ale stejně nepravděpodobně zněly v nedávné době řeči o získávání nadvlády ilegálních běženců a zakládání paralelních právních systému a snaze o přebírání moci.

7 2
možnosti
PB

P95e10t51r 86B14á29č81a

18. 3. 2019 15:32

Dalsi kravina z dilny EU a svete div se uplne k nicemu.

1 1
možnosti
MP

Někteří lidé si v diskusi stěžují na možné sledování pomocí této funkce. Dejme tomu.

Zajímalo by mě, jestli těmto lidem nevadí, že průměrný moderní mobil má dva mikrofony a čtyři kamery, pomocí kterých mohou být sledování. O sledování polohy ani nemluvím.

1 3
možnosti
JN

Samozřejmě vadí!

A to je důvod, aby mi možné další "špehování" přes e-call i mna A(!) mého auta nevadilo?

2 0
možnosti
JN

Anketa: Kdo si myslí, že "sledování" aut a "odposlech" z interiéru pro účely přivolání záchrany při nehodě e-call JE A BUDE NAVŽDY JEN A JEN PRO TYTO ÚČELY, ať dá PLUS. Kdo tvrdí, že tento systém BUDE ZANEDLOUHO VYUŽÍVÁN I PRO ÚČLELY SLEDOVÁNÍ A ODPOSLECH OSOB (z jakýchkoli "bohulibých důvodů) ať dá MINUS.... já bohužel dávám jednoznačně minus :-(

2 9
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
3 3
možnosti
PP

Když se zaváděly mýtné brány, tak se všichni dušovali, že budou jen na výběr mýtného. Kde ty sliby jsou...

Nyní má být v autě povinná krabička, která samozřejmě auto zdražuje (podle logiky, zvyšují se mzdy, tak lidé na zdražování mají), která má v sobě GPS, která umí nejen určit polohu auta, ale i jako každá navigace umí samozřejmě spočítat i rychlost auta a podle té polohy i určit, jaká je v místě povolená rychlost. A to překročení rychlosti může určitě krabička ukládat (a při STK vám pak mohou spočítat pokuty za 2 roky a připočíst k ceně za STK, a dokud pokuty neuhradíte, nenalepí vám nálepku) nebo to odesílat, a pak se již automaticky mohou tisknout dopisy s pokutami. A aby to vyšlo rozesílače pokut levněji, budou mít povinně všichni majitelé řidičáků (jako to mají firmy) datové schránky a pokuty budou chodit do datové schránky. A nebo půjdou pokuty rovnou do banky, kde se automaticky strhnou z povinně zaregistrovaného účtu. A zahraniční řidiči si při překročení hranic povinně koupí dálniční známku a zaregistrují účet, na kterém se okamžitě zablokuje částka jako při registraci v hotelu.

A tak můžete pokračovat....

3 2
možnosti
RP

Tak slováci a madaři mají on line dálniční známky :D

0 0
možnosti
OU
OU
MF

Nouzové tlačítko mi až tak nevadí, ale vadí mi jiná zvěrstva z dílny komise EU, jako například vestavěný detektor alkoholu čí "inteligentní asistent rychlosti" ... jakkoliv nám příjde dněšní doba špatná, tak s těmito povinnostmi v praxi, budem na ni vzpomínat a říkat: staré dobré časy,

3 6
možnosti
RP

Výhoda je, že to snad je všechno jenom software, takže by to mělo jít vypnout :-) zatím :-)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Garáž fotbalového boha Ronalda má cenu půl miliardy. Hvězdou je bugatti

16. června 2024

Fotbalová superstar Cristiano Ronaldo, se kterou se česká fotbalová reprezentace utká na Euru 2024...

Divoké automobilové devadesátky. Zavzpomínejte na zlaté časy

12. června 2024

„Kdo pamatuje devadesátky, ten je neprožil,“ říká staré pankáčské přísloví. Na velkou jízdu první...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Česko je ostrov elektromobilní skepse, potvrdily to i evropské volby

13. června 2024

Češi jsou dlouhodobě skeptičtí k elektromobilům. Boj o zákaz spalovacích aut a s ním související...

GLOSA: Praha v populistickém boji s SUV nacení parkování podle velikosti auta

17. června 2024

Parkování v hlavním městě začíná být velký problém a zdá se, že zastupitelé Prahy se jej rozhodli...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Americká města ničí závislost na parkovištích. Řidičů přitom ubývá

10. června 2024

Řada amerických měst sdílí problém, o kterém se příliš nemluví. I když jej každý má na očích....

Třicetiminutový balet kolem Abarthu. Podívejte se, jak se servisuje rally speciál

17. června 2024

Exkluzivně Jak se servisuje rally speciál přímo během závodního víkendu Agrotec Petronas Rally v Hustopečích?...

Malé auto, velká cenová bomba. První jízda obnoveným Renaultem Captur

17. června 2024

Renault Captur, spolu s Cliem stěžejní model francouzské automobilky, dostal decentní facelift...

GLOSA: Praha v populistickém boji s SUV nacení parkování podle velikosti auta

17. června 2024

Parkování v hlavním městě začíná být velký problém a zdá se, že zastupitelé Prahy se jej rozhodli...

Tříválcová jistota od Yamahy. Ojetou motorku dobře prozkoumejte

17. června 2024

Premium Střední objemová kategorie motocyklů Yamaha opustila dva čtyřválce o objemu 600 a 800 ccm a dostala...

Opalovací krém pro miminka: Jaký vybrat?
Opalovací krém pro miminka: Jaký vybrat?

Pokožka novorozenců a kojenců je tenká, zranitelná a má méně melaninu, což je pigment, který chrání pokožku před slunečním zářením. Kůže miminka je...