Diskuze
Nouzové tlačítko oslaví rok, většinou ale vysílá jen falešné poplachy
Děkujeme za pochopení.
P42e85t36r 84M46i89c66h15a74l
Zrovna v pátek jsme zasahovali u nehody, kde zkolaboval cyklista a spadl do příkopy. Žádný e-call. Jen řidiči, kteří jeli okolo, začali toho cyklistu resuscitovat a zavolali tísňovou linku. Je to o tom, že lidi nesmí být lhostejní.
Mimochodem, ten cyklista to přežil a odvezli ho do špitálu.
J66i60ř36í 30S26c94h66w36a83c39h
No měl zrovna štěstí, spadnout ve chvíli, kdy by ho nikdo neviděl a zapadnout někam do křoví, kde by ho nikdo neviděl,není zrovna pro cyklistu až takový problém.....
J29i93ř41í 76S21c97h86w89a39c93h
Hmm, e-call coby striktně sofistikovaný systém je tu podezírán z bůhví čeho. Přitom 90% kritiků nosí v kapse krabičku, která je může sledovat 24 hodin denně (v autě i mimo něj), může na ně za delší okamžik nasbírat data, ze kterých lze sestavit jejich "dokonalý obraz" jejich jednání, názorů, info o příbuzných, o známých.....
A když se ta "zlá EU" rozhodne Google krotit v jeho monopolních praktikách, tak se tu v diskuzi na obranu "Velkého bratra" zvedá téměř jednotná "lidová fronta".....
M88a48r79e29k 15H74r65u20b32y
Krabicku v kapse si obvykle kupujete dobrovolne. E-call si musite zaplatit povinne. O rozdilech v pouziti nemluve.
O41d74s36t63r47a79n21ě55n10ý 84U20ž21i33v60a73t28e47l
M54a59r73e48k 12H76r74u80b77y
V dalsich autech uz bude on-line kontrola dodrzovani predepsane rychlost, ktera bude navic snizena. Takze uz se vam nemuze nic stat
R21a56d10o21v30a11n 25D60l97u69g91o40s92z
Každé zařízení, které pomůže zachránit lidský život, má samozřejmě svou cenu, ale nedají se od něj čekat zázraky. Záchranáři tvrdí, že kdyby všechna vozidla v EU byla vybavena systémem eCall, smrtelné nehody na silnicích by mohly být sníženy až o deset procent, což znamená záchranu asi 2 500 životů ročně.
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/nouzove-tlacitko-ecall-nehoda.A190314_101344_automoto_taj
-------------------------------------------------------------------------------------------
Nesouhlasím, pasivní systém volající na linku má minimální šanci, v řádech tisícín promilé, zachránit lidské životy. Daleko větší šanci na záchranu představuje řádné a pravidelné školení řidičů v poskytování správné první pomoci. Zde je daleko větší nedostatečnost způsobující zbytečná úmrtí řidičů. Takže, pokud má cokoliv zachránit byť jeden život, zachrání ho pouze jiný člověk přítomný na místě nehody v daný okamžik, nečekající 10 minut. na záchranné složky.
E-Call je záminkou k zachraňování, byť od počátku je zřejmé, že k tomu nemá předpoklady. Hlavním cílem do budoucna bude kontrola řidičů a jejich pokutování, byť to dnes zní nepravděpodobně. Ale stejně nepravděpodobně zněly v nedávné době řeči o získávání nadvlády ilegálních běženců a zakládání paralelních právních systému a snaze o přebírání moci.
P95e10t51r 86B14á29č81a
Dalsi kravina z dilny EU a svete div se uplne k nicemu.
M64i86c15h11a66l 29P16t46a83c39e97k
Někteří lidé si v diskusi stěžují na možné sledování pomocí této funkce. Dejme tomu.
Zajímalo by mě, jestli těmto lidem nevadí, že průměrný moderní mobil má dva mikrofony a čtyři kamery, pomocí kterých mohou být sledování. O sledování polohy ani nemluvím.
J61i81ř69í 67N64e55č87á64s19e95k
Samozřejmě vadí!
A to je důvod, aby mi možné další "špehování" přes e-call i mna A(!) mého auta nevadilo?
J71i62ř14í 35N16e60č62á73s95e24k
Anketa: Kdo si myslí, že "sledování" aut a "odposlech" z interiéru pro účely přivolání záchrany při nehodě e-call JE A BUDE NAVŽDY JEN A JEN PRO TYTO ÚČELY, ať dá PLUS. Kdo tvrdí, že tento systém BUDE ZANEDLOUHO VYUŽÍVÁN I PRO ÚČLELY SLEDOVÁNÍ A ODPOSLECH OSOB (z jakýchkoli "bohulibých důvodů) ať dá MINUS.... já bohužel dávám jednoznačně minus :-(
O71d54s97t22r34a50n97ě53n10ý 93U77ž76i67v70a40t57e33l
P38a44v95e97l 49P20o85k92o33r11n74ý
Když se zaváděly mýtné brány, tak se všichni dušovali, že budou jen na výběr mýtného. Kde ty sliby jsou...
Nyní má být v autě povinná krabička, která samozřejmě auto zdražuje (podle logiky, zvyšují se mzdy, tak lidé na zdražování mají), která má v sobě GPS, která umí nejen určit polohu auta, ale i jako každá navigace umí samozřejmě spočítat i rychlost auta a podle té polohy i určit, jaká je v místě povolená rychlost. A to překročení rychlosti může určitě krabička ukládat (a při STK vám pak mohou spočítat pokuty za 2 roky a připočíst k ceně za STK, a dokud pokuty neuhradíte, nenalepí vám nálepku) nebo to odesílat, a pak se již automaticky mohou tisknout dopisy s pokutami. A aby to vyšlo rozesílače pokut levněji, budou mít povinně všichni majitelé řidičáků (jako to mají firmy) datové schránky a pokuty budou chodit do datové schránky. A nebo půjdou pokuty rovnou do banky, kde se automaticky strhnou z povinně zaregistrovaného účtu. A zahraniční řidiči si při překročení hranic povinně koupí dálniční známku a zaregistrují účet, na kterém se okamžitě zablokuje částka jako při registraci v hotelu.
A tak můžete pokračovat....
R68o52m72a86n 24P35o16l82á56č43e24k
Tak slováci a madaři mají on line dálniční známky :D
O56d44s63t24r27a93n94ě42n94ý 58U37ž34i38v10a26t32e44l
O22d29s10t48r32a92n41ě51n15ý 88U53ž44i33v73a75t93e30l
M48a63r84t95i68n 97F38i67l79i11p40c28z43y86k
Nouzové tlačítko mi až tak nevadí, ale vadí mi jiná zvěrstva z dílny komise EU, jako například vestavěný detektor alkoholu čí "inteligentní asistent rychlosti" ... jakkoliv nám příjde dněšní doba špatná, tak s těmito povinnostmi v praxi, budem na ni vzpomínat a říkat: staré dobré časy,
R97o13m71a70n 37P42o74l33á50č31e71k
Výhoda je, že to snad je všechno jenom software, takže by to mělo jít vypnout :-) zatím :-)
Garáž fotbalového boha Ronalda má cenu půl miliardy. Hvězdou je bugatti
Fotbalová superstar Cristiano Ronaldo, se kterou se česká fotbalová reprezentace utká na Euru 2024...
Divoké automobilové devadesátky. Zavzpomínejte na zlaté časy
„Kdo pamatuje devadesátky, ten je neprožil,“ říká staré pankáčské přísloví. Na velkou jízdu první...
{NADPIS}
![](https://1gr.cz/u/free.gif#230x129)
{LABEL} {POPISEK}
Česko je ostrov elektromobilní skepse, potvrdily to i evropské volby
Češi jsou dlouhodobě skeptičtí k elektromobilům. Boj o zákaz spalovacích aut a s ním související...
GLOSA: Praha v populistickém boji s SUV nacení parkování podle velikosti auta
Parkování v hlavním městě začíná být velký problém a zdá se, že zastupitelé Prahy se jej rozhodli...
{NADPIS}
![](https://1gr.cz/u/free.gif#230x129)
{LABEL} {POPISEK}
Americká města ničí závislost na parkovištích. Řidičů přitom ubývá
Řada amerických měst sdílí problém, o kterém se příliš nemluví. I když jej každý má na očích....
Třicetiminutový balet kolem Abarthu. Podívejte se, jak se servisuje rally speciál
Exkluzivně Jak se servisuje rally speciál přímo během závodního víkendu Agrotec Petronas Rally v Hustopečích?...
Malé auto, velká cenová bomba. První jízda obnoveným Renaultem Captur
Renault Captur, spolu s Cliem stěžejní model francouzské automobilky, dostal decentní facelift...
GLOSA: Praha v populistickém boji s SUV nacení parkování podle velikosti auta
Parkování v hlavním městě začíná být velký problém a zdá se, že zastupitelé Prahy se jej rozhodli...
Tříválcová jistota od Yamahy. Ojetou motorku dobře prozkoumejte
Premium Střední objemová kategorie motocyklů Yamaha opustila dva čtyřválce o objemu 600 a 800 ccm a dostala...
![Opalovací krém pro miminka: Jaký vybrat?](//1gr.cz/u/free.gif)
Opalovací krém pro miminka: Jaký vybrat?
Pokožka novorozenců a kojenců je tenká, zranitelná a má méně melaninu, což je pigment, který chrání pokožku před slunečním zářením. Kůže miminka je...