Diskuze

Elektromobilita nestačí. Německo zavelelo k nástupu vodíku

Vodík coby alternativní nosič energie v Německu dlouho přehlíželi. Teď se situace mění. Hlavně proto, že stávající způsoby snižování emisí v této zemi v žádném případě nebudou stačit k tomu, aby splnila cíle, které si stanovila. A tak se v rámci úsilí o ještě rychlejší snižování emisí Německo vydá i vodíkovou cestou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OS

O75t14a 34S25a39l32y48k

14. 8. 2019 12:35

Je projevem nebetyčné hlouposti zpochybňovat kompetenci Němců, nejen v energetice. Jestliže Němci něco dělají tak, jak dělají, mají k tomu nepochybně dobré důvody.

0 0
možnosti
MS

Historie nás učí, že Němci velice snadno podléhají ideologii, a že jak ty ovce následují své vůdce. Nebo snad najdete "dobré důvody" v nacismu?

2 0
možnosti
MP

Vodík má smysl u vlaků a nákladních aut kde není problém umístit vysokotlakou nádrž na explozivní vodík a kde nemusí být čerpací stanice na každém rohu.

U osobních aut se dle mého názoru prosadí baterie, jejíž výzkum také nespí a ukazuje se cesta k bateriím s pevným elektrolytem. Tyto baterie budou mít mnohonásobnou kapacitu s minimálním časem na dobití.

0 0
možnosti
OS

O90t82a 19S62a98l42y59k

14. 8. 2019 12:08

Vodík je problematický z řady důvodů, nikoliv kvůli bezpečnosti:

Světové zásoby platiny pro palivové články vystačí na 200 mil. aut a Pt je nerecyklovatelná.

Elektrolytický vodík je drahý a ze zemního plynu nebo svítiplynu je znečištěn, čištění je nezbytné a nákladné.

Vodík nelze použít do spalovacích motorů kvůli nízké účinnosti Carnotova cyklu.

Energie na zkapalňování nebo stlačování do tlakových nádob tvoří až 2/3 celkové energetické bilance.

Výhoda - lze skladovat

1 0
možnosti
MG

Nemam rad prazdna tvrzeni bez uvedeni tvrdych cisel. Zde cteme, ze "Přebytečná energie, která dnes způsobuje potíže v přenosové soustavě, by se spotřebovávala na výrobu vodíku – a to klidně hned blízko těmto lokálním zdrojům energie. Ve chvíli, kdy by pak bylo elektřiny z obnovitelných zdrojů nedostatek, přišlo by na řadu využití vodíku a jeho opětovná proměna v elektřinu."

A vubec se tu neuvede, jakou ucinnost techto premen energie lze dnes docilit, Nedostaneme nahodou zpet mene nez polovinu elektricke energie? A jak dlouho zarizeni na tu premenu vydrzi a na kolik to cele prijde? Opravdu nevyjde levneji ukladat elektrinu jinak?

1 0
možnosti
MS

Ptáte se správně, ale o to vůbec nejde. Celý ten humbuk je o tom, lidi více zdanit, zdražit energie a zadotovat spřízněné duše.

2 2
možnosti
GK

1882 Ayrton & Perry Electric Tricycle akku 1,5 kWH dojezd az 40km. Na to ze to bylo skoro pred 140 roky tak jsme se zas az tak moc s tema baterkama dopredu nepohnuli.

1 4
možnosti
JS

ano, padesátinásobek je opravdu zanedbatelný rozdíl......;-)

1 0
možnosti
Foto

Jestliže je lithium velmi náchylné k požárům, pak s vodíkem opravdu hrozí nebezpečí ještě o mnoho větší. Pro auta je snad možný kompromis se stlačeným metanem, ten není tak výbušný.

Ale diesel mi připadá stále ještě optimální, ušetřit palivo lze daleko lépe náhradou dosavadních olejových topení elektřinou, teplá voda působí jako akumulátor. Izolovaný kotel s teplou vodou se může ohřívat solárkou nebo větrníkem, když je energie nadbytek, topit lze pak podle potřeby v jinou dobu.

Ušetřený olej pak lze nejlépe využít v autech. Obě technologie jsou bezpečné a dávno vyzkoušené.

0 0
možnosti
MG

Vas priklad s ukladanim tepelne energie misto elektricke neni zrovna dobry. Nelze ji totiz ukladat treba na mesic a dele. Mnohem lepe vychazi ukladat elektrickou energii uplne jinak nebo ji premenovat na vodni a zpet v precerpavajicich elektrarnach. Vodik ale opravdu pokud vim nevychazi zrovna priznive z nekolika duvodu. Jednim z nich je i to, ze se musi hodne stlacovat a pri tom se uvolnuje docela dost tepelne energie, kterou nelze dobre vyuzit. Vodik se take neda dlouhodobe skladovat.

1 0
možnosti
MH

Kupovat elektřinu z jádra Temelín jim nevadí nebo ty jejich hnědouhelný

0 0
možnosti
JD

J60a67n 82D58l43o71u62h75ý

7. 8. 2019 21:37

Že by už Němci pochopili, že eauta jsou slepá cesta?

3 2
možnosti
VB

tohle takhle jistě nepochopili, vždyť VW nebude za nedlouho nic jinýho než elektrický auta dělat, nic jinýho už nevyvíjí, k pohonu aut se experimentuje i s vodíkem, ale elektrická auta zůstávají v Německu nadále prioritou, vodík je ve fázi spíš jen eperimentů

0 0
možnosti
MS

M23a71r31c46e71l 87S38u75p

7. 8. 2019 16:10

Jsem si vzpoměl na tu pohádku, jak tam král prochází mezi alchymisty, kteří se snaží ze všeho možného vyrobit zlato.

4 0
možnosti
VB

no jo, lidí pořád vymýšlejí něco novýho a Němcům to jde docela dobře, proto jsou tam kde jsou, nám to jde daleko hůř a je to tady i vidět, nebýt Němců, tak jsme tady rozvojová země na úrovni Konga

1 8
možnosti
LH

V roce 2030 bude v Německu díky ekologickým pomatencům ekonomika v troskách a chalifát díky politickým pomatencům.

3 1
možnosti
JS

A ČR, díky Babišovi a Zemanovi, bude vedoucí zemí Evropy. ;-D

1 0
možnosti
TM

Asi už doba pokročila a vodík je teď už moderní a pokrokový, ale tak nějak by mě zajímalo odkdy vodík nepotřebuje, aby byl skladován při teplotě kolem -260C ... a kdy vodík přestal být taková ta potvora, co pronikala a prostupovala většinou materiálů, a kromě notorického útěkářství způsobovala i křehnutí těchto materiálů?

3 0
možnosti
Foto

Takové věci vyřešila zelená lobby už dávno. Prostě se o těch problémech bude mlčet.

1 0
možnosti