AUTOVIDEA ROKU: Rekordy bláznivé i s otazníkem. Nechybí kabriolet Škoda

  • 4
V roce 2020 byla se značnou rezervou překonána bájná meta 500 km/h a titul nejrychlejšího auta světa získal americký hypersporťák. Skok do výšky s autem naopak vyhrálo malé suzuki při kuriózní nehodě na kruhovém objezdu. Extrémním crashtestem pak ověřovala automobilka Volvo bezpečnost svých modelů, pouštěla je z jeřábu.

Nové nejrychlejší auto na světě jede 533 km/h. Je jím téměř neznámý americký hypersport SSC Tuatara. Stal se tak nejrychlejším produkčním autem planety. Takže jich bude vyrobeno víc a můžete si ho i koupit. Pokud se na vás dostane a máte aspoň 40 milionů korun. 

Jenže je to složitější. Okolo videozáznamu rekordní jízdy se objevila spousta otazníků. Šéf automobilky SSC Jerod Shelby si za tím, že jeho stroj rekord zajel, stojí. Aby ovšem umlčel kritiky, je připraven rekordní jízdu zopakovat. Termín zatím nespecifikoval, ale prý k novému pokusu přizve nejhlasitější kritiky, aby předešel pochybnostem.

Kruhové objezdy jsou oblíbené zejména pro svou bezpečnost. Umí zvýšit propustnost křižovatky a středový pás působí jako překážka, kvůli které řidiči jedou pomaleji. Když ho ale přehlédnete, jako řidič v Polsku, rázem se můžete stát rekordmanem ve skoku vysokém i dalekém. Jeho let skončil u kostela  - čtěte více.

Automobilka Volvo, proslavená pasivní bezpečností svých vozů, uskutečnila vůbec nejextrémnější nárazový test ve své historii. Celkem deset různých modelů shodila pomocí jeřábu z výšky třiceti metrů na zem, a to opakovaně. Simulovala tak následky nejtěžších reálných nehod a umožnila záchranářům natrénovat rychlý přístup k posádce. Podrobnosti k tématu čtěte zde.

Že je na autonomních systémech moderních aut ještě co vylepšovat, se přesvědčil řidič na Tchaj-wanu. Jeho Tesla Model 3 ignorovala převrácený kamion napříč dálnicí a narazila do něj. 

Škoda Slavia je Scala bez střechy, prďácký roadster postavili učni automobilky za necelý půlrok. Slavia má benzinový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW spojený se sedmistupňovou automatickou převodovkou.  Sportovní vzhled podtrhují dvacetipalcová kola převzatá z Kodiaqu RS. Více o Škodě Slavii čtěte zde.

,