- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A už se platí i spotřební daň jako u ostatních paliv?
Ony ty tanečky kolem ropy jsou také docela drahé. Prospekce, těžba, doprava, rafinace..... Akorát už existuje velká infrastruktura, která to díky masovému zpracování zlevňuje.
Já netvrdím, že vodík nebo e-fuel je jasná budoucnost, ale zároveň se neodvážím tvrdit, že při aplikaci "economies of scale" se na nějakou reálnou použitelnost nemůžeme dostat. Samozřejmě by to ještě chtělo nějaká vylepšení efektivity výroby (nové katalytické reakce atd...), ale v zásadě mi to připadá reálnější a historicky dostupnější, než třeba využití energie jaderné fúze. Takže bych to od počátku neodmítal a dal tomu tak dekádu na možný rozvoj.
EV prohrává nejen ve srovnání s úsporným dieselem 6l/100km, ale i se extémně žravou čtyřkolkou Subaru Outback (LPG). Při převážně městském popojíždění bere 12l/100, což při aktuální ceně 18,40Kč dělá 2,2Kč na kilometr.
Dokud nebude v ceně elektromobilu započtena amortizace baterie, je to srovnání málo zajímavé. Připočtěte si za ni u EV další 1 až 2 Kč/km!
Ty baterky už vydrží 300+ tisíc km, se na nějakou amortizaci můžeš vykaslat
Koruna i tři padesát za kilometr. Elektroauto už za hubičku nenabijete
a co doma? :D
Viz článek, i to se tam píše. Chtělo by to číst více než nadpisy.
Selský rozum a kalkulačka mě říká, že nejlevněji se dá jezdit na LPG ( u elektroaut musíme ještě počítat o amortizací vzhledem k pořizovací ceně, která je minimálně dvojnásobná proti autu na LPG. V tom směru třeba Dacia nemá konkurenci) Na druhé straně ten kdo má na auto za 1,3 mil. Kč , asi nemusí řešit za kolik nabíjí.
Autor píše kraviny, když se mám vyjádřit hodně slušně. Především vychází z nesmyslné průměrné spotřeby 17 kW/100 km. Normálně jezdím za 8 - 10, max. 13 kW i při občas zapnuté klimatizaci a rádiu. Pak vše vyjde daleko lépe. Rád bych věděl, kdo tenhle článek zaplatil Jo a auto je Hyundai Kona electri , dojezd při 100 % běžně 480 km.
A tu údajnou "nesmyslnost" průměrné spotřeby vyvozujete z toho, že zrovna vy máte jinou? To je asi jako byste tvrdil že je nesmysl, že průměrná mzda je 49 tisíc, když vy berete jen 30...
V ČR je registrováno k 30.6.2022 12 325 osobních elektromobilů, což vzhledem k té masírce ze strany EU a podlých novinářů je více méně pro legraci. Že prý auta pro bohaté nebo bohaté firmy. Ekonomicky se jedná o nesmysl, pořizovací značně vyšší oproti klasice, malý dojezd - pošlete zaměstnance na služebku a on se bude místo práce vymlouvat, že stál na nabíječce. A jako majitel se nebudu otravovat na cestě do Bratislavy s nějakou nabíječkou.
firmy na tom naopak vydelavaji uplne nejvic, maji to auto bez DPH, nemusi ho pravidelne servisovat, ridic musi dodrzovat prestavky kdyz muze dobit a maji vyhodnejsi tarif a slevy na energie a najezdi vic kilometru nez bezny clovek, navratnost je tam i min jak rok.
a cenovy rozdil mezi kodiquem a enyaquem je maly.
Zadnym čipem, kartou, nebo aplikací nabíjet nebudu. Ktery hnup tohle vymyslel?!? Proc nemuzu jako u benzinky platit kartou, a behem nabijeni (tak jak u tankovani) videt kolik to stoji??
Přesně tak. Dnes se úplně běžně platí obyčejnou kartou třeba i v autobuse MHD deset korun za jednu jízdu a je to řešitelné a funguje to, cestující mávne něčím platebním před terminálem a hotovo. Proč placení za dobíjení elektromobilu je tak komplikované, s různými čipy, předplatnými a podobně?
Nakonec se ukáže, že nejvýhodnější bude vodík - v podobě elektrických palivových článků, ne?