Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Provozovat nabíječku je charita. Kilowatthodina by musela stát 40 korun

Aktuálně je v Evropě v provozu kolem 340 tisíc veřejných nabíjecích stanic. Je právě v tom jeden z hlavních problémů rozvoje elektromobility? Ekologové trochu překvapivě přišli s názorem, že plány EU na vybudování 10 milionů dobíječek do roku 2035 jsou přehnané a zbytečné.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JT

Nejsem příznivcem elektroaut, stejně tak asi naší zákonodárci, jelikož v HK bylo postaveno v jedné čtvrti 11 bytových domů, poslední kolaudace letos. Počet nabíjecích stojanů pro elektroauta nula.... asi se na to ve stavebním zákoně nějak pozapomnělo...

0 0
možnosti
JZ

Elektroauta jsou naprostý nesmysl. Kdy už to proboha všem dojde?

2 1
možnosti
PM

P48e38t27r 49M30i32c44h18a64l

27. 5. 2022 23:10

Pohon elektromotorem nesmysl není. Nesmysl je to v současné podobě se současnými baterkami.

3 0
možnosti
JK

a na co vlastně potřebujeme auta? Vždyť máme letadla..R^

0 0
možnosti
JT

J19a66n 16T90a64r13a14b89a

26. 5. 2022 16:05

Nesmysl. Důkazem budiž ČEZ. Když se u něj nabíjelo za paušál, nabíječky byly vytížené. Když zavedl tarify, zájem klesl ale i tak to celkem fungovalo a celkový prodej kWh pořád ještě rostl. A když zdražil na nesmyslnou cenu, nabíječky zejí prázdnotou. A to ještě není řeč o naprosto zcestném stavění 50kW ČEZ stojanů na dálnicích, což nedává vůbec žádný smysl, vyhozené peníze.

A ano, řeč je o tomtéž polostátním ČEZu, který v jedné své firmě (ČEZ Energo) vyrábí elektřinu za 0,15-0,20 Kč/kWh a v jiné (ČEZ prodej) ji klientům prodává za 5-10Kč/kWh

8 0
možnosti
Foto

si postav elektrárnu a nebo si ji kup a dělej v ní kWh za 0,05 halířů a prodávej ji lidem za 20-30 korun a budeš se mít líp jak polostátní ČEZ

0 2
možnosti
KM

K17a94r39e74l 11M68a42z93a77č

25. 5. 2022 23:25

Už několik let tvrdím, že současné technologie, ceny, zdroje, infrastruktura a logika pojetí neumožňují masové nasazení akuaut. A samozřejmě, není na nich nic ekologického ani provozně levného. Navíc jak by byly nahrazeny spotřební daně z paliv, kolik lidí by přišlo o práci, jak prodat 8-10 let starou ojetinu s oddělaným akumulátorem, atd.

Zajímavé, že za těch cca 7 let, co to sleduji, k žádnému výraznějšímu pokroku nedošlo (jasně, možná některé baterie umožňují větší dojezd - ale za jakou cenu). Jen se veřejně začíná mluvit o tom, že to prostě nemůže fungovat ve smyslu nahrazení současného vozového parku.

16 2
možnosti
PZ

8-10 let stará ojetina má 90-92% kapacity baterky. Ten benzínový krám mi už opravdu nechybí.

2 3
možnosti
PZ

Tyhle nabíječky, co nejsou Superchargery, jsou strašnej opruz. Člověk na to musí mít buď kartu nebo token nebo dokonce blbnout s nějakou aplikací v mobilu, eee. Supercharger prostě zastrčím do auta, pak ho vytáhnu, mobil zapípá, že karta byla chargenuta a hotovo, nic neřeším. Ale hádám, že Tesla má ten autentikační protokol proprietární, takže ho ostatní nemůžou používat? Netuší někdo?

1 0
možnosti
MM

Protokol je jedna věc. Druhou je že ne každé auto můžeš připojit k superchargeru. Ani dnes mnohá auta nezvládnou víc než 50 nebo 100 kW. Takže po napojení na supercharger by se z něj stejně stal (mini) charger.

0 0
možnosti
Foto

ředitelnaší továrny mě dneska říkal, že než prodávat elektriku Písaříkovi, tak že je 5x lepší s ní nabíjet auta a pochybuju, že si to vymyslel, on tyhle věci počítat umí, dyť je to jeho práce

2 0
možnosti
JJ

J60a11n 44J96í70c13h11a

25. 5. 2022 22:25

To sice Fajmon říkal už na dnech teplarenstvi..ale než to bude pravda,tak to pár let potrvá.

0 0
možnosti
KN

"...musel by si aktuálně účtovat zhruba 40 Kč za kilowatthodinu."

No a kde je problém? Proč se neúčtuje na nabíječkách 40 Kč za kWh? Pokud se účtuje méně, je něco špatně a někdo to těm lidem musí zaplatit. Aby to bylo rentabilní nejen pro provozovatele, a stát profitoval alespoň stejně jako v případě fosilních paliv, bylo by to ještě veselejší.

Kde se tedy berou peníze na výstavbu nabíječek a jejich provoz, dodávání tak levné energie a tím pádem i nízké vybrané částky DPH. Velký výpadek spotřební daňe se bude řešit do budoucna jak?

15 1
možnosti
Foto

ten kdo elektriku vyrábí je schopen ti na svým zdroji prodat elektriku z rychlonabíječky 150 kW ve středu města na vyhrazeným parkovišti klidně za 5 korun a ještě na tom vydělá, ten kdo kupuje elektriku od Písaříka asi ne

0 4
možnosti
PB

P50e29t54r 65B57a14r74t88o97š

25. 5. 2022 12:45

Naprosta vetsina nabijeni aut probiha a bude probihat na cerpacich stanicich. Rika se tomu natankovat benzin. Je to proto, ze elektromobilita je naprosty nesmysl.

6 7
možnosti
HT

H14o19n83z88a 17T17a98r

25. 5. 2022 19:40

Když je co natankovat . 25 litrů na osobu? Benzin je příšerně drahý, ale není to tak dávno, co jste ho vůbec nemuseli dostat!

https://www.autorevue.cz/benzin-na-pridel-1990-lide-byli-nastvani-cekali-ve-frontach

Hackeři, kvůli kterým v USA zavíraly benzínky

https://www.auto.cz/hackeri-kvuli-kterym-v-usa-zaviraly-benzinky-pry-dostali-vykupne-5-milionu-dolaru-139170

0 0
možnosti
MP
TK

Jak z chlupatý deky ;-D

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...