Porsche 4.0 Cayman GT4 a GTS
Možná poslední atmosférický šestiválec Porsche bez elektrifikace si určitě zmínku zaslouží. Navíc se ve čtyřlitrovém atmosférickém provedení vrátil do Caymanu a Boxsteru GTS, ze kterých naopak zmizela ta přeplňovaná čtyřválcová hrůza s charakterem (a zvukem) plastového kyblíku z pískoviště.
Parametry 420 koní, 430 Nm v případě Caymanu GT4 a hlavně omezovač v 8000 min-1 zaručují dostatek charakteru, ale motoru nechybí ani ostré reakce na plyn a vůbec projev, který je od sportovního Porsche očekáván.
Ve verzích GTS či v aktuální limitované edici Boxster 25 má čtyřlitrový šestiválec výkon snížený na 400 koní, to je ovšem pořád dost na zážitky s tím správným akustickým doprovodem. Nemůžeme nezmínit ani druhý šestiválec v ostré 911 GT3 a příbuzných verzích, ale ten vychází ze závodního motoru a cenově je někde úplně jinde. Porsche se atmosférických motorů přidrží i nadále, otázkou ale je, jestli také bez nějaké formy elektrické asistence.