Diskuze
Mobil za volantem je horší než alkohol, naznačují výsledky testu
Děkujeme za pochopení.
tmf
i za použití handsfree
to je jasné už dávno, že největší problém není mobil v ruce, ale procesy v hlavě během hovoru
TomášM
Telefonovat je děsně zlééé
zatímco jíst, kouřit, být hluchý, nemít nohy a ovládat ještě plno věcí navíc rukama (plyn, brzda, spojka) je ok????
ppc1500
Problém
I já se spíše přikláním k názoru, že telefonování samo o sobě nemusí být vždy nebezpečné. Stejně, jako rychlá jízda, ikdyž nejsem zastáncem zběsilé honičky na silnici. Kořenem celého problému je soustředění. Jak už tady někteří správně podotkli, důležité je soustředit se na to, co dělám a správně vyhodnotit svoje schopnosti.
Je velký rozdíl v tom, jestli telefonuji třeba na D2, která je skoro vždy poloprázdná, nebo na D1, která je právě opak-věčně hustý provoz, nebo dokonce v dopravní špičce ve městě. Každá situace je jiná a podle té které má řidič přizpůsobovat způsob jízdy a chování za volantem. Osobně si myslím, že i kouření cigaret může být velice nebezpečné, právě kvůli možnosti upadnutí nedopalku a následného chaotického chování řidiče.
S tím HF to asi přehnali, protože to se fakt můžeme dočkat zanedlouho s tím, že nám zakážou veškerou komunikaci v autě.
Problém je komplexní a nelze jasně říct, co je nebezpečnější, jestli alkohol nebo telefonování. Řídit by se mělo s rozumem.
Jan Gutbayer
zástupný problém
Problém není telefonování, billboardy, jídlo nebo cokoliv dalšího. Problém je schopnost řidičů volit priority. Reálně při běžné jízdě potřebuje průměrný řidič tak 10 % své kapacity na to, aby jel naprosto v pohodě. A 90 % své kapacity může v pohodě využít na cokoliv okolo. Musí ale ve správný okamžik mít možnost přesunout 100 % svého "procesorového času" na řešení průšvihové situace. Což je problém návykových látek (vč. alkoholu), že toto neumožňují...
Gandalf
Re: zástupný problém
Pokud bychom byli všichni ideální jedinci a věnovali se řízení tak, jak je třeba, zřejmě by vymizely dopravní nehody vůbec. Bohužel kvalitativní spektrum řidičů i jejich intelektových a reakčních schopností je velmi pestré. A právě z toho důvodu bohužel vznikají právní normy, které následně omezují všechny, tedy i ty, kteří by je zapotřebí neměli. Ale tak to funguje ve všech oblastech, nejen na silnicích...
kant
při telefonování nevnímám
S alkoholem jsem ještě neřídil, tak nemohu srovnávat, ale když řídím a telefonuji, tak po skončení hovoru si uvědomím, že vlastně vůbec nevím jak jsem jel.
pepa
Re: při telefonování nevnímám
Tak to jsme dva. taky si pak uvedomim ze nevim kudy jsem vlastne jel a co bylo po ceste
spartaman
Blbost
Nevěřím tomu. Telefonovat s použitím HF je z mého pohledu a z mých zkušeností stejné jako bavit se se spolujezdcem. To také zakážeme?
Mak1
Re: Blbost
Nesouhlas - denně jezdím po magistrále a když jede někdo extrémně pomalu, nebo nervózně, tak má v 90% mobil u ucha. A HF to dle mého neřeší - když vedu pracovní rozhovor po telefonu, tak se musím soustředit daleko víc, než když se hádám se ženou
Biker36
Koncentrace
Vždyť jde jen o koncentraci a schopnost správně rozvrhnout dané soustředění požadovaným směrem. Zcela stejné nebezpečí je při: poslechu hudby či rádia, poslechu spolucestujícího a komunikace s ním, koukani po billboardech nebo okolni prirody pri jizde aj. (kouření, pojídání či pití děláme docela automaticky, takže to tolik nerozptyluje).
Problém je v tom, že chybí sebekontrola/sebekázeň a schopnost udržet pozornost požadovaným směrem. Otázkou je, zda se člověk svými schopnostmi zdokonaluje nebo jsme ve fázi degenerace, kdy nás každá moucha rozptýlí.
Tutek
Re: Koncentrace
...děláme automaticky.... do doby než Ti něco ukápne, upadne na kalhoty atd.....
Tutek
Tak to zase já mám spousty času
si telefonáty vyřídit právě v autě, mám handsfree a když se náhodou něco děje, tak se buď odmlčím nebo zavolám později, podstatně větší problém vidím v jídle a pití za volantem, než telefonováním za jízdy.
Daňový soumar
Proto 4 ze 3 profesionálů
neustále telefonuje při řízení 30 tunových monster...
Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40
Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa
„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...
Analýza: EU by k zastavení ataku elektromobilů z Číny potřebovala 50% cla
K zastavení přílivu levných elektromobilů z Číny by Evropská unie musela na dovoz těchto vozů...
Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka
Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....
Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně
Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...
Bývalá rekreační budova, 245 m2, Centrum - Jáchymov
Mathesiova, Jáchymov, okres Karlovy Vary
4 798 000 Kč