Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

„Velký šéf“ VW byl na obhlídce konkurence, Hyundai i10 se mu líbilo

Martin Winterkorn je známý šéf největšího německého automobilového koncernu, ale skutečnou popularitu si u široké veřejnosti získal nahrávkou z frankfurtské výstavy v roce 2011. Od té doby jeho kroky pronásledují desítky novinářů, ale letos se ve Frankfurtu se žádné senzace nedočkali.
Hyundai i10

Hyundai i10 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Mediální popularitu zajistila Winterkornovi nahrávka z frankfurtského autosalonu v roce 2011, na které se za volantem Hyundaie i30 podivuje, jak je možné, že při nastavování volantu není slyšet žádný chrastivý zvuk.

Ani dva roky Winterkornovi nepomohly, aby se na celou záležitost zapomnělo. Kromě třicetičlenné suity spolupracovníků tak měl tentokrát ve Frankfurtu kolem sebe neustále i smečku novinářů, kteří hltali každé jeho gesto.

Máte malý kufr

Čas od času zavítá na automobilovou výstavu nějaký státník, například francouzský prezident Jacques Chirac býval pravidelným hostem autosalónu v Paříži. Jeho přítomnost nebylo možné přehlédnout. Vždy se kolem něj utvořil široký prstenec lidí s fotoaparáty a kamerami, kteří se snažili dostat k dokonale opálenému politikovi co nejblíže.

Podobně "inkognito" se nyní po výstavě pohybuje i Martin Winterkorn. Na letošní prohlídku konkurenčních exponátů zvolil dvouřadový oblek s jemným proužkem, košili s kravatou a bíločerné tenisky. Ani když zjistí, že mu novináři stojí za zády i ve chvíli, kdy si něco šeptá se svými kolegy, neztrácí smysl pro humor: "Co tu tak stojíte, chcete se snad něco přiučit?" Pokud jde jen o to, pak není bez zajímavosti pozorovat, co šéf největšího automobilového koncernu v Evropě pokládá na nových autech za nejdůležitější.

Winterkornova inspekce začíná u domácího Daimleru, kde už jej s úsměvem na tváři vítá šéf vývojářů Thomas Weber. Oba muži pak po zdvořilostním rozhovoru zamíří k hlavnímu exponátu stánku Mercedesu, kterým je malé SUV s označením GLA.

"Udělali jsme to trochu sportovnější, tam jsme měli určitou mezeru," představuje auto Weber. A pak už začíná obvyklý Winterkornův rituál, který trefně popisuje německý deník Die Welt: "Šéf Volkswagenu obkrouží auto jako zkoušeného žáka. A potom, aniž by vytáhl levou ruku z kapsy u kalhot, několikrát otevírá dveře a pozoruje, jak snadno jdou zavřít a jaký při tom vydávají zvuk. Pak ještě zkontroluje těsnění kolem dveří, které musí být čistě zpracované, protože na detaily si potrpí."

Nejen detaily, ale i velikost kufru je pro Winterkorna důležitá. "Moc malý," hlásí Weberovi s úsměvem. "Máme dost velký kufr," opáčí na to Weber. Ani on neztrácí úsměv.

Pěkně udělané, pochválí Hyundai

Podobný výjev lze pozorovat později na stánku BMW, kde Winterkorn neomylně zamíří k novému elektroautu i3. Akustická zkouška se tentokrát vleče, karosérie z termoplastu totiž vydává při zabouchnutí dveří poněkud jiný zvuk, jehož zhodnocení trvá Winterkornovi o něco déle.

Šéfa Volkswagenu zaujmou na desítky vteřin také plastové kliky dveří, které při zatáhnutí odkrývají část svého mechanismu. A pak samozřejmě kufr, tentokrát do něj zmizí celá horní polovina jeho těla. Když se pak po chvíli vynoří, žádá po svých spolupracovnících magnety. Těmi pak přejíždí po vnitřní straně pátých dveří, aby zjistil, na kterých místech BMW používá ocel a kde hliník.

Šéf Volkswagenu se pomalu blíží ke stánku Hyundai a svět čeká na jízlivou poznámku. Winterkorn by k ní měl důvod, protože korejská automobilka nejnověji používá právě koncernová auta při porovnání se svými modely. Protože při tom určuje pravidla, není divu, že z klání vychází jako jasný vítěz.

Winterkorn právě krouží kolem nového Hyundaie i10 a možná netuší, že jen pár kilometrů odtud, v evropské centrále Hyundaie, probíhá prezentace stejné novinky odborné veřejnosti. A právě na ní porovnávají Korejci i10 s Volkswagenem Up!, přičemž hyundai má podle jejich názoru větší prostor pro zavazadla (o jeden litr), lepší komfort, výbavu a samozřejmě také noblesnější interiér.

Hyundai i10

 

Winterkorna opět zajímá kufr a také čisté zpracování nýtů karosérie kolem gumy v pátých dveřích. Šéf vývoje značky Audi Ulrich Hackenberg vysloví názor, že jde o speciální verzi určenou jen pro výstavu. Naproti tomu ředitel německé pobočky Hyundaie Markus Schrick, který delegaci VW svým stánkem provází, tvrdí, že jde o standardní provedení. Při obhlídce stánku Hyundaie natočil šéfa VW kameraman renomovaného italského magazínu Quattroruote.

Svět se nakonec od Winterkorna jízlivosti nedočká. "Pěkně udělané," pochválí hodně nahlas nový malý hyundai a familiérně Schricka poplácá po zádech. Ten je zaskočen opravdu jen na okamžik. Obrací se na přítomné novináře a se širokým úsměvem celou situaci komentuje: "Když velký šéf řekne, že je to pěkné, tak je to pěkné."

Autoři:
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...