Šéf Volkswagenu v Ženevě na obhlídce konkurence. Tentokrát s metrem

  12:02aktualizováno  12:02
Martin Winterkorn, úspěšný šéf ambiciózního německého koncernu Volkswagen je na autosalonech vděčným terčem fotografů. Má totiž zálibu kontrolovat, co se děje u konkurence. Když minule chválil nové hyundai, byl z toho poprask. Tentokrát vyrazil na stánek Toyoty dokonce s metrem.

Šéf koncernu Volkswagen Martin Winterkorn vyrazil osobně přeměřit konkureci na ženevském autosalonu. Druhý zleva je šéf Škody Winfried Vahland. | foto: Quattroruote

Při přeměřování u Toyoty, na jejíž pozici největší automobilky světa si VW dělá chutě, načapal Winkerkorna fotograf renomovaného italského automagazínu Quattroruote.

Martin Winterkorn vyrazil na obhlídku nové Toyoty Auris Touring Sports, která bude konkurovat právě v Ženevě uvedenému Golfu Variant. Na novou kombíkovou toyotu se zašel se svým šéfem podívat i předseda představenstva Škody Auto Winfried Vahland, který předtím představil novou Octavii Combi.

Co nosí po kapsách člověk s platem 500 milionů korun? V Ženevě obyčejný metr. Martin Winterkorn ho vytáhl z kapsy saka, aby přeměřil kufr nového kombíku.

Není však jediným z vládců autoprůmyslu, kdo obchází na autosalonech ostatní expozice (výstaviště poctivě obešel třeba i Winterkornův nadřízený Ferdinand Piëch). Ale asi jako jediný zkoumá konkurenci tak pečlivě na veřejnosti. Velmi slavné je video, ve kterém na předloňském autosalonu ve Frankfurtu obdivuje Hyundai i30. Více o tom, jak šéf VW přišel o dobrou náladu čtěte zde.

Jen pro doplnění, metr vůbec není neobvyklé "nádobíčko" autosalonových harcovníků. Novináři jím měří rozměry, které automobilky neuvádějí. Ale nejčastěji jsou k vidění u špionů čínských automobilek. Do velkých archů doplňují stovky čísel, přeměřují, fotí detaily. Protože si toho lidé na stáncích automobilek začali všímat a Asiaty s metry, kteří fotí ze tří různých úhlů spáru na zpětném zrcátku, začali vyhánět, najímají si Číňané na tuto práci jako brigádníky švýcarské a francouzské penzisty. Ti jsou na ženevském výstavišti přece jen méně nápadní.

Autosalon Frankfurt 2007

Povalování se u auta s hlavou pod podvozkem. To je typický obrázek z autosalonů. A vůbec nevadí, že má zvědavec na sobě sako.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Zafira je teď francouzská dodávka, po dvaceti letech až devítimístná

Opel Zafira Life

Zafira je zavedené jméno, po dvaceti letech ovšem mění disciplínu. Z klasického MPV je teď osobní dodávka. Zafira Life...

Další z rubriky

VIDEO: Kutil naučil dělat starý volkswagen kotrmelce

Nizozemský mechanik naučil Golfa koulet kotrmelce

Emile Luijben z nizozemského Baarle-Nassau má rád staré stroje. A ještě radši je přetváří v něco bláznivého. Jeho...

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

Evropské silnice pod dohledem kamer. Nejvíc jich je v Itálii

Kamery sledují provoz na křižovatce ve zlínské části Louky.

Česko je 15. v Evropě v hustotě rozmístění silničních kamer. Jedna kamera dohlíží na zhruba 200 kilometrů a celkově...

Najdete na iDNES.cz