Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Malá velká ženevská premiéra: Peugeot 208 je po velké dietě štramák

Po obézním Peugeotu 207 přichází jeho nástupce s minimem nadváhy. Nový Peugeot 208 je dokonce menší, přitom ale prostornější. Navíc je to od pohledu větší štramák.

Mezigeneračně většina aut nabobtnává a tloustne. Ovšem Peugeot na to u svého klíčového modelu 208 šel opačnou cestou. Nasadil redukční dietu a tu ubral na karoserii centimetr a tam dokonce šest. Výsledkem je pohledné mini s ideálními proporcemi pro městský provoz a navíc velmi lehkou stavbou.

Peugeot 208 GTI

Na délku se novinka zmenšila o sedm centimetrů. Šest ubral výrobce na předním převisu, jeden vzal ze zadního. Celkově se tak vůz dostal těsně pod čtyřmetrovou hranici. Zmenšila se i šířka auta o dva centimetry a kosmeticky pak výška o jeden centimetr. S rozměry 3,96 × 1,73 × 1,41 metru se novinka řadí do průměru třídy. Zvětšil se ale interier. Pro nohy vzniklo navíc pět centimetrů místa a kufr pojme 311 litrů nákladů, po sklopení sedadel pak až 1 152 litrů.

Ale zmenšení rozměrů není to hlavní, co nový malý peugeot charakterizuje. Ještě výrazněji totiž klesla hmotnost auta. Základní verze s tříválcovým litrovým motorem se dostala pod magickou hodnotu tisíce kilogramů, konkrétně na 975 kg. A to je opravdu málo. Mezigeneračně tak dokázal malý peugeot shodit 173 kilogramů při srovnání základních variant odcházejícího modelu 207 a nové 208. Výrobce se chlubí i výrazně nižší hmotností dieselové verze s motorem 1,4 Hdi, kde dokázal ušetřit 110 kilogramů hmotnosti. Všechny představené verze se s hmotností vejdou pod 1 100 kilogramů.

Peugeot 208

Úspora hmotnosti ale rozhodně nemá mít vliv na bezpečnost, dušuje se výrobce. Na některé partie použil hliník, jiné jsou svařované laserem a ve velké míře byly použité speciální plechy (THLE a UHLE). Už samotné snížení hmotnosti má vliv na nižší spotřebu paliva. Dalším spořičem pak je dobrá aerodynamika karoserie. U nejlepších variant má koeficient Cx hodnotu 0,29, což je u malého auta velmi slušný výsledek. A je to stejná hodnota, jakou má o pár stánků v Ženevě dál představený supersport od Ferrrari.

Design novinky není tak agresivní jako u předchozího modelu. Především chybí roztažená masivní tlama mřížky chladiče v předním nárazníku. Nová je výrazně užší, ale zase docela vysoká. Auto je zaoblenější, trochu ve stylu sesterské značky Citroën. Od něj si novinka půjčuje například i velkou prosklenou plochu čelního skla, které (za příplatek) téměř plynule pokračuje prosklenou střechou.

Zůstávají však i charakteristické rysy značky se lvem ve znaku. Platí to především pro celou zadní partii, ale i vpředu najdeme tradičně hodně protažená světla. Tentokrát jsou ale členitější a bachratější.

Peugeot 208

Tří a pětidveřovou verzi výrobce odlišil různým profilem boků. U pětidveřové prochází prolis od zadních světel přes kliky dveří až k přednímu blatníku. Spodní prolis pak vpředu tvoří jakousi fajfku. Naopak u třídveřové varianty prolis projde od zadních světel přes kliku dveří, ale pak se prudce zalomí dolů. Třídveřová varianta působí dynamičtějším dojmem především kvůli masivnějšímu zadnímu (C) sloupku a celkovým tvarem bočních oken. Pětidveřová verze je zase opticky víc zaoblená.

Interier je spíš decentní, žádnými designovými výstřelky nepřekvapuje. Zajímavě se ale Peugeot postavil k ergonomii řidiče. Volant mu zmenšil a kapličku s přístroji odsunul k přednímu sklu a umístil ji docela vysoko. Středovému panelu pak dominuje příplatkový sedmipalcový dotykový displej, který sdružuje multimediální a komunikační funkce a také navigaci. A má to být poměrně levné.

Nabídka motorů bude velmi široká: tři dieselové agregáty a pět benzinových. U aut této třídy jsou běžnou volbou benzinové motory, takže začneme jimi. Jsou zde dvě novinky v portfoliu značky. Tříválcové motory 1,0 a 1,2 VTi mají výkon 50 či 60 kW a točivý moment 95 nebo 118 Nm. Oba jsou spřažené s pětistupňovou manuální převodovkou. Taktéž pětistupňovou převodovku mají i prostřední agregáty 1,4 a 1,6 VTi s výkonem 70 a 88 kW (točivý moment vrcholí na hodnotách 136 či 160 Nm). Vrcholem benzinové nabídky bude přeplňovaný motor 1,6 THP s výkonem 115 kW a maximálním točivým momentem 260 Nm při aktivovaném krátkodobém powerboostu. Letos se v Ženevě ukázal i koncept 208 GTi, který by se měl do výroby dostat příští rok. O jeho pohon se pak postará opět přeplňovaný motor 1,6 s výkonem téměř 150 kW.

Peugeot 208 GTI
Peugeot 208

V případě dieselů bude v nabídce jeden motor 1,4 HDi s výkonem 50 kW a 160 Nm. A to buď v základní variantě, nebo ve verzi e-HDi s funkcí Stop & Start. Stejné označení pak platí i o dvou výkonových variantách dieselu s objemem 1,6 litru. Vždy je označen e-HDi a vždy má Stop & Start systém. Slabší model má 68 kW a 230 Nm, silnější 84 kW a 285 Nm s overboostem. Nejsilnější dieselový motor je spřažený s šestistupňovou manuální převodovkou, slabší varianta může mít na výběr pětistupňový manuál nebo šestistupňovou automatizovanou převodovku 2-Tronic.

Autor:
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...