- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Když nepůjde o magnety, půjde o drahé kovy, čipy atd. To je daň za to, jak Evropa a USA chtěla šetřit a nechala vše vyrábět v Asii. Teď je nedostatek čipů, i Škoda je závislá na dodávkách čipů, ruší směny a nové vozy parkuje kdesi na runwayi... Při honbě za co největším ziskem s minimem nákladů si nikdo neuvědomil (nechtěl), jak bude teď Čína – a nejen ona – mávat celým světem. A ano, jde především o peníze, za nějakou dobu, až se za obrovských nákladů povede alespoň větší část těchto strategických výrobních podniků a firem přemístit do Evropy či USA, bude opět komplet automobilový průmysl skokově zdražovat. A i díky slepému směru a tupě opakované mantře elektro, elektro nakonec budou automobily záležitostí „horních deseti tisíc“ v každé zemi, ne-li Evropě :-(.
Nyní se plánuje postavení továrny na baterie do aut u nás v ČR. Díky překotnému vývoji v tomto segmentu mám obavy, aby to nedopadlo jako s fabrikou Philips na TV... Obrovská továrna byla postavena ještě za doby „akvárií“, takže s rychlým příchodem plazmy a LCD a LED je k ničemu...
Zda se ze moudrym politikum a jeste moudrejsim velkopodnikatelum rozvojova a levna Cina prerostla pres hlavu. Obcas mi pripadne ze pro totalni krach velkych svetovych ekonomik staci Cine jen na pul roku stopnout vyvoz.
"vzácných kovů, zejména lithium" - lithium není vůbec vzácné, mimo jiné jsou ho plné oceány. Je stejně dostupný jako chlor. Akorát je potřeba elektřina na jeho separaci, což také není problém se solárama a jaderkama. Akorát nejlevnější je nyní ho těžit odpařováním někde na neobydlených částech Argentiny nebo kde to bylo, je to jen o penězích.
Např. Škoda Enyaq má zadní motor s PM a přední bez PM (buzený). Tímto konstrukčním řešením se dá spotřeba neodymových magnetů snížit na polovinu a postupuje tam mnoho jiných výrobců, takže v tom nevidím žádný problém.
co je prosím motor s PM. ? a bez PM?
Tesla používá motor s PM, ale i indukční motory, které žádné PM nepotřebují. A faktem je, že indukční motory jsou o něco méně účinné, ale není to nic zásadního.
K čemu je v autě poháněném elektromotorem převodovka?
Převodovka je tam proto , že rozšiřuje dynamiku a točivý moment el. motoru. Pokud byste použil seriový motor bez permanentních magnetů, tak máte pohon s maximálním točivým momentem při rozjezdu, ale toč. moment klesá se zvyšujícími otačkami. Máte-li motor pararelní, tak má stabilní a regulovatelné otáčky, ale nemá rozjezdový toč. moment, jako seriový. Ještě existuje kombinace obou tzv. kompaundní motror. jinak motory s neodynem jsou řízeny impulzně /proporcionálně/ má to své výhody. Převodovka tam musí být vždy ale nemusí být řaditelná, ale může mít třeba 2 stupně na rozjezd a jízdu.
Čína, úžasná Čína, poslední fungující komunistický ráj na světě.. (:-))
Ani ne, to jen autor článku neví co píše. Posbíral něco někde na netu a plácá to dohromady.
Co se týče motorů tak všichni začínali s asynchronními motory s kotvou na krátko.
Pak to pomalu přechází na synchronní s permanentním magnetem. Tam každý jak je daleko tak ho buď už má(Tesla, Audi, atd..) jsou tam samozřejmě problémy, např.: pohon 4x4 je problematický, spotřeba magnetů, ruční montáž rotorů atd..
Ti co jsou nejdál (nebo si to myslí) už používají synchronní s buzeným rotorem, ať už rotačním transformátorem (MAHLE) nebo kluzným kontaktem (Renault).
Což jim otvírá nové možnosti řízení.
BMW v nové generaci žádné magnety nepoužívá a nepotřebuje... Nevím kde autor článku přišel k tomu co napsal.(dříve mělo hybridně reluktanční motor, ten ještě magnety měl).
Nevěřím tomu, že za 10 let bude nějaká automobilka používat magnety v rotoru.
výroba baterií se také přesouvá pomalu do Evropy.
Čínští soudruzi musí mít permanentní večírek jak se královsky baví nad "euroatlantickou" hloupostí. Naučili jsme je vyrábět od motyk po počítače a teď se divíme, že nás mají v hrsti. Koronavirus byl takový pokusný balónek co to s námi udělá.
Takže nemáme dostatečné akumulatory, dostatek elektřiny, teď problém s magnety,... A to se vyplatí.
Když chces psa bíti Důvod proč a klacek si vždy najseš