Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Recyklace baterií se teď nevyplatí, čeká se na velký elektromobilní třesk

„Výzvou v oblasti recyklace je zvýšení opětovného využití lithia z baterií, což se nyní téměř neděje,“ říká Petr Kratochvíl, jednatel společnosti Ecobat, která se zabývá zpětným odběrem baterií. Vzhledem k nárůstu využití lithiových baterií bude podle Kratochvíla třeba výstavba také nových recyklačních zařízení.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OU
ZM

Tenhle článek se nezabývá dostupností energie, ale recyklací baterií.

0 0
možnosti
Foto

Nařídil bych aby se recyklací vracelo 150 % !

1 0
možnosti
SK

Až ten "třesk" příjde stihnou to pozemštané ustát - nebo jimy budou zavážet uzemí třetího světa ?? Problém v budoucnu bude i v EU, kdy výrobci černých skládek s elektrobateriemi zde budou v lesích a bívalých kravínech a podobných stavbách jako je tomu dnes s evropským komunálním nebezpečným odpadem. To co příjde po ropných produktech uvidíte už za dvacet až třicet let. Kdy podobně jako na uhlí na to v Bruselu tlačí ecogerdy.

0 2
možnosti
VO

V30í78t 64O43ž46a89n46a

5. 8. 2021 15:14

Zopakujte si prosím češtinu, nedá se to číst.

0 0
možnosti
VR

Stoji vyzva? Jinymi slovy slovy je tu problem. Kovohute Pribram od toho daly ruce pryc, protoze je to ekonomicky nesmyl.

2 0
možnosti
ZM

Sám jste o kousek níže napsal, že je to ekonomický nesmysl vzhledem k dostupnému množství (objemu) baterií k recyklaci. Tedy to samé, co se píše také v článku.

3 2
možnosti

Zdražte skládkování a bude recyklace v kurzu hned.

0 0
možnosti
VR

Zdrazit skladkovani znamena baterie odhozene v lese

3 0
možnosti
JP

Třesk se blíží, bublina splaskne.

4 2
možnosti
MB

Zas je tu tá mantra o budúcnosti. Až budú aku autá vyrábané vo veľkom, bla bla bla. Však dnes sa neoplatí recyklovať ani plast a to ho produkujeme na tony! Vyrobiť z ropy nový bude vždy lacnejšie a žiadanejšie než recyklovaný granuát do ktorého vstupuje separácia, zvoz, triedenie, čistenie a spracovanie. To isté bude i so surovinami z bateriek z aku áut.

2 0
možnosti
PV

No tak lithium, cobalt, zinek, mangan nejsou plast který je super levný. Je to o ceně.

3 0
možnosti
MD

A již to z těch ekoelektropokrytců leze. Nic se nerecykluje, nejsou recyklační technologie ani zařízení. Bude třeba investovat, dotovat, připlatit... ;-€

7 6
možnosti
IB

Ach jo, zkuste si to přečíst ještě jednou, pás se zamyslete, jestli se vám vyplatí vytvořit obří linku na recyklaci baterií, které jsou stále i v těch deset let starých plně funkčních autech. Pak zjistíte, že ač se jich prodalo miliony, nebudete chtít stavět linku za desítky milionů eur, abyste tam recykloval dvě baterie týdně, jelikož ty, které mají pořád kapacitu nad 50% se používají pro druhý život, jak zmiňuje škodovka.

6 3
možnosti
OM

Podle toho grafu je lithium mene, nez 10% hmotnosti baterie. To me chcete namluvit, ze se nevyplati zrecyklovat 126kg hliniku, 41kg niklu, a 22kg medi? A kdyz uz jsme u toho, tak zrovna i znovuzpracovat lithium a ekologicky se zbavit zbytku?

7 1
možnosti
IB

Třeba Tesla model S 100kWh obsahuje 10kg lithia, které stojí na trhu 300 Kč za kilo.

1 0
možnosti
PM

Aneb nejde o žádnou ekologii, ale o byznys.

4 5
možnosti
PM

A to někdo čekal něco jiného. S každého nápadu se nakonec stane jen byznys a ještě to někdy zaplatí všichni přes dotace. Zadarmo nikdo nic dělat nebude. Ono i kdyby nakrásně komunisti poručili větru dešti, tak se lidi po kapitalisticky nedoplatí.

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Škoda stále roste, šampionkou prodejů je octavia. Spalováky neodepsala

2. května 2024

Škoda Auto zvýšila v prvním čtvrtletí dodávky vozů zákazníkům o 5,2 procenta na 220 500 aut....

Plzeňská univerzita bude vychovávat inženýry elektromobility, je o ně zájem

2. května 2024

Fakulta elektrotechnická Západočeské univerzity v Plzni (FEL) rozšiřuje studijní programy, aby lépe...

Kozel zahradníkem: renomovaný znalec Porsche je u soudu za padělané veterány

2. května 2024

Krajský soudu v německých Cáchách od roku 2021 řeší případ tří obžalovaných, kteří se zodpovídají z...

Autozápisník: Tisíc koní pro Škodu, salámová alfa a ferrari, co jede jen 25 km/h

2. května 2024

Dubnové události v automobilové branži měly mnohdy až aprílový rozměr. Na nejzajímavější sériové...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!