Diskuze
Cyklokvíz: Znáte pravidla jízdy na bicyklu? Test pro řidiče i kolaře
Děkujeme za pochopení.
J15a26k25u84b 16T67e46s43á42r39e32k
Ten cykloz*rd veze naklad presahujici vozidlo z boku o vice nez 40cm a nema ho oznacene odrazkama. Ale hlavne ze chce poucovat ostatni
V14l90a90d67i54m53í23r 37M23a58l69ý
Kolik cyklistů vedle sebe smí jet po silnici?
správně je 1.
Doplňující otázka:
Jak pojede jeden cyklista vedle sebe po silnici?
V73l61a24d27i18m82í44r 90M16a27l47ý
Vede-li podél silnice stezka pro chodce a cyklisty, která rozbitá nebo s boulemi:
cyklista má povinnost po ní jet.
cyklista si může vybrat cestu, která je mu pohodlnější.
cyklista po stezce nemusí jet, když jsou na ní chodci.
P57e92t21r 94O11s59t47a82d41a38l
"Ano, vozík musí být připevněn ke kolu.
Cyklista může mít za kolem zapřažený vozík, nesmí ho ale táhnout ani tlačit."
Když ho nesmí tlačit ani táhnout, tak to znamená, že musí mít vlastní pohon? ;)
M87á41r66i35o 66S96e15d77l73á63č35e62k
"Cyklista může mít za kolem zapřažený vozík, nesmí ho ale táhnout ani tlačit" ... cože? Jak jet teda s vozíkem za kolem bez toho aby ho cyklista táhl? Tlačení ani neřeším tak jako promile tvůrce kvízu.
M90i50c38h60a97l 47M25o86u53c42h74a
Nesmí ho držet rukou (tlačit, táhnout). Může ho tahnout za kolem, pokud je vozík připevněný ke kolu (zapřažený).
A43n57t21o77n74í75n 38N44o72v82á60k
K čemu je kvíz, když hned první otázka je špatně? Cyklista nemá povinnost jet po smíšené stezce. Jen vyvoláváte v řidičích dojem, že cyklista má domnělé povinnosti, které ve skutečnosti nemá, a méně vyrovnaní jedinci pak mjí potřebu cyklisty za tyto domnělé přestupky vychovávat a cyklisty ohrožovat.
A81n25t46o85n38í52n 82N32o39v64á49k
Déle č. 5 Zákaz jízdy po přechodu nikde není, cyklista pouze nemá přednost, existuje spousta smíšených stezek vyprojektovaných před rokem 2016 kdy ve vyhlášce nebyla definována vodorovná značka pro sdružený přechod a přejezd a tedy byl použit přechod.
J56a42n 13F77i89a92l50a
"Když jedeme na kole, jsme nabroušení na řidiče." Já tedy ne. Na silnici je plno. Nějaká nevraživost mezi jednotlivými účastníky je k ničemu. Řidiči aut nadávají na cyklisty, motocyklisty, chodce, kamiony i tramvaje i na sebe navzájem. Kamioňáci zas na řidiče aut atd.. atd...
Naopak je třeba vzájemná spolupráce a vstřícnost, jinak je to blázinec ke škodě všech zúčastněných. Babku jedoucí na kole do konzumu nemá cenu vychovávat, je třeba ji respektovat. Ta si přilbu ani blikačku nevezme. Tak to prostě je.
L48u23k63á40š 43N26o52v56á87k
Podle mého by měli cyklisté pro jízdu na silnici složit aspoň nějaké zkoušky, aby věděli jak se chovat na silnici a znali dopravní předpisy.
J79a27n 16F58i18a88l55a
Znáte nějakého cyklistu, který nemá řidičák? Oni předpisy znají. I chodci vědí, že na červenou se nepřechází a přesto jich většina přechází. To není o neznalosti.
T44o60m61a86s 43N70o19v44a77c17e61k
Pumpičky nejen že neznají, ale ještě vytvářejí vlastní, alternativní a snaží se pak (hlavně ti jejich aktivisti ze spolků jako je Automat, Brnonakole apod.) tvrdit, že to tak je. Oblíbená jejich lež je třeba o podjíždění před křižovatkou, že můžou kdykoliv... A nemůžou, jednak by tam měl být dostatek místa (nabízí se použít jejich slavný 1,5m ;-) ) a taky pokud tam je vozidlo, které odbočuje vpravo (tj. stačí mít zapnutý blinkr) tak ani podjíždět takové auto nesmí... A takových jejich paskvilů (třeba obhajba jízdy po přechodu pro chodce) jsou mraky.
O lenoších jezdících na enesmyslech, hlavně sdílených "koloběžkách" ani nemluvě...
P50a28v43e35l 66Š82t88ě19r42b12a
Ano, odpoved na otazku c.9 je zavadejici.
Toto s tim nepodjizdenim blikajiciho se snazim jako pumpička dodrzovat, i kdyz to napr. 20 metru pred krizovatkou, kdyz je jeste cervena, postrada smysl
T82o54m93á36š 40V74a50n84č32u52r77a
Ty otázky jsou dosti matoucí. Jak již tady i jiní naznačuji.
Samozřejmě ty odpovědi jsou víceméně správně. Pokud je vezmete nahrubo a budou je tím argumentovat řidiči. Ale nic není jisté.
Takže hned ta první otázka se smíšenou stezkou je diskutabilní. Na jednu stranu je sice pravda, že cyklista je povinen ji použít, ale na druhou stranu nemusí. Důvod? Pokud se po stezce pohybuji chodci, tak cyklista by po ni musel jezdit tak, aby je neohrozil. Tedy logicky, pokud nechce, aby je ohrožoval, tak si prostě vybere silnici, která je vedle. Sice tím naštve řidiče a ohrozí sebe, ale to se nijak neliší od klasické jízdy po pozemní komunikaci. Ve městě to má logiku, když si ti nahoře usmysleli, že bývalé chodníky jen tak přemění na stezky, aniž by si uvědomovali rizika spojena kontaktem chodce s cyklistou.
Ostatně i policisté dávají za pravdu, že cyklista není povinen stezku pro chodce a cyklisty používat.
Jiná věc je stezka pouze pro cyklisty. Tam je cyklista povinen ji použít. Chodci po něm nesmí, takže má stezku jen pro sebe.
Další diskutabilní otázka je ohledně přechodů. Opět je sice pravda, že po něm nesmí jet, ale pouze vést, na druhou stranu to také není jednoznačné. Smyslem toho je jen v tom, aby cyklista neohrozil chodce, kteří po přechodu jdou. Pokud je přechod prázdný, tak proč by ho nesměl přejet? Nikoho tím neohrožuje. Jediná výjimka je pouze v přednosti. Pokud sedí na kole, tak je stále účastníkem silničního provozu, tudíž nemá na přechodu přednost.
T47o52m56a43s 38N41o62v14a52c53e94k
Pokud je přechod prázdný, tak proč by ho nesměl přejet? Nikoho tím neohrožuje.
Ohrožuje a dost.
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily
Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...