Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Cyklokvíz: Znáte pravidla jízdy na bicyklu? Test pro řidiče i kolaře

Když jedeme na kole, jsme nabroušení na řidiče. Když řídíme, občas zanadáváme na cyklisty. Máte to také tak? Do testů pro závěrečné zkoušky v autoškolách přibyly nové otázky, které mimo jiné zohledňují rozmach cyklistiky v Česku. Mnozí však pravidla neumí. Co vy?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Ten cykloz*rd veze naklad presahujici vozidlo z boku o vice nez 40cm a nema ho oznacene odrazkama. Ale hlavne ze chce poucovat ostatni

0 0
možnosti

Kolik cyklistů vedle sebe smí jet po silnici?

správně je 1.

Doplňující otázka:

Jak pojede jeden cyklista vedle sebe po silnici?

0 0
možnosti

Vede-li podél silnice stezka pro chodce a cyklisty, která rozbitá nebo s boulemi:

cyklista má povinnost po ní jet.

cyklista si může vybrat cestu, která je mu pohodlnější.

cyklista po stezce nemusí jet, když jsou na ní chodci.

0 0
možnosti

"Ano, vozík musí být připevněn ke kolu.

Cyklista může mít za kolem zapřažený vozík, nesmí ho ale táhnout ani tlačit."

Když ho nesmí tlačit ani táhnout, tak to znamená, že musí mít vlastní pohon? ;)

0 0
možnosti

"Cyklista může mít za kolem zapřažený vozík, nesmí ho ale táhnout ani tlačit" ... cože? Jak jet teda s vozíkem za kolem bez toho aby ho cyklista táhl? Tlačení ani neřeším tak jako promile tvůrce kvízu.

0 0
možnosti

Nesmí ho držet rukou (tlačit, táhnout). Může ho tahnout za kolem, pokud je vozík připevněný ke kolu (zapřažený).

0 0
možnosti

K čemu je kvíz, když hned první otázka je špatně? Cyklista nemá povinnost jet po smíšené stezce. Jen vyvoláváte v řidičích dojem, že cyklista má domnělé povinnosti, které ve skutečnosti nemá, a méně vyrovnaní jedinci pak mjí potřebu cyklisty za tyto domnělé přestupky vychovávat a cyklisty ohrožovat.

0 0
možnosti

Déle č. 5 Zákaz jízdy po přechodu nikde není, cyklista pouze nemá přednost, existuje spousta smíšených stezek vyprojektovaných před rokem 2016 kdy ve vyhlášce nebyla definována vodorovná značka pro sdružený přechod a přejezd a tedy byl použit přechod.

1 0
možnosti
Foto

J56a42n 13F77i89a92l50a

26. 11. 2021 23:18

"Když jedeme na kole, jsme nabroušení na řidiče." 8-o Já tedy ne. Na silnici je plno. Nějaká nevraživost mezi jednotlivými účastníky je k ničemu. Řidiči aut nadávají na cyklisty, motocyklisty, chodce, kamiony i tramvaje i na sebe navzájem. Kamioňáci zas na řidiče aut atd.. atd...

Naopak je třeba vzájemná spolupráce a vstřícnost, jinak je to blázinec ke škodě všech zúčastněných. Babku jedoucí na kole do konzumu nemá cenu vychovávat, je třeba ji respektovat. Ta si přilbu ani blikačku nevezme. Tak to prostě je.

0 0
možnosti

Podle mého by měli cyklisté pro jízdu na silnici složit aspoň nějaké zkoušky, aby věděli jak se chovat na silnici a znali dopravní předpisy.

0 0
možnosti
Foto

J79a27n 16F58i18a88l55a

26. 11. 2021 23:20

Znáte nějakého cyklistu, který nemá řidičák? Oni předpisy znají. I chodci vědí, že na červenou se nepřechází a přesto jich většina přechází. To není o neznalosti.

5 0
možnosti

Pumpičky nejen že neznají, ale ještě vytvářejí vlastní, alternativní a snaží se pak (hlavně ti jejich aktivisti ze spolků jako je Automat, Brnonakole apod.) tvrdit, že to tak je. Oblíbená jejich lež je třeba o podjíždění před křižovatkou, že můžou kdykoliv... A nemůžou, jednak by tam měl být dostatek místa (nabízí se použít jejich slavný 1,5m ;-) ) a taky pokud tam je vozidlo, které odbočuje vpravo (tj. stačí mít zapnutý blinkr) tak ani podjíždět takové auto nesmí... A takových jejich paskvilů (třeba obhajba jízdy po přechodu pro chodce) jsou mraky.

O lenoších jezdících na enesmyslech, hlavně sdílených "koloběžkách" ani nemluvě...Rv

4 12
možnosti

Ano, odpoved na otazku c.9 je zavadejici.

Toto s tim nepodjizdenim blikajiciho se snazim jako pumpička dodrzovat, i kdyz to napr. 20 metru pred krizovatkou, kdyz je jeste cervena, postrada smysl

1 1
možnosti

Ty otázky jsou dosti matoucí. Jak již tady i jiní naznačuji.

Samozřejmě ty odpovědi jsou víceméně správně. Pokud je vezmete nahrubo a budou je tím argumentovat řidiči. Ale nic není jisté.

Takže hned ta první otázka se smíšenou stezkou je diskutabilní. Na jednu stranu je sice pravda, že cyklista je povinen ji použít, ale na druhou stranu nemusí. Důvod? Pokud se po stezce pohybuji chodci, tak cyklista by po ni musel jezdit tak, aby je neohrozil. Tedy logicky, pokud nechce, aby je ohrožoval, tak si prostě vybere silnici, která je vedle. Sice tím naštve řidiče a ohrozí sebe, ale to se nijak neliší od klasické jízdy po pozemní komunikaci. Ve městě to má logiku, když si ti nahoře usmysleli, že bývalé chodníky jen tak přemění na stezky, aniž by si uvědomovali rizika spojena kontaktem chodce s cyklistou.

Ostatně i policisté dávají za pravdu, že cyklista není povinen stezku pro chodce a cyklisty používat.

Jiná věc je stezka pouze pro cyklisty. Tam je cyklista povinen ji použít. Chodci po něm nesmí, takže má stezku jen pro sebe.

Další diskutabilní otázka je ohledně přechodů. Opět je sice pravda, že po něm nesmí jet, ale pouze vést, na druhou stranu to také není jednoznačné. Smyslem toho je jen v tom, aby cyklista neohrozil chodce, kteří po přechodu jdou. Pokud je přechod prázdný, tak proč by ho nesměl přejet? Nikoho tím neohrožuje. Jediná výjimka je pouze v přednosti. Pokud sedí na kole, tak je stále účastníkem silničního provozu, tudíž nemá na přechodu přednost.

3 3
možnosti

Pokud je přechod prázdný, tak proč by ho nesměl přejet? Nikoho tím neohrožuje.

Ohrožuje a dost.

0 6
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!