Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Gigantický průšvih Volkswagenu se Škodě začíná vyplácet

Volkswagen pohořel s nápadem naučit Američany jezdit dieselovými auty, podfuk s emisemi ho stál přes 30 miliard dolarů. Ještě větší peníze chce koncern investovat do rozvoje elektromobility, kvůli které rozhýbal manévry na výrobních pásech. Je dobře, že díky nim výroba Superbu zůstane doma v Kvasinách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P43a29v20e44l 58B70e81ň78o 1938981701220

Passat je už passé , tak se přesune do kolonie...;-)

+1/0
15.12.2018 9:50

R52o65l27a63n84d41o 71A87r49i70a40s 7778269547700

JJ elektromobil je stejně "čistý" jako jsou zdroje elektrické energie. totální bolševický úlet bruselského EuroKremlu..

Budoucnost může být velice černá, akcionáři VW se nerozhodli na základě technického vývoje, ani racionální úvahy, ale pouze a jen základě tlaku zelených lobbystů, kteří zmanipulovali politiky, aby se tito snažili poroučet větru dešti. Budoucnost směřovala k dokonalým spalovacím motorům a časem vodíku. Místo toho pojedeme na extrémně neekologickou elektromobilitu, a to s nevyřešenou ekologickou stopou související s výrobou akumulátorů, oslabením výroby v západním Světě a extrémními náklady na související infrastrukturu.

+2/0
14.12.2018 20:53

M86i56l39a22n 66N11o91v76o39t79n19ý 2280301441645

Neví někdo jak je to v elektromobilech s topením a klimatizací? To se tam dá normálně používat a baterka to utáhne, nebo se v tom musí v zimě jezdit oblečený jak při výpravě na Severní pól?

+1/0
13.12.2018 15:35

J39a91n 23M70a96j23z69n93e52r 1396867926792

zatopíte si i zachladíte, ale logicky to (dost) snižuje dojezd. A tu noc na D1 by nedal žádný současný elektromobil :-)

+3/0
14.12.2018 15:18

Z93b57y79š65e42k 26Š20v91e46c 8684573544505

Firmy přesunuly výrobu na východ proto, že (alespoň v ČSR) nalezli schopné, školené a pracovité pracovní síly s nižšími mzdami. Nalezli investiční podmínky a úlevy. Nalezli fungující automobilky atd.

O nové lokalitě v Bulharsku,Turecku nebo jinde, kam bude přesunuta výroba, bude rozhodnuto. Rozhodnutí bude mít stejné důvody ze kterých byla výroba přesunuta do ČSR.

0/0
11.12.2018 12:45

V73a50c34l14a32v 52V66a14v16r10a 3857124825737

VW je v USA stále neejný. Neumí zkonstruovat líbivé auto jak to umí všechny americké a asijské značky.

Na americkém trhu po doslova všech debaklech benzínových i dieslových modelů zůstává jen VW Jetta a VW Tiguan. Divná auta s bezesporu skvělou technickou úrovní. Podbízejí se s cenou jež v Německu nemá obdoby, ale do 30.místa v tabulce nejprodávanějších aut na americkém trhu to stále nestačí.

Mimochodem není tam ani jediná evropská značka nebo model. Tam někde vzadu jsou VW,Audi, snad i BMW a nebo vůbec neprodejný Mercedes..Amík pokud přijde k penězům na auto, se bez rozmýšlení rozjede za skvěle vybavenýmLexusem. (lux.Toyota). 30 let je nejprodávanějším vozidlem Ford řady F. Skvěle si vedou i jiné trucky jako Silverado a RAM. Hledí se na bezpečnost a tam někde vzadu hledá řadový dělník snad i na spotřebu paliva.

Včera jsem viděl cenu benzínu u pumpy 2.02 dollaru za gallon a to je 0.5336 dolaru za litr. x 22.75 = 12.14Kč za litr benzínu. Diesel o chlup víc.

VW jakož i jiní výrobci na elektromobilech prodělají majlant. Ten útěk zpět ke spalovacím motorům bude zběsilý. Viz propad Tesly a ta zkušenosti má. Mimochodem nepamatuji ten "skvost" že by byl kdy v zisku! Takhle by asi normální automobilka vyrábět dlouho nemohla.

+2/0
10.12.2018 17:55

V72a85c44l69a36v 24V97a96v44r31a 3397614865287

VW je v USA neprodejný!

iDnes mi úmyslně dělá překlepy. Nicméně čtenář jistě rozumí.

+1/0
10.12.2018 17:56

S53t47a54n53i23s51l71a95v 53C28h35y64t50r22a 3894513787799

Podstatná věc. Ve státech máte úplně jiné daně a ceny aut jsou vždy uváděné bez daně a poplatků za přihlášení. Absolutní nesmysl je z vaší strany tvrzení, že o VW a potažmo diesely není v USA zájem. Zkuste kouknou např. na ceny ojetin. Diesel je vždy dražší a je o něj i zájem. Ten, kdo ho tam jednou měl, tak si ho koupí znova. Kdyby jste tam někdy vyrazil, docela by jste byl překvapený, kolik evropských značek tam jezdí.

A že nekoukají na spotřebu? Omyl. Proč si myslíte, že se šlo s počtem válců a objemem dolů? Auta, co měla dříve 5,7 V8 mají nyní ve velkém 3,6 V6. Z dřívějších 3,5 jsou nyní 2,0. Auto není totiž jenom o spotřebě, ale dost citelně o pojistce, která tam není vůči platu tam směšná, jako u nás.

0/0
18.12.2018 12:10

F40r42a46n28t60i33š87e27k 36L74i53m88p82a91u89c78h 7851610611413

Pracoval jsem v oblasti dlouhodobých prognóz i když v trochu jiném oboru. Takže mohu z vlastních zkušeností říct, že prognózy na více než 25 let se ve většině případů od skutečnosti velmi liší a to je ještě slabé slovo. Z více důvodů které nelze na tak malém prostoru rozebírat, jsem přesvědčený o tom že elektromobilita je slepá ulice. Brzo se zjistí, že zákazníci, kteří jsou vždy konzervativní, o auta na baterie nemají zájem, protože jim nepřinášejí novou kvalitu. Naopak přinášejí nové problémy na které dosud nebyli zvyklí. Nikdo se dosud nezabýval co s infrastrukturou vybudovanou pro výrobu benzínu a nafty ( ropovody, rafinerie, bezínové pumpy, které z řady důvodů nelze jednoduše přestavět na napájecí stanice) nebo řešení denního diagramu odběru el. energie, který by zásadně znevýhodňoval výrobu v jaderných elektrárnách. Přitom jedině výroba el. energie z plynu ( ropy) je schopná problematiku denního odběrového diagramu řešit. Jenže potom pozbývá smysl přenesení spotřeby ropy ze spalovacích motorů aut do velkých elektráren na stejné palivo (plyn, topný olej).

+4/0
8.12.2018 13:27
Foto

P57e69t31r 10Š88m90e50j11k58a57l 9835540798597

A ta "čistá" elektrická energie se pro elektromobily bude jako vyrábět jak...?

O stagnaci ve vývoji akumulátorů ani nemluvě...:-)

+5/−1
5.12.2018 16:47

S81t56e85p16a29n 92T30o35t33h 8458319985388

Hlavně aby bylo v budoucnu dost nabíječek... když na dálnici na pumpu přijedou ropaři, stráví tam i s občerstvením půl, až 3/4 hodiny... ale co elektrikář, kterej bude u stojanu čekat, až se nabijí dvě auta před ním?? Za dobu, než se nabije jednou EV auto, odjede z pumpy 50 aut na benzín a naftu...

+5/0
4.12.2018 10:16
Foto

P52e72t59r 42Š13r88a26i48e81r 9723242272707

Jestli se "vyplácí", že v ČR zůstane hlavně výroba, kterou VW pomalu odsouvá na vedlejší kolej, o tom teda přesvědčený nejsem ...:-/

+1/−2
3.12.2018 9:21

I46v26o 76S26y68s43a12l41a 5181323981

Výchova passatů v Čechách...

0/0
29.11.2018 21:47

M54i42c47h37a44l 97U64r67b90a22n 1585859973519

Mezi lidska prava patri pravo na transgender pochod? Nebo hetero pochod, kdyz uz jsme u toho? 8-o

0/−1
27.11.2018 22:10

M50a89r43t42i74n 23F91r11a32n86t87i17š67e14k 7405930493405

VW má jen TransPorter

+3/0
28.11.2018 9:59

F50r20a14n44t82i10s54e38k 26M62i12k50e34s 8663907280262

To jsou starosti s temi auty, jsou i jine zajimavejsi veci o kterych cist:-)!!

0/−3
26.11.2018 23:37

L92a22d97i74s56l85a62v 41M25a49t55u89l96a 3621609270192

A proto chodíte na auto.idnes.cz? ;-D

+4/0
4.12.2018 14:55

V55a56š41e46k 54Ř59í41h30a 2843743478292

Škoda zachraňuje VW. To je k smíchu nevyšší prodeje má právě VW.

A Pasat je přesunutý, protože Němci přecházejí na luxusnější arteon a oblíbenější tiguan. Pravdou je, že mohou být ve Kvasinách rádi, že se zbavili propadáku jménem Karoq. Ostatně není to zadarmo jelikož nové kapacity jdou výhradně na náklady Škodovky. A zejména v Indii z té fabriky mají všichni šedivé vlasy.

Je jasné že VW je dobrý partner a Škodovka by bez něj asi skomírala. Nicméně nepřeceňoval bych její podíl v celém koncernu.

Přeci jen vývoj stále táhnou a rozhodují hlavně Němci.

+1/−3
26.11.2018 21:11

P46e63t49r 76B85l24á11h36a 6420747629273

Pár zajímavých čísel pochybovačům o EV z tohoto týdne: TESLA MODEL 3 = vyrobeno 130.000 ks, Čína prodeje za říjen 2018 = 120.000 ks (říjen 2017 = 66.000 ks) podíl prodejů 6%!!, a ještě Norsko pro pár chytráků, kteří šíří fake news, že v Norsku se EV přestaly prodávat, říjen 2018 = 6467 ks podíl na prodejích 55% (říjen 2017 = 5351 ks podíl 38%) prodeje 1-10/2018 = 58.466 ks (2017 = 48.327 ks)

+2/−1
25.11.2018 9:29

P81e51t84r 14Č81e35r65m49á89k 9168565459700

Takže se Tesla v Listopadu dostala na čísla která chtěla mít v Březnu? To je úspěch! ;-D

+3/0
25.11.2018 13:10

P84e55t66r 47B42l36á11h86a 6920947129903

Nebojte, Tesla se jen rozehřívá, do března začíná prodávat Model 3 v Evropě a urychluje stavbu továrny v Číně, a brzy oznámí lokaci továrny v Evropě. Letos dosáhne 250.000 ks (13% trhu s EV), loni 103.000 ks, dost slušný nárůst, že.:-) Jako velkého fandu EV, Vás budu pravidelně informovat o narůstající produkci nejen TESLY. Určitě i vy s napětím čekáte, jestli se letos prodá 2.000.000 EV a musím Vás potěšit, vypadá to, že by tato hranice mohla padnout.:-)

+2/−2
26.11.2018 9:04

P50e30t76r 45Č26e81r23m81á78k 9298725189560

Nebojím se, na ten plamen se těším, otázka je co po něm z Tesly zbyde, na druhou stranu to bude ku prospěchu věci, současná černá díra není už únosná a to útržkovktě potvrzuje i Musk ;-)

Letos měli vyrábět 500tis aut, takže pokud to bude nakonec jen 250 tak je to obrovský propadák a velký problém - od toho se odvíjí další ekonomické zázemí společnosti která coby totálně nesoběstačná je závislá na vůli investoru, a ti pochopitelně vychází z byznys plánu, a jestliže ten je tak dramaticky odlišný od reality tak to zásadně omezuje jejich ochotu dále investovat. To koneckonců chtěl řešit Musk letos tak že se jich zbaví, a jakým fiaskem to pro něj dopadlo víme. V kombinaci s tím že nyní dokonce oficiálně přiznal že mají velké problémy čeká Teslu velmi náročné období ;-)

Na druhou stranu její pád si nějak zvlášt nepřeju a i když fakticky trh s eauty stojí od začátku na Asii a nyní s novými normami se na něj chtě nechtě musí vrhnout i Evropa takže pozice Tesly v podstatě zanikne, tak je to určité zpestření toho trhu a bylo by škoda o ní přijít R^

+2/0
26.11.2018 16:54

P25e12t48r 81B79l56á57h92a 6400247399543

Moc tomu nerozumíte, že. Tak si to shrneme: výsledek za 3Q byl příjemným šokem pro všechny, se ziskem 312 mil. dolarů, počet vyrobených aut přes 80.000 ks, obrat 6,8 miliard, a obrovským zájmem o Model 3, který drtí v USA - BMW, Mercedes, Audi akcie na to zareagovaly růstem z 250 na 350 dolarů, Tesla má podíl na trhu s EV 13%, rozložení prodejů EV v roce 2018: Čína cca 1.000.000, Evropa cca 400.000, USA 350.000, zbytek světa cca 250.000. Jaké fiasko Muska, zaplatil 20.000.000 dolarů, od té doby narostla cena akcii o 100 dolarů/akcie, jelikož Musk vlastní cca 21% akcii to je cca 33.000.000 akcií = aktuální kurz 342 dolarů/akcie = cca 11.000.000.000, to znamená, že 20 mil. pokuta jsou pro Muska drobné, jen dnes rostou akcie o 5% = 16 dolarů = cca 500.000.000 dolarů :-) Musk je 30. nejbohatší člověk na světě s majetkem 23,8 miliard dolarů :-). Tak první lekci ze situace na trhu EV, akciovém trhu, kondici Tesly a Muska, máte za sebou, další budou následovat, je toho strašně moc, co vás, jako velkého fandu Muska a EV musím naučit, budeme to sledovat spolu, nebojte;-D

0/−1
26.11.2018 20:27

P69e93t41r 35Č25e93r57m88á12k 9908845459710

No narozdíl od vás se právě orientuji, proto koriguji co píštete. ;-)

Kvartální zisk žádným šokem nebyl, na ten Tesla dosáhla už několikrát, vždy však pouze nárazově (meziročně vždy ve ztrátě). R^

Model 3 je pak především symbolem neúspěchu - po roce výroby je jeho produkce hluboce pod očekávanou úrovní, a deficit v počtu dodaných vozů který se odráží v dodacích lhůtách pár naivek prezentuje jako velkou poptávku, přitom realita je právě opačná - je to absolutní neschopnost dodávat původně garantované množství vozů na trh v termínu které vede k tomu že musí dokonce vracet zálohy ;-)

Pak se trochu koupete v číslech a evidentně se vám pletou dolary a koruny a vývoj akciového trhu - fiasko Muska s fiktivním investorem pochopitelně naopak vedlo k negativnímu vývoji a následným sankcím. Až si o tom zjistíte alespoň základní údaje tak to zkuste znovu a léle a proberem čemu konkrétně jste nerozumněl R^;-)

+6/0
27.11.2018 18:43

P53e89t73r 32B88l15á36h92a 6390857219983

u EV je úplně jedno, jestli je spotřeba na 100 km = 15 kWh nebo 23 kWh = při sazbě nízký tarif bude člověk v RD mít cenu za 100 km = 35 Kč - 60 Kč, benzín, diesel = 200-300 Kč, úspora v palivu = cca 2,-Kč/km = 10 let = 150.000 km = úspora 300.000 Kč

0/−1
25.11.2018 9:14

P48e20t25r 54Č43e56r88m61á16k 9708225289490

To je samozřejmě dost naivní domněnka, když opomineme že někde v domku bude nabíjet minimum lidí tak v čase pochopitelně padne spotřební daň i na toto neb bude muset pokrýt výpadek z prodeje paliv. R^

+8/0
25.11.2018 13:12

P52e13t78r 60B66l23á21h63a 6460177139663

V RD bude nabíjet většina majitelů EV, v tom je právě jedna z největších výhod EV, že nemusím na benzínku, ale přijedu domů, a připojím na nabíječku.., na veřejných místech budou nabíjet lidé ze sídliště (ale těch vzhledem ke kupní síle nebude moc) a majitelé RD když pojedou na delší cestu

0/−4
26.11.2018 8:46

P28e18t35r 33Č28e75r63m54á23k 9268555469730

Nikoliv, právě naopak, domácí nabíjení bude zcela okrajová záležitost, to je jasné už dnes a výrobci pro masovou emobilitu počítají právě s obdobou dnešních benzínek ve formě rychlo(super)nabíječek. Samozřejmě pár nadšenců bude dobíjet i doma, ale vzhledem k tomu že eauta se primárně budou rozšiřovat ve městech (kde dávají největší smysl), kde tuto možnost má menšina lidí, to bude ryze okrajové a doplňkové.

+4/0
26.11.2018 16:57

P56e56t37r 55B19l47á29h61a 6130497629323

Áááá, mezera ve znalostech, rodinných domů je v ČR kolik? cca 1.500.000 v nich žije cca 50% obyvatel = 5.000.000 lidí, v první vlně budou kupovat EV firmy, ty budou mít své nabíječky ve svých areálech, dále budou kupovat EV movitější lidé v satelitech u měst, majitelé RD ve městech to jsou desetitisíce domů, většinou se dvěma auty, ti budou hlavně nabíjet doma = jedna z největších výhod EV, už nebudou muset na benzínku, proč by se této výhody zbavoval, a hlavně doma budou mít úplně jinou cenu (aktuálně 0,30,-Kč/km) než na veřejné nabíječce s výkonem 150 kWh

+1/−3
26.11.2018 20:54

P24e78t29r 97Č87e83r73m18á51k 9768385799360

No nevím jestli bych vaše neznalosti označil jen za mezeru, to je spíše absolutní ignorace reality, avšak na faktech to naštěsí nic nemění ;-)

Takže zmovu a popořadě - většina eaut je provozována ve městech a většina obyvatel ve městech nežije ani v domech a ani nemá možnost domácího dobíjení. Takže žádných 50%, mluvíme o cca 20% R^

Řeč je pak o masovém nástupu elelktromobilizace, ne tom že si pár firem koupí v rámci dodržení politiky udržitelnosti své nadnárodní matky pár euat, fleet nemá vyřešené ani parkování, natož dobíjení ;-D Každopádně opět pouze menšinová záležitost R^

Budoucnost dobíjení si výrobci jasně stanovili v rychlonabíječkách protože to je jediná cesta jak obsloužit davy a rozšířit tak emobilismus do masové podoby. Cena bude stejná protože pochopitelně časem i domácí dobíjení spadné do spotřebky, naivita některých že by si erár upřel tento zdroj příjmů je skutečne komická ;-)

+4/0
27.11.2018 18:50

J81a52n 46M64a93r38t86i33n 6232920659

commuting je skor otazka obyvatelov primestkych stvrti (panelakisti skor jazdia MHD, co je casovo a organizacne yhodnejsie) a ti prave byvaju v RD. viem si predstavit elektromobil, mam to do prace z obce do Brna 14km tam a 14km nazpat. pre elektromobil idealna trasa

0/0
10.12.2018 15:03

Z63b35y89š96e65k 47Š65v15e85c 8694943614845

Benzin. Například 36,- Kč/litr.

DPH 6,25 Kč/litr

Spotřební daň z benzinu 12,84 Kč/litr

Celkem daň 19,08 Kč/litr.

Zbytek 16,91 Kč/litr kryje marži prodejce, náklady na dopravu, náklady a zisk rafinerie, ... nákup ropy.

Při zavedení elektromobility přijde stát o 19,08 Kč/litr, které bude si chtít nahradit.

Předpokládám silniční daň i pro koloběžku, zpoplatněný každý kilometr po silnici, příspěvek na posílení přenosových a distribučních vedení elektřiny, stavbu elektráren,...

+2/0
11.12.2018 12:59

P35a25v38e70l 72B65e15ň79o 1988751821640

...hledal jsem , kolik let vydrží baterie a kolik stojí...nepovedlo se najít věrohodný údaj...i tak se mi ta pěkná suma 10 let

( u RD ) = úspora 300 000,- Kč moc nezdá...;-)...a to ještě zapomínáme, jak nám stoupá a kam dostoupá cena elektřiny ( i u RD )..;-)

+1/0
2.12.2018 16:44

M75a25r48t54i33n 44G89o64l36o42m33b58e82k 6205845383716

Otázka je jak dlouho tato cena elektřiny pro auta bude bez zatížení extrémní spotřební daní jako plyn a ropa. Co bude v případě výpadku nebo nedostatku energie na trhu. Většina elektřiny se vyrábí spalováním uhlí nebo topných olejů (ropy).

0/0
20.12.2018 11:44

M73a50r22e56k 83M78a68z23u58c62h 2506373603

Průšvih to není a nebyl.Protože drtivou většinu zákazníků při koupi zajímaly jiné věci a ne EMISE.

+3/0
23.11.2018 21:32

P82e36t24r 24H11o70r50á66k 1409463599704

Škoda - výrobce smrdutých dieselů ?

+2/−8
23.11.2018 18:58

D29a98n82i14e21l 88S54c29h50n36i11t41z52e29r 5401684851206

Mělo být mínus:-(

+1/0
23.11.2018 21:48

P85e37t24r 98H80a49r32i68p94r83a67s31a17d 19H74a95j23i58č 5681406543500

No jen aby to nebylo Pyrrhovo vítězství. VW naskočí na EV vlnu a naši zpátečníci ztratí odbyt a budou v útlumu.

+3/−3
23.11.2018 15:02

P61a81v41e42l 98K22r81á57l 5500209974548

Jaká EV vlna? Kde je podle vás nějaká větší popularita elektroaut?? Nadšenci, co je chtěli (a mohli si je dovolit) už elektroauta mají.

+5/0
23.11.2018 16:07

P35e73t43r 15H98o11r63á88k 1309583449814

Třeba jako první mobily, to brali taky nadšenci.

+1/−1
23.11.2018 18:58

P14a93v32e76l 32O27t19i26s79k 2416861617

Jenže mobil přinesl jiný vyšší level oproti klasické pevné lince, což elektromobily oproti klasickému autu nepřinášejí, no a taky nikdo mobily netlačil silou, přes zákazy a nařízení, takže to srovnání velmi pokulhává.

+9/−2
24.11.2018 14:07

P26e49t17r 32H55o23r35á27k 1219183649494

Srovnání nepokulhává, ale je naprosto přiléhající. Pokud elektromobil zvýší dojezd nad 500 km, tak to bude lepší volba než spalovací motor pro drtivou většinu lidí, kteří neprosedí celý den v autě. Já bych se toho spalovacího krámu zbavil hned.

+2/−1
24.11.2018 20:38

E32m79i53l 69N38o89v60á40k 1325953590934

A sníží cenu na méně než polovinu, a zároveň se výrazně zrychlí nabíjení, jste zapomněl dodat.

+4/−1
24.11.2018 22:55

P27e59t80r 27H91a87r37i55p42r55a52s82a60d 56H66a73j45i18č 5641926843670

Těch nadšenců bude asi víc, než si umíte představit. Stačí si najít údaje, jak roste trh s HEV a BEV. V Norsku bude za pár let jezdit ví EV než CEV (combustion engine). Amerika, Čína... Tady jsou prodeje aut v USA za září https://cleantechnica.com/2018/10/03/tesla-model-3-4th-best-selling-car-in-usa/. Je spodivem, že se tam zařadilo auto, které je vůči ostatním vozům víc jak 2x dražší, ale je tam. :-)

+2/−1
24.11.2018 20:44

M36a10r47t65i56n 50K50a36r31á92s53e56k 9378383638548

Je to byste tem automobilkam mohl napsat, at ty elektroauta neplanuji, ze to nikdo nekoupi, treba vam pak poslou i nejakz dekovny dar, ze to jim usetrite desitky miliard euro...

0/−1
24.11.2018 22:33

P98e28t30r 36Č93e88r33m10á85k 9768435929660

Povšík zase plácá nesmysly a nebo si nevidí do pusy (případně obojí), a novináři mu v tom do značné míry sekundují. “Rodina” passat se do Kvasin těžko přestěhuje když jen samotný passat by vytížil cca 90% kapacity Kvasin, to by musel skončit nejen Karoq ale i Kodiaq a utlumit superb. Takže buď Povšíkovi ovečky začnou o dost víc makat a zvýší produkci tak o 50% (což není moc pravděpodobné vzhledem k tomu jaký mají problém s pár směnama navic), no a nebo naopak škodovka uvolní všechny své kapacity a utlumí superb tak aby se tam s passatem vešel. Těžko říct co se mu bude líp vysvětlovat ;-)

Poznámku o tom jak vlastně škodovka zachránila koncern po dieselgate tím že vyrobila víc octavek beru jako dobrý vtip, škodovce se jistě daří, každopádně její podíl na zisku i produkci komcernu osciluje jen okolo cca 10% R^

0/−4
23.11.2018 13:18

M86i87l93o11u42š 91K53o27š54v32a80n14e90c 1290312885170

Nesmysly plácáte vy.Neberte nic jako vtip a nastupte k nám do výroby.Pravda je hodně jiná.:-P

+2/0
23.11.2018 13:43

P98e39t45r 81Č63e65r74m64á40k 9428205239650

Jen konstatuju realitu ;-) Pravda je taková jak píšu - buď se zázrakem za pár let zvedne kapacita Kvasin o 50% a nebo se budou škrtat modely a omezovat jejich počty. To jsou čísla, s těma odborářský pohádky nic nezmění ;-)

+2/−2
23.11.2018 13:53

M69a72r17t42i63n 16K64a61r35á94s70e10k 9818723978558

Nebo VW pocita proste s nizsi produkci a prodeji Passatu v te dobe (trida jako celek pada, prijde krize, cast prodeju sezerou elektroauta), pripadne se muze castecne investovat do navyseni kapacity zavodu v kvasinach (i kdyz to spise ne za me)

+1/0
23.11.2018 15:51

P88e96t13r 77Č96e69r44m62á31k 9148335389350

To jistě počítá ale ani tak se to tam ani zdaleka nevejde. Investice pak není na místě - při zachování současné produktivity jsou vesměs vyčerpané lidské zdroje, a pro zvýšení produktivity není ČR vhodná - to má smysl prioritně tam kde je dražší pracovní síla.

+1/−1
23.11.2018 16:34

Najdete na iDNES.cz