Kia EV9

Kia EV9 | foto: Kia

Superhranatá Kia EV9 má dojezd přes 500 km a lůžkovou úpravu pro nabíjení

  • 7
Doplnění energie bude rychlé, ale kdyby náhodou ne, konečně si budete moct během nabíjení elektromobilu lehnout. Nová Kia EV9 nepřináší jen originální design a ještě originálnější interiér se třemi řadami sedadel, ale také lůžkovou úpravu. K tomu dostane téměř 100kWh baterii a elektrický pohon o výkonu až 282 kW.

Designéři nové vlajkové lodi značky Kia začali úplně s čistým stolem a novinka se moc nepodobá žádnému stávajícímu modelu značky. Něco tak hranatého se jen tak nevidí. Auto o délce 5 010 mm, šířce 1 980 mm a výšce 1 755 mm kombinuje prvky MPV a SUV, ale hlásí se spíš k tomu druhému. Kia nazývá tento designový směr „spojené protiklady“. Návrháři použili opravdu hodně ostrých hran, ať už v tvarech karoserie nebo v linii předních i zadních světel.

Oproti studii představené v Los Angeles v roce 2021 se produkční verze vzdala protisměrně otevíraných dveří a zachovala tradiční systém. Naopak zůstaly třeba skryté kliky. Přední partii nazývá Kia „digitální přední maskou“ a kromě vertikálních světlometů zaujmou originální LED denní světla v podobě „hvězdné mapy“. To jsou dva shluky malých světelných zdrojů ve tvaru kostek ledu, zasazené vedle světlometů po obou stranách karoserie.

Velká pozornost byla věnována interiéru. Ten je ve znamení prostornosti, světlosti a luxusu. Ve jménu udržitelnosti v něm není používána pravá kůže, ale ekologické prvky a biomateriály. Nabídne až sedm míst ve třech řadách s velkou modularitou. Během nabíjení mohou cestující v prvních dvou řadách sklopit sedadla do lůžkové úpravy. V šestimístném uspořádání jdou samostatná sedadla druhé řady otočit o 180 stupňů směrem dozadu. Jde je také natočit o 90 stupňů směrem do boku pro snazší nastupování nebo vystupování. Cestující v poslední řadě se tak nebudou cítit odstrčení, navíc mají k dispozici držáky nápojů a dobíjecí místa pro mobilní zařízení.

Sex v autě pohledem žen: Díry od podpatků ve stropě? To musíte zažít!

Panoramatická palubní deska je protažená až doprostřed vozu a tvoří ji dvě dotykové digitální obrazovky o velikosti 12,3" spojené s jedním 5" segmentovým displejem pro ovládání všech funkcí vozidla s minimem fyzických tlačítek. Většina věcí se bude ovládat před digitální obrazovku nebo uskupením skrytých dotykových tlačítek pod ní, a to včetně třeba funkce Start/Stop nebo klimatizace.

Kia EV9 je postavená na podvozkové platformě E-GMP (Electric Global Modular Platform) pro elektromobily, na které je postaven i model EV6. Novinka dostane akumulátor s kapacitou 99,8 kWh a na výběr pohon zadních nebo všech kol. Maximální výkon pak bude 149 kW / 350 Nm u zadokolky a 282 kW / 600 Nm u čtyřkolky. Kia slibuje dojezd až 541 km na jedno dobití a při použití ultrarychlého dobíjení nabití na 239 kilometrů během 15 minut.


Elektromobil