Ježíš jezdil na oslu, papež se vozí v BMW

  14:06aktualizováno  14:06
Flotilu, která vozí hlavu katolické církve, obohatila dvě nová auta. Společná mají pouze čtyři kola. Jedno auto je obrovské, druhé miniaturní, jednomu chutná palivo čepované u benzínky, v útrobách druhého vrní elektromotor. Papeže bude nově vozit elektromobil GEM e4 a obrovité BMW X5, které by papeže pobralo možná i s ním.

Papež Benedikt XVI. žehná poutníkum v Kolíně nad Rýnem | foto: Reuters

Trpaslík
GEM, společnost patřící do skupiny DaimlerChrysler, darovala Vatikánu elektromobil e4 pro přesuny papeže na území nejmenšího státu světa.

Malé auto má hliníkový rám, plastové díly karoserie a 72voltový elektromotor od General Electric.

Motor napájí šest baterií, na které papež ujede až 70 kilometrů. Interiér byl vyroben ručně na míru z nejjemnější kůže.

Na elektřinu bude jezdit také stráž Benedikta XVI. Další elektromobil GEM totiž dostala také vatikánská policie.

Obr
Je třeba nadlidské sebeovládání, aby se řidič za volantem BMW choval jako svatoušek.

Papamobily: Auta, která proslavil Jan Pavel II.

Papamobil

Zatímco dříve nosili papeže v nosítkách, moderní doba vyžadovala sofistikovanější dopravní prostředek ...VÍCE
Papež ale za volantem nového BMW, které právě dostal, dozajista sedávat nebude. Jako kadrinál měl Joseph Ratzinger (nynější papež Benedikt XVI.) malý VW Golf, o kterém ale není vůbec jisté, zda jej vůbec řídil. Panují totiž pochybnosti, má-li vůbec řidičské oprávnění. Ve velkém SUV z Mnichova jej už bude určitě vozit řidič.

Ďábelsky rychlá a po čertech charismatická auta ve flotile papeže najdeme už nyní, jsou to BMW 525iX a 740i. Nově k nim teď přibylo také terénní BMW.

Zástupci automobilky se rozhodli udělat si reklamu také mezi věřícími a předali při audienci Benediktu XVI. do volného užívání model X5.

Papežova X5 pochází ze speciálního programu BMW Security, auto je tedy opancéřováno. Díky tomu váži tento drobeček téměř tři tuny.

Mezi davy bude papež ale i nadále jezdit ve svém papamobilu - mnohatunovém Mercedesu ML s "akváriem" z neprůstřelného skla.

GEM e4

Bezemisní elektromobil, pro jehož řízení není třeba řidičské oprávnění skupiny B. Podle vyjádření výrobce má být nejprodávanějším elektromobilem na světě. Energii auto bere z klasické 230 voltové rozvodné sítě. Náklady na ujetí 50 kilometrů jsou přibližně 0,6 euro. Auto je možné pořídit mimo jiné v dvoumístné nebo nákladní verzi. Verze City má navíc topení a dveře.

Elektromotor napájený 6 olověnými bateriemi

Maximální rychlost 45 km/h

Doba nabíjení 8 hodin

Dojezd 50-70 km

Délka x šířka x výška 3250 x 1397 x 1778 mm

Rozvor 2590 mm

Pneumatiky 165/70 R12

Kotoučové brzdy

Hmotnost s bateriemi 590 kg

Celková (maximální) hmotnost 953 kg

 
Autoři: ,


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Napříč republikou na baterky. Bez nabíjení, courání a hlavně plynule

Hyundai Kona Electric

Rozumný člověk jede z Prahy do Ostravy vlakem, je to rychlé, pohodlné, levné. Jezdí tak i lidé z...

Čínská značka Aiways chce v Evropě pronajímat elektrická SUV

Autosalon Ženeva 2019

Čínská automobilka Aiways hodlá v příštím roce uvést na evropský trh sportovně-užitkový vůz s plně...

V závodech aut do zásuvky se osvědčil hybrid, elektroauta málem nedojela

Czech New Energies Rallye

Osmý ročník závodu Czech New Energies Rallye, kde nejde o rychlost, ale přesnost, přilákal desítky...

První mrtvý řidič tesly v Evropě. Záchranáři se pak báli elektromobilu

Záchranáři nemohli vytáhnout muže z Tesly, auto bylo pod proudem

VIDEO První smrtelná nehoda elektromobilu tesla v Evropě se stala v nizozemském městečku Baarn. Řidič byl...

Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným,...

Nejambicióznější čínská automobilka zakládá novou značku elektromobilů

Geometry A

Čínská automobilka Geely, majitel švédské Volvo Car a největší akcionář německého Daimleru,...

V Liberci vyvíjejí elektromobil pro mladé, má stát pod tři sta tisíc korun

Nějak takto bude dvoumístný elektromobil vypadat. Má sloužit mladým lidem nebo...

Liberecká univerzita spolupracuje s českou firmou Combatra na vývoji malého městského...

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Další z rubriky

Kladivo na chybějící filtry: Praha nakoupí přístroje na kontroly emisí

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Deset procent aut jezdících po Praze má poškozený nebo odmontovaný filtr pevných částic. Tato auta do vzduchu vypustí...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

Najdete na iDNES.cz