Interiér nové Škody Kodiaq

Interiér nové Škody Kodiaq | foto: Škoda Auto

Autofotka týdne: Škoda se chlubí přístrojovkami nového Superbu s Kodiaqem

  • 78
V Mladé Boleslavi si vzpomněli, že „doba předdotyková“ byla v něčem taky prima. A tak teď vyzdvihuje to, nad čím posledních pár let automobilky ohrnovaly nos: mechanickými ovladači. Předznamenal to loňský koncept Vision 7S, sedmimístný obr totiž displeje přístrojovky doplnil mechanickými „točítky“.

Nová generace největších škodovek, Superbu s Kodiaqem, vrátí do sériového života „mechaniku“. Na videu automobilky to prezentuje hlavní designér interiérů značky Peter Olah slovy, která byste ještě před pár lety určitě nezaslechli. V Boleslavi si vzpomněli, že člověk má smyslů pět – kromě čichu, chuti, zraku a sluchu i hmat.

„Poslední roky jsme všichni podlehli tabletům a kouzlu jejich snadného ovládání. Už jsme skoro zapomněli, že je velký rozdíl sedět s pohodlně doma na pohovce, nebo používat dotykovou obrazovku během jízdy,“ připomíná Peter Olah. Na tento fakt stále více upozorňují uživatelé i odborníci na bezpečnost, samotné automobilky ovšem svěřují ovladačům bez haptické (hmatové) odezvy stále více funkcí.

Škodovka pro rok 2026 v akci. Hlásí návrat normálních tlačítek

Škodováci svůj multifunkční panel s otočnými ovladači umístěný pod (až třináctipalcový) tablet infotainmentu nazvali „Škoda Smart Dials“. Samozřejmě, nemohou to být jen tak obyčejná „točítka“, takže je do nich vetknutý displej. Ovšem základní funkčnost, díky které je nahmatáte poslepu a základní prvky ovládnete bez odvracování pohledu od dění na silnici, mají. Ovladače s digitálním displejem jsou konfigurovatelné.

„Každý z otočných a stlačitelných ovladačů poskytuje intuitivní a snadný přístup k mnoha funkcím vozu, digitální displej na ovladačích umožňuje rychlý komplexní přehled,“ komentuje mluvčí značky Vítězslav Kodym. „Všechny tři displeje mají aktivní oblast o průměru 32 milimetrů a umožňují rychlý přístup k řadě funkcí vozu v závislosti na dané výbavě.“

První jízda novou Škodou Kodiaq. Má skvělý podvozek a zaparkujete ji mobilem

Dva vnější multifunkční ovladače určené pro řidiče a spolujezdce ovládají teplotu v interiéru, vyhřívání, ventilaci sedadel a na displeji zobrazují aktuálně zvolenou funkci. Prostředním ovladačem může řidič ovládat až čtyři různé funkce, například hlasitost, intenzitu ventilace, směr proudění vzduchu, jízdní režimy a přiblížení nebo oddálení navigační mapy.

„Prostřední ovladač lze nakonfigurovat v menu infotainmentu, krátkým stisknutím tlačítka se přepíná mezi jednotlivými funkcemi,“ doplňuje Peter Olah.

Mezi otočnými ovladači se nachází čtyři další hardwarová tlačítka, která ovládají ofukování čelního skla, vyhřívání toho zadního, vnitřní cirkulaci vzduchu a automatickou funkci klimatizace.

Tablety v autech odvádějí pozornost. Experti volají po testech ovládání

Na prvních fotkách interiérů také značka ukazuje premiérově volič převodovky umístěný na sloupku řízení odkud vyhnal stěračovou páčku.

Dalšími novinkami v modelech Kodiaq a Superb jsou head-up displej, který nyní doplňuje 10" virtuální kokpit - displej nahrazující klasické budíky v kapličce přístrojů za volantem. Centrální obrazovka infotainmentu, má nyní úhlopříčku 13". Kodym ještě upozorňuje na schránku bezdrátového dobíjení mobilů ve středové konzoli, která musí být kvůli vysokému nabíjecímu výkonu (15 W) speciálně chlazená.

První jízda s novým Superbem. Škodou, která vznikla jen díky nátuře značky