Neděle 5. dubna 2020, svátek má Miroslava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 5. dubna 2020 Miroslava

Innotech Corvette: americkou klasiku vylepšili Češi, může mít až 1000 koní

aktualizováno 
Rudý supersport od společnosti Innotech má povědomé tvary, ale docela neznámou tvář. Česká společnost sídlící v Jaroměři důkladně přepracovala podle požadavků zákazníka Chevrolet Corvette C6 Coupé a tato americká legenda dostala do svého rodného listu ještě jedno občanství. Tentokrát české.

Innotech Corvette | foto: Innotech

Innotech není v motoristickém světě žádný nováček. Starší automobiloví nadšenci si jistě vzpomenou na úžasný dvoumístný roadster s motorem před zadní nápravou Innotech Mysterro, který můžeme spolu s Tatrou MTX považovat za jediný novodobý supersport vyráběný u nás.

O pohon Mysterra se staral osmiválec z Chevroletu Corvette, jehož zdvihový objem byl zvětšen na 7,7 nebo dokonce 9,6 litru a jeho výkon tak byl 500 až 750 koní. To vše v roce 1995. Ale z plánované produkce 25 kusů se udalo pouhých 5 vozů.

Innotech Mysterro

Innotech Mysterro

Nyní se společnost Innotech, zabývající se také navrhováním kapotáží pro motocykly a traktory, motoristickému světu opět připomněla. A znovu ve spojení s americkou legendou Chevrolet Corvette, tentokrát s její aktuální šestou generací.

Zájemci o tento vůz tak mohou díky změnám na motoru, podvozku, brzdách a karoserii získat opravdový unikát.

Co je vidět na první pohled, jsou úpravy karoserie. Nová je přední i zadní část. Zepředu přitom i díky hliníkové masce chladiče trochu připomíná Ferrari 599 GTB a také při pohledu zezadu se nezapře inspirace italskými sporťáky z poloviny minulého století.

Nové panely jsou přitom vyrobeny z uhlíkových kompozitů nebo skelných vláken. Innotech navíc slibuje další možnosti, především závodnější vzhled přední kapoty nebo důkladné rozšíření.

Meze se nekladou ani v úpravě interiéru. Zákazník si může vybrat čalounění z nejjemnější italské či anglické kůže nebo z řady doplňků, včetně karbonových sportovních sedadel. V základní úpravě najdete také kovaná kola od firem HRE nebo Forgeline, která mají na přední nápravě rozměr 9 x 19 a vzadu potom 12 x 20 palců. Můžete si je objednat i se středovou maticí, a pokud by to ani potom nebylo podle vašich představ, lze je nahradit karbon-hořčíkovými ráfky Dymag.

Nejdůležitější jsou však úpravy motoru a podvozku. A v případě motoru máte opravdu z čeho vybírat. Základ tvoří celohliníkové vidlicové osmiválce s rozvodem OHV a dvojicí ventilů na válec, které mají v případě typu LS2 objem 6,0 litru a LS3 6,2 l.

Základní úprava motoru LS2 přinese výkon kolem 500 koní, s kompresorem Procharger, stejně jako s kompresorem Magnecharger se výkon vyšplhá na 600 koní (při zásadnějších úpravách až 800 koní). Motor LS3 disponuje po základní úpravě výkonem kolem 560 koní, s kompresorem Procharger potom asi 630 koní (při výrazné přestavbě až 850 koní) a s dvojicí turbodmychadel máte na výběr mezi 700 až 1000 koňmi.

Převodovka může být šestistupňová manuální nebo automatická. Potenciálu motorů sekundují neméně výkonné brzdy s ventilovanými, děrovanými a rýhovanými kotouči s průměrem 355 mm nebo 380 mm od firem Bremzo nebo BEAR, které svírají čtyř- nebo šestipístkové třmeny. Vůz má také přepracovaný výfukový systém s novými svody, tlumiči a koncovkami, který zvyšuje nejen výkon, ale také zvýrazňuje zvukovou kulisu.

Innotech Corvette

Váha vozu se vzhledem k rozsáhlému využití kompozitových materiálů snížila na hranici 1 400 kg. V případě nejvýkonnější verze zvládne takto upravená corvette akceleraci z klidu na stovku za 3 sekundy a maximální rychlost činí 340 km/h.

Díky odlehčení vozu, výkonovému potenciálu a dalším úpravám tak Innotech Corvette C6 nabízí extrémní jízdní výkony a může se směle měřit s prémiovými sportovními kupé s motorem vpředu, jakými jsou například Alfa Romeo C8, Aston Martin Vantage, BMW M6, Jaguar XKR, Mercedes-Benz SL 63 AMG nebo Ferrari California.

Samotný Innotech má do budoucna velké plány. Během letošního a příštího roku chce představit i otevřenou verzi Speedster a také další úpravy výkonných verzí Z06 a ZR1. Zákazníci by časem mohli mít na výběr z pěti různých karoserií a servis by měla po celém světě zajišťovat vybraná GM/Corvette centra. Ale i když se jedná o českou firmu, tuningové úpravy budou vznikat v USA.

Innotech Corvette měl premiéru na brněnském autosalonu

Innotech Corvette měl premiéru na brněnském autosalonu

Autoři:
  • Nejčtenější

Mýdlová opera německých koncernů. Posel elektromobility táhne VW k debaklu

Ještě nedávno rozhodovaly o převaze ve světě aut hlavně tradiční disciplíny; třeba rychlost, výkon, možná rozměry....

V německém autoprůmyslu hrozí rozsáhlé propouštění, Česko to pocítí také

V německém automobilovém průmyslu hrozí kvůli koronavirové krizi zánik více než 100 000 pracovních míst. Uvedl to podle...

Letních gum může být nedostatek. Obutí podražilo, motoristé začínají šetřit

Přezouvání na letní pneumatiky se kvůli epidemii koronaviru zpozdilo. I když povinnost mít zimní obutí v úterý...

Škoda Auto prodloužila odstávku, výroba nepojede do 20. dubna

Automobilka Škoda Auto podruhé prodloužila odstávku výroby ve všech třech svých českých závodech kvůli pandemii...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prodej ojetin měl být na vrcholu, koronavirus vše změnil. Bazary krachují

Nabídka ojetých aut na českém trhu v březnu klesla oproti předchozímu měsíci o 12 procent na 99 241 vozů. Proti lednu...

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...

  • Další z rubriky

Autofotka týdne: Když je za oknem koronavirus, postavte si auto v obýváku

Ikonický Fiat 500F se nemusí prohánět jen po silnicích, ale také v obýváku po koberci. Automobilka Fiat se spojila se...

Online prodej aut v Česku jen naoko. Proti jsou rizika a příšerná byrokracie

Koupit auto v e-shopu stejně jako mobil nebo potraviny v Česku nejde. Fyzicky vám auto prodejce třeba i doručí,...

Premium

Jaká jsou čísla prodejů nových aut za loňský rok? Prvenství zůstává Německu

Nejoblíbenější značkou i pro rok 2019 zůstává Volkswagen a nejprodávanější model je Golf. Český trh je za uplynulý rok...

Premium

Čistička vzduchu do auta filtruje dráždivý prach. Test potvrdil, že funguje

Palubní čističky vzduchu mohou zlepšit kvalitu ovzduší uvnitř auta. Koupit se dají od tisíce korun. Magazín Motor...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Česko patrně srazilo míru nakažlivosti viru na méně než polovinu

Model českých odborníků tvrdí, že v Česku se výrazně zpomalilo šíření viru SARS-CoV-2. Podle jejich údajů klesla...

Schillerová: Podpora OSVČ bude plošná, podmínka poklesu příjmů zmizí

Ministryně financí Alena Schillerová chystá po tlaku ze strany živnostníků výrazné zmírnění podmínek pro přiznání...

Služba kontroluje práci z domova. Jejímu výrobci lidé spílají

Koronavirus ji firmám vnutil, jenže mnohé firmy mají pocit, že kvůli práci z domova ztrácejí nad pracovní silou dohled....

Před pár dny měli skvěle fungující gastropodnik, dnes bojují o přežití

Před čtyřmi lety Petra Pavičová opustila pozici manažerky v korporátu a s manželem založila FoodIN catering. Z nuly...

Ornella Koktová je podruhé maminkou. Dítě dostalo severské jméno

Ornella Koktová (27) je dvojnásobnou maminkou. Po synovi Quentinovi (7) přivítali šťastní rodiče 1. dubna na svět...