Čtvrtek 9. dubna 2020, svátek má Dušan
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 9. dubna 2020 Dušan

Diskuse k článku

Smrt v autě hrozí nejvíc v Indii. Pokuty však zrušili jako neetické

Na první pohled je to zvláštní, Indie zdaleka není tak motorizovaná jako jiné státy. Po rozlehlé zemi se prohání zhruba jedno procento všech automobilů, avšak odehraje se tam patnáct procent veškerých dopravních nehod, tvrdí údaje Světové zdravotnické organizace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M81a77r89t91i58n 16Š64t82ě73p36á46n25e51k 3307113883671

A v zadnem pripade to nemuze byt tim, ze jejich vozovy park nemusi prochazet narazovymi zkouskami a tim padem je skoro kazda nehoda smrtelna.

0/0
28.8.2015 9:22

J25i27ř53í 13K82o77c72u33r87e41k 6355254655478

V Indii? Tam jsou schopni si stoupnout na koleje aby zastavili vlak, který stanicí normálně projíždí. http://www.zelpage.cz/zpravy/9049 Je tam hromada lidí, kteří si nedomýšlejí následky svého konání.

0/0
27.8.2015 17:54

S28t96a23n97i81s85l76a63v 66R66o98s83e63c93k92ý 9285849301849

Absolutní čísla moc neříkají, chtělo by to přepočet na obyvatele nebo na auta.

0/0
27.8.2015 16:27

J27i94ř69í 84S98c10h27w68a69c74h 8398674178876

a to je takový problém si to přepočítat?

Pokud ano, tak malá nápověda: 

v Indii žije cca 130x více obyvatel než v ČR. Kolik by to bylo při přepočtu na ČR když v Indii je těch mrtvých 230.000? 

Kolikrát více je to oproti ČR, když u nás se ten počet mrtvých momentálně pohybuje okolo 700-800?;-)

0/0
27.8.2015 19:56

J27i28ř37í 31S28c12h90w31a58c59h 8538284288826

to vše při počtu aut na 1000 obyvatel cca 10x nižším než v ČR.

0/0
27.8.2015 20:05

P78a15v13e21l 50F97o70l76t43á97n 4230802224

Pane Rosecký, je moc velký problém projevit trochu samostatnosti a tvůrčího ducha? V článku je tabulka počtu úmrtí, na wikině počty obyvatel jednotlivých států.

·

stát — populace — nehod celkem — na 100 000 obyvatel

Čína — 1 355 692 576 — 275 983 — 20,36

Indie — 1 210 000 000 — 231 027 — 19,09

Rusko — 146 100 000 — 26 567 — 18,18

USA — 320 061 700 — 35 490 — 11,09

Česko — 10 538 275 — 583 — 5,53

0/0
28.8.2015 13:16

S26t11a34n98i58s20l65a45v 65M70i98l81e39r 5622677440253

Indii jsem projel celou vlastním obytným autem a bylo to dost náročné jezdit sám s volantem na druhé straně. Co se týče nehod tak těch se viděl dost ale většinou šlo o převrácená auta. Policie mě zastavila jen jednou ani nevím za co mi ctěli dát pokutu. Na hlavní mi nedala přednost velká cisterna a naštěstí se mi nic nestalo a auto se dalo opravit. I když bylo jasné, že jsem měl přednost, tak soud by trval několik let. Tak jsem pochopil proč je v Indii povinné ručení tak levné - je k ničemu. Více o mojich cestách na www.ekocesty.info

+1/0
27.8.2015 10:57

P65a79v26e47l 63M66o63r87a68v46e21c 3832299242508

Ach ten češtin: "Úřady usoudily, .., a navrhl".

Autore, zpátky na ZŠ.

+1/0
27.8.2015 9:36

J15a85k88u96b 59Š10r43á62m82e27k 4178153302801

Zcela nevhodné řešení indického populačního problému. Rv

+1/0
27.8.2015 9:27

D86a39v35i60d 76R28y95c42h58e58t47s45k39ý 9226981810250

Nehodové statistiky pořád klesají, hlavně díky vývoji aut. To ale nebrání byrokratické buzeraci. Různí Ťokové a Humlové to vyhlásí za úspěch bodového systému a přitvrdí pokuty (za nejméně nebezpečné přestupky) s odůvodněním, že už se "to dlouho neudělalo".

+3/0
27.8.2015 9:11

Z50d30e92n94ě50k 64J18o44n81á13š 9951979406570

tak se naučte řídit a nemusí vás to trápit

+6/−3
27.8.2015 9:29

J45i81ř11í 39K21o59c16u11r28e17k 6565374505618

Samozřejmě, že je nemožné aby se při dodržení všech předpisů stala nehoda. Dopravní značení je vždy viditelné, pasti neexistují a vodorovné značení nikdy nepřikryl sníh, stejně jako magneti či opilci nikdy neukradli/neulomili značku. Nemysli, dodržuj předpis. A možná tě policajt nezabije, když bude honit pyráta.

+1/0
27.8.2015 17:21

L29u87m44í80r 67M76i86k22u34l40a 4319301901782

Na dva dny jsme si tam pujčili motorku.Když jsme ji vraceli tak nemohli vyjít z udivu že jsme to ve zdravi přežili.

+2/−1
27.8.2015 9:08

J73a31n 97Č12e10k22a65l 7449105104484

No, hlavně že mají na letadlové lodě, chudinkové...

0/−4
27.8.2015 8:36

J74a23k32u22b 46M67a10t13o87u55š 3475312382313

No tak z letadlovou lodí zatím nikdo nikde nikoho na silnici nesrazil ;-D

+4/0
27.8.2015 10:19

J52a45n 20Č50e78k18a30l 7809415794304

To ne, ale to také byla poznámka k tomu, jak jsou chudý stát, co se nemůže poměřovat, a proto musí být nízké pokuty...

+1/0
27.8.2015 13:21

J15o55s24e83f 27N29o86v95a15k 5538542736758

Jak typicky indické.

Ošidit, obejít, podvést, všechno odkejvat.

Zkušenost s touhle kulturou je dost náročná. Ale jídlo maj dobrý. :-)

+5/0
27.8.2015 7:42
Foto

O66n40d28ř41e44j 40F51i92a75l58a 9649110251659

Když jsem viděl poprvé dopravu v Indii, tak jsem si říkal, že do taxíku nesednu :D

0/0
27.8.2015 7:07

P90e79t66e42r 43B12o16c89k52o 8250854684682

Nevím jesli je tato statistika opravdu jen pro automobily nebo všeobecně pro dopravní prostředky. Zásadním problémem aut v Indii je nepoužívání bezpečnostních pásů jak u dospělých tak u dětí. Pokud ale statistika obsahuje i motocykly tak je to o něčem jiném. Jezdí jich tady v poměru k automobilům nesrovnatelně víc a proto je taky víc nehod. Stejně jako u motocyklů v evropě.

0/0
27.8.2015 6:36

P50a26v83e76l 78F68o53l20t59á75n 4850492884

To je tak, když se přeskočí několik historických etap a sleze se z banánovníku přímo do 21. století bez postupného vývoje  :-(

+7/0
27.8.2015 1:52

V85á53c56l89a23v 68K61u37t17n38a72r 7200527678843

Jojo, drakonické pokuty ve výši čtvrtiny platu za překročení rychlosti o pár km/h před značkou na neobydleném konci vesnice - to je znak pokročilé společnosti 21. století.

+5/−3
27.8.2015 8:10

Premium

Klienti versus cestovní kanceláře: jak nepřijít o peníze za zájezd

Cestovní kanceláře jsou zahlceny žádostmi klientů o zrušení zájezdů. Sociální sítě se plní příspěvky nespokojených...

Premium

Ufňukaná generace. Mladí v pandemické panice možná konečně dospějí

Vše zlé může být k něčemu dobré. Dokonce i koronavirus. Magazín Víkend DNES se domnívá, že mladí lidé v pandemické...

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Najdete na iDNES.cz