Hyundai si troufá hodně vysoko

  10:51aktualizováno  10:51
S tím jak konkurence houstne, se automobilky stále více snaží rozšiřovat paletu svých modelů. Výrobci limuzín vyvíjejí minivozy, automobilky zaměřené na nižší třídy naopak expandují do nejprestižnějších segmentů. Podobným směrem jako Škoda se superbem či Renault s limuzínou vel satis se nyní vydává i Hyundai.

Korejci však nejsou žádní troškaři. Americká centrála Hyundai vyvinula vskutku reprezentativní auto, které by mělo konkurovat nejluxusnějším německým a americkým manažerským vozům. Novinka s názvem HCD-7 je poprvé k vidění na právě probíhající chicagské autoshow. Po všech stránkách extravagantní automobil zde sice stojí pouze jako koncept, ale již je jasné, že se na silnicích objeví. Šéfové ze Soulu mu dali zelenou.

Nejdříve se dočkají Američané, neboť za oceánem se začne model prodávat snad již počátkem roku 2004. Zhruba o rok později se Hyundai s prozatimním názvem HDC-7 objeví i u evropských dealerů.

Co tedy dali inženýři ze všech koutů světa automobilu do vínku? Především nezvyklý, precizně aerodynamicky propracovaný exteriér v retro stylu. Zdá se, že vnuknutí stylu americké designérské školy, bylo záměrem podobně jako u konceptu roadsteru HDC-6 či u SUV Santa Fe, na nichž se kalifornské středisko také podílelo.

Nezvyklý je však i interiér. Chybí středová konzole mezi řidičem a spolujezdcem, čímž vnitřek limuzíny působí neobvykle prostorně. Z palubní desky se po zasunutí čipové karty řidičem vysouvá multifunkční obrazovka s úhlopříčkou téměř 18 centimetrů, která integruje všemožné funkce od klimatizace až po navigační systém.

Americký původ vozu potvrzuje i objemná pohonná jednotka. Bez čtyř centimetrů pětimetrový vůz je osazen hliníkovým osmiválcem DOHC o objemu 4,7 litru, který dává maximální výkon 270 koňských sil. Toto je však varianta pro náročného amerického zákazníka, Evropané budou moci zvolit i z přijatelnějších, méně objemných agregátů. Monstrózně působí i kola o velikosti 21 palců s pneumatikami 245/45. HDC-7 dále nabízí pětistupňovou automatickou převodovku a hydraulické zavěšení kol.

Nedávná prezentace v Chicagu byla také velkolepá. "Auto, které vidíte, společnost Hyundai nově nasměruje. Jde o novou generaci superluxusního vozu, jenž velikostí přesahuje například BMW řady 7, ale cenou se mu rozhodně nepřiblíží," nechal se slyšet tiskový mluvčí Korejců. Zástupce Hyundai dále uvedl, že v budoucnu by měla být jihokorejská značka spojována především s auty vyšších tříd. Konkurovat by měla nejenom zmíněným bavorákům, ale i mercedesům a vozům Audi.

Odvážný koncept začne z výrobní linky sjíždět v roce 2004.

Autor:

Nejčtenější

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Novou značku okruhu řidiči nechápou, vypadá divně. A platí i ta stará

Stará (vlevo) a nová verze informativní dopravní značky  IP1 - Okruh

Nová pravidla silničního provozu přinesla zvláštnost, které si moc řidičů nevšimlo. Přibylo pár nových podob...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Auta zdraží, ale ne hned. Až nové lepší modely, říká šéf české Toyoty

Ředitel Toyoty vČesku Martin Peleška

Auto pozná, kdo z rodiny s ním zrovna jede, a podle toho mu nabídne hudbu či navigaci cestou do práce. Prostě si...

Další z rubriky

Česko podpoří vodíkovou dopravu, zainvestuje do plniček

Elektromobil Hyundai Nexo na vodíkové čerpací stanici v Neratovicích

Česko chce vedle čisté elektromobility do budoucna podpořit i rozvoj vodíkové technologie v dopravě. „Podpora by měla...

BMW propustí až šest tisíc lidí z centrály, šetří na elektromobilitu

BMW Concept4

Německá automobilka BMW hodlá do roku 2022 zrušit pět až šest tisíc pracovních míst, převážně ve své mnichovské...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Autofotka týdne: Nachytali jsme nový rolls. Už nebude mít podvozek BMW

Maskovaný Rolls-Royce Ghost nové generace

Rolls-Royce nepatří k těm, kdo by chrlil na trh jeden nový model za druhým. Ale její příznivci teď mají žně, novinek je...

Najdete na iDNES.cz