- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Fiat UNO tak to je nesmrteľná legenda. Za komančov a ešte aj po nich nádherné malé vozitko. V dobách keď sme velebili Favorita tak Uno bolo designom aj vychytávkami 10 rokov napred. Jediná smola UNA, ale za to Giugiaro nemôže bol taliansky kreatívny prístup ku kvalite a hlavne hrdza ktorá to auto zozierala skrzn na skrz. Ľudové vozitko, na ktorom jazdili nielen v Európe ale potom v Latinskej Amerike. Nech mu je vrakovisko ľahké :)
Chcete říct, že design Bertone 1985 je horší než design Giugiaro 1982? Budiž, je to věcí osobního vkusu každého soudruha. Mně se zase víc líbí klínovitý Favorit než krabicové Uno s vyčnívajícími klikami.
říká se Génius Giugiarovi je 80 let a né má 80 let . . to je germanizace
V němčině se u věku taky používá sloveso být. Někde jsem čet, že je to slovakismus, nicméně v časopise Naše řeč jsem našel článek z roku 1921, kterej uvádí jako původ už staročeštinu (jmá sobě x let). Takže to asi špatně není, ačkoliv i mě to trhá za uši.
Mimochodem k té Š 720: kdo si zkusíte dohledat prameny z toho konce 60.let, tak zjistíte zajímavou věc, že ten její původní tvar bohatě prosklené pontonovité karosérie je ryze český - první fastback z roku 1967 byl od kvasinského Josefa Brokeše, pozdější sedan+kombi v roce 1968 od mladoboleslavského Jana Žáčka. Jenže Brokešova karosérie měla mizernou pevnost a Žáček byl zase příliš strohý, neuměl detaily. Giugiarovi pak stačilo dotáhnout koncové křivky a upravit masku do sportovního konkávního tvaru - a helemese, jak pár detailů dokázalo úplně změnit výraz celého vozu.
ta Škodovka na úvodním snímku byla fakt nádherná.