Diskuze
Kouzla a čáry aerodynamiky ve Formuli 1: rozhoduje křídlo a difuzor
Děkujeme za pochopení.
T19o27m82á61š 71S89y59r67o95v97ý
Tolik nesmyslů (u popisů fotografií)... Z volantu nastavovat podvozek? Tím je jako myšlena úprava odpružení? Halo že nezachránilo život? Myslím, že pár příkladů už by se našlo. Helvétský kříž na šasi? To není helv. kříž, ale součást znaku Alfa Romeo... Pak už jsem raději galerii zavřel...
L72i45b10o21r 68D21a18n34ě71k
A kde je zbytek článku? Tohle je rozehrivaci začátek, který spoustě lidí neřekne vůbec nic nového
M60i95r33o71s75l75a88v 19M93a94r24š37á90l
Z jakého důvodu někdo zasahuje do počtu lamel na křídle, zákazu tunelů na jeho koncích, tvaru difuzoru pod zádí? Je to kvůli bezpečnosti?
S trochou nadsázky řečeno mi přijde, že když takhle omezují možnosti týmu přijít s nějakou chytrou "fíčurou", která mu v rámci zadaných základních parametrů monopostu (rozměry, váha, obsah motoru) pomůže získat výhodu, můžou rovnou všem rozdat naprosto identická auta a rovnou jen zjistit, který jezdec je ten nejšikovnější.
T10o64m93á62š 72S17y36r60o35v22ý
Je to proto, že křídla už byla až moc komplikovaná, resp. týmy do toho vrážely nesmyslné sumy peněz. Proto ta snaha o zjednodušení... Obecně to ale velký efekt nemá, jelikož týmy (které na to mají) holt vrazí ty peníze do jiné oblasti...
M61i38c67h35a47l 45F15r69ý74d44a
Pane Dvořáku, monoposty mají obecně velmi velký aerodynamický odpor a to hlavně díky velkým nezakrytým kolům a křídlům, generujícím přítlak. A protože tento odpor roste se čtvercem rychlosti (např v rychlosti 105 km/h je dvojnásobný proti odporu v rychlosti 70 km/h), tak s podobně výkonnými pohonnými jednotkami nedosahují takových maximálních rychlostí, jako kapotované závodní vozy (např. speciály WEC apod.). Dá se to také vyjádřit obráceně: pro dosažení stejné max. rychlosti stačí kapotovanému vozu méně výkonná pohonná jednotky než vozu otevřenému.
D10a41v64i84d 54Z16e85m81s79k64ý
Dvojnásobný odpor proti 70 km/h je v 99 km/h, ne ve 105. (70 * sqrt(2))
BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga
Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...
Italové zadrželi zásilku fiátků z Maroka. Budou strhávat nálepky s vlajkou
Italská policie zabavila víc než 130 vozů značky Fiat dovezených z Maroka na základě podezření, že...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu
Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...
Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky
AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Distingovaní gentlemani táhli Prahou, jízdu vedl prezident Pavel
Už po jedenácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných...
Bavorák, který „projel obrazem“, vyrazí do Le Mans. Dovézt umění k vítězství
Již poněkolikáté BMW promění slavný vytrvalostní závod 24 hodin Le Mans v největší, nejhlučnější a...
Volha se vrací. Čínská auta budou montovat na linkách místo škodovek
Dobový seriál České televize, kde titulní roli hraje sovětská automobilová ikona, Volha 21 Carevna,...
Číňané letos začnou u Českých Budějovic vyrábět sedačky pro BMW
Firma Nobo Automotive Systems Czech Republic bude jako první pobočka této čínské společnosti v...
Mini Cooper přepřáhl na elektro a odstěhoval se do Číny. Je to skvělý dravec
Exkluzivně Nový bateriový Mini Cooper je perfektním důkazem, že Čína tahá v elektromobilitě za delší konec...