Emisní aféra nekončí, k dieselům by se mohly přidat benzinové motory

  8:00aktualizováno  8:00
Technici automobilky Volkswagen řekli vyšetřovatelům, že u některých vozů VW, Audi a Porsche s benzinovým motorem se mohlo manipulovat s emisními testy. Napsal to německý list Bild am Sonntag s odvoláním na interní dokumenty a výpovědi svědků.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: ČTK

Ministerstvo dopravy však později oznámilo, že informace, které uvádí Bild am Sonntag, nejsou nové a týkají se obvinění, která již Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA) vyšetřoval.

Pokud by se informace listu ukázaly být nové, mohlo to přinést nový rozměr do emisního skandálu Volkswagenu, který již na pokutách za manipulace s emisními testy vozů s naftovým motorem stál automobilku 27 miliard eur (599 miliard korun), upozornila agentura Reuters.

Mluvčí Volkswagenu, mateřské firmy Audi a Porsche, uvedl, že nebude komentovat probíhající vyšetřování. Dodal, že automobilka v posledních měsících intenzivně jedná se Spolkovým úřadem pro motorová vozidla a nic nového se zatím neděje.

Firma je vyšetřována kvůli tomu, že manipulovala s emisními testy u naftových vozů, aby vykazovaly mnohem nižší úroveň znečištění a aby splnily emisní normy. Podle listu mohlo být manipulováno také s převodovkami a softwarem vozů s benzinovým motorem tak, že tyto vozy vykazovaly nižší emise oxidu uhličitého (CO2) a spotřeby paliva.

Ministerstvo dopravy v prohlášení uvedlo, že zatím nezaznamenalo podvody, které by se týkaly vozů VW s benzinovým motorem. V roce 2015 Volkswagen připustil, že kvůli nadměrným emisím bylo kontrolováno také 36 tisíc vozů s benzinovým motorem a byla zjištěna jen minimální odchylka od požadavků.

V Evropě jsou vozidla zdaněna podle úrovně znečišťujících emisí CO2, upozornila agentura Reuters.

Koncern Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se rovněž týká zhruba 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

Autoři: ,

Nejčtenější

Sicilský švec Ciccio obouvá nejlepší závodníky světa už šedesát let

Ciccio Liberto: švec, který více než půl století obouvá ty nejlepší závodníky

Jeho archiv je plný nohou. Má je obkreslené na papíře a podle nich šije na míru boty. Sicilián Francesco „Ciccio“...

Dovolená v karavanu: levné to není a chce to trpělivost, cílem je cesta

Karavany

Obytná auta jsou v kurzu a stále více Čechů si je nejen pořizuje, ale hlavně půjčuje. Vidina dobrodružné dovolené je...

Rady zkušeného karavanisty. Řízení připomíná náklaďák, přespání plánujte

Karavany

Na cestování s obytným autem se lidem líbí zejména pocit svobody a to, že i cesta je cíl. Jenže myslet si, že člověk...

Němečtí vědci: Emise sníží zvrat v dopravě a zdražení, problémem je prach

Ilustrační snímek

Zákazy vjezdu aut do měst nesnižují zatížení škodlivinami. Změnit se musí nejen auta, ale celý způsob dopravy, tvrdí...

Od Alfy Romeo k Žigulíku. Víte, jak vznikala slavná automobilová loga?

Ferrari

Mohli jsme se chlubit svým novým horchem, balit dívky na sporťák SS a podivovat se nad geniální jednoduchostí vozítka...

Další z rubriky

Dovolená v karavanu: levné to není a chce to trpělivost, cílem je cesta

Karavany

Obytná auta jsou v kurzu a stále více Čechů si je nejen pořizuje, ale hlavně půjčuje. Vidina dobrodružné dovolené je...

Němečtí vědci: Emise sníží zvrat v dopravě a zdražení, problémem je prach

Ilustrační snímek

Zákazy vjezdu aut do měst nesnižují zatížení škodlivinami. Změnit se musí nejen auta, ale celý způsob dopravy, tvrdí...

Boj o gramy CO2 bude extrémně nákladný, může zdražit auta

Ilustrační snímek

Výrobcům hrozí obrovské pokuty za nadlimitní emise, které vypouští auta se spalovacími motory. Dá se čekat, že účet za...

Najdete na iDNES.cz