- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
400000 mrtvých v Evropě ročně kvůli oxidum dusíku? To mi úplně stačí k tomu, abych ty ekoaktivisty považoval za nebezpečné prolhané magory.. V ČR jednoznačně nejdéle žijí obyvatelé Prahy, tedy místa s nejhustší dopravou.
A po několika měsících se bude řešit problém: ve vedlejších ulicích se zvýšila doprava, koncentrace "škodlivých" látek a nespokojenost obyvatel. Co s tím budeme dělat?
Omezení se bude přesouvat směrem z města. To je jednoduché.
To že Německo omezuje diesely je dlouhodobý efekt, který je znám více jak 3 roky.
Díky tomu došlo v bazarech k velkému nárůstu dieselů s celkem nízkým nájezdem.
A místo toho aby Češi přemýšleli nad tím proč tomu tak je, tak se hned vrhli na rádoby výhodné nákupy. Teď se ve finále nestačí divit že budou v Německu omezováni.
Na druhou stranu ale uznávám, že je velmi tristní nabídka benzínových motorů u vyšších tříd levnějších značek, jako by prodejci a výrobci ani s tímto omezováním nepočítali. Viz Hyundai I40 . Ten se sad v benzínu ani nedělá.
Často sleduji, jak startuje turbodiesel a jak benzín (atmosféra). I ten nejčistší diesel prostě při první akceleraci po startu řádně zakouřil tmavším dýmem (ty starší pochopitelně víc), zatímco u atmosféry benzínu nevidím z výfuku ani po staru žádný dým - snad v chladnějším okolním vzduchu bílý dým co by rychle kondenzující páru ve spalinách. Takže at mi nikdo nevykládá, že diesel je ekologičtější než benzín. Takže ti co trajdají celý den s dieslem po městě (s X starty), škodí nejvíc...A vyšší CO2 u benzínu mne nezajímá, to je neškodný nejedovatý plyn...
No diesel co ma filtr nema jak kourit, uz vubec ne tmavym dymem....
Hmm až 6 000 lidí prý ročně zemře na onemocnění způsobené NOX z dieslů, zajímalo by mne jak určují který pacient onemocněl kvůli autům, který konkrétně kvůli dieslům a který kvůli úplně něčemu jinému. Jen tak na okraj ročně zemře v Německu při dopravních nehodách asi okolo 3 500 lidí v celé EU je to přes 25 000, já bych zakázal auta úplně.
meli by zase udelat nejaky den bez aut, a vsechny veci na tu akci tam jako vzdy natahat dodavkami, nakladaky a auty, tomu se rika eko v praxi...
Ja to znam z druhe strany a to z USA. Kde vetsina lidi jezdi benzinem a treba v newyorku je tak cisty vzduch diky novym autum, ze to je az k nevire.
Jestli to nebude tím, že NY leží na břehu moře a na západě leží málo obydlené Catskill mountains s rozlehlými lesy.
A už někdo zverejnil výsledky měření pred a po zavedeni Umwelt zone? Stejne tak, jak kdyz Praha laborovala se 70 km/h a 50 km/h na magistrale. Take si nejsem jisty, ze by nekdo predlozil dukazy, ze snizeni rychlosti k necemu bylo...
nebylo, ale úřad konal činnost, vybralo se pár pokut a bylo o čem psát a žvanit
Vždyť se nic neděje, tak pojedu místo jednoho kilometru po hlavní dva kilometry po vedlejších objížďkách. Vyrobím pro jistotu 2x tolik toho sajrajtu, kdyby náhodou málo foukal vítr, a na tu hlavní zanesl jenom polovinu.
Mě by potěšilo,, kdyby stejně důsledně fungovaly imisní limity u nás. Například že by se neudělovala výjimka z limitů hluku jen proto, že obcí vede silnice I. třídy a limity jsou díky enormnímu provozu kamionů brutálně překračovány, přestože o 4km dál vede dálnice.
Nejlepší bude zahodit občanky a vrátit se zpět na stromy