Diskuse k článku

Němci měli velké oči. Milion elektromobilů u nich v roce 2020 jezdit nebude

Milion elektromobilů na německých silnicích do roku 2020 pravděpodobně jezdit nebude. Poradci berlínské vlády nově počítají, že by jich tolik mohlo být o dva roky později. Po přezkoumání současné růstové dynamiky na trhu to odhaduje ve čtvrtek zveřejněná zpráva německé Národní platformy pro elektromobilitu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A49n79t93o96n27í33n 23S70v69o31b51o25d73a 3314683329842

s rozvojem CNG aut se Němci také sekli, jejich odhady jsou u alternativních pohonů vždy mimo :-(

+1/0
22.9.2018 0:59

T53o92m71á72š 62K55u22c84h63a24ř 3367631428761

Jedním z negativ EV je, že komu zatím stačilo jedno auto, bude potřebovat dvě. Nebo si umíte představit, že třeba všechna parkovací místa na horách v zimě u sjezdovek budou osazena dobíječkami? To asi těžko.

+3/−1
22.9.2018 0:22

M70a35r40t98i15n 47K47a13r12á79s69e96k 9888653968518

No nevim, my mame s manzelkou dve auta, a potrebujeme dve. Kdyby jedno z nich bylo elektro, tak porad potrebujeme dve (to mensi stejne nikdy nejede vic jak 100km, nikam dal s nim nejezdime)...

+1/0
22.9.2018 11:07

K30a54r28e25l 54M59a87z60a86č 3337803216629

Nucené zavedení elektromobilů je za současného technologického stavu nesmysl! Co nás čeká?

- nejsou zdroje el. (jen v ČR by se mělo denně nabít cca 5 mil. automobilů)

- velmi slabá přenosová soustava el. (obrovský problém - dnes se v některých regionech nemůže moc stavět, protože chybí příkon - např. kvůli instalaci tepelných čerpadel)

- výdrž na jedno nabití a rychlost nabití

- možnost nabití (sídliště??? - vylezte si na panelák, třeba na Černým Mostě a podívejte se dolů na ty tisíce aut. Pak mi řekněte, jak budou všichni přes noc nabíjet, aby ráno mohli do práce a do školy.)

- cena

- dojde ke zdražení elektřiny, stát ztratí miliardy na spotřebních daních z paliv

- dojde k omezení vlastnictví automobilu, protože prostě nemůžou všichni přes noc nabíjet - na sídlištích nabíjecí totemy? Utopie. A jak ti lidé budou tedy jezdit? Nebudou-sdílení?

- lidé přijdou o práci (už nyní existuje několik odborných studií, které prokazují masivní nezaměstnanost v souvislosti s výrobou elektromobilů)

Cesta je v pozvolném zavádění přičemž se zlepší technologie doplnění uchování energie. Třeba vodík?

+3/−2
21.9.2018 21:59

J18i85ř16í 36S54c80h88w42a32c62h 8838464508896

proč bz se proboha v ČR mělo denně nabít cca 5 milionů aut?

+2/0
21.9.2018 22:55

K90a13r65e66l 56M87a22z93a81č 3457263316219

V případě nahrazení všech aut elektromobily.

0/0
21.9.2018 23:37

J46i79ř22í 81S66c35h49w93a93c62h 8698434848176

v případě že každé jezdí každý den, což se samozřejmě neděje.....

0/0
22.9.2018 10:54

J19i97ř90í 43S78c14h68w96a56c31h 8668344338506

a případné nahrazení všech aut elektromobily nelze očekávat dříve než za 40-50 let.

+1/0
22.9.2018 10:56

M13i70l20a33n 69K51r62á19l 8803278201101

někde jsem četl že vyvezeme tolik eleltřiny že by to stačilo na přeměnu všech vozu na el. Pokud by všichni přešli na elektro a pokud by to zvládla přenosová soustava, stát na tom vydělá neskutečný peníze-minimální dovoz ropy.

0/0
22.9.2018 8:45

M95a95r49t94i32n 70K79a13r95á90s11e47k 9268513498328

No par vad

- zdroju energie mame v CR uz ted vice nez dost i pro tech hypotetickych 5 milionu aut

- prenosova soustava je uz ted na takovy vykon dimenzovana, jedine co by bylo potrbe je posili koncova veneni NN, co neni nejak drahe a hlavne se to vlastnikovi tech dratu bohate vyplati

- dalsi body - nejak mi unika, pro by zavenedni elektromobilu nemohli lide ze sidlist mit auto? nemohli by si treba koupit spalovaci auto?

Postupne zavadeni je snad jasne, i kdybychom dali na vize elektromobilnich snilku, tak prechod na vetsinove elektricky pohon by trva 50 let (realita bude urcite delsi)

Vodik je absolutni nesmysl, protoze auto na vodikovy pohon spotrebuje efektivne nasobne vice energie nez auto na "baterky".

Lide prichazeji o praci poslednich par stoleti, a presto je porad prace dost, cim to asi bude?

+2/0
22.9.2018 11:12

H90o24n42z11a 98T79a90r 3919592204252

Nesmysl už jen proto .....

1) není kupní síla

2 ) není výrobní kapacita

0/0
22.9.2018 20:43

P65e55t87r 19M26i67c14h72a10l 2170354431622

A kdyby to nedotovali, jezdila by jich tam dnes desetina.

+7/0
21.9.2018 14:12

J53a47n 27D22l68o71u16h27ý 7124409280659

Co tam v tom nemecku proboha hulej?!

+7/−1
21.9.2018 8:29

P84e19t10r 25B15l57á44h22a 6550247569173

Nechápu, proč autor článku si nedá trochu práce a neuvádí aktuální data (07/2018 = 169.112). Posílám odkazy, kde to příště dohledá pro všechny státy světa!

https://wattev2buy.com/global-ev-sales/

0/0
21.9.2018 7:10

V80á84c79l22a78v 48P24o64u80s79t57k61a 3620781322

Tabulka pěkná.... akorát bych ji potřeboval vysvětlit... nechápu hned první položku. Tvrdíte že v Číně jezdí 1,7 milionu elektroaut a že mají podíl 41%, což by znamenalo že je v Číně jen 4,25 milionu aut a to je jistě blbost.

0/−1
21.9.2018 10:13

P86e13t96r 62B24l69á52h40a 6580137569943

V Číně opravdu jezdí 1,7 mil. aut, měsíčně přibude cca 90.000 ks, 41% je podíl z EV na světě

0/0
21.9.2018 10:34

V58á90c31l16a39v 89P19o40u83s91t93k48a 3620251622

A jo takhle, já myslel že je to podíl elektroaut na tamním trhu.

+2/0
21.9.2018 10:51

H84o14n61z48a 62T36a35r 3569182584602

Německo: prodej aut do zásuvky pokračuje ve výrazném růstu

http://www.hybrid.cz/nemecko-prodej-aut-do-zasuvky-pokracuje-ve-vyraznem-rustu

Německo: nejvíc elektromobilů v červenci prodala Deutsche Post DHL

http://www.hybrid.cz/nemecko-nejvic-elektromobilu-v-cervenci-prodala-deutsche-post-dhl

+2/0
21.9.2018 1:32

D42r47a37h53o31m18í31r 52B65o73k59r 2725276706528

I kdyby se naplnila vize ekošílenců a bylo tolik elektroaut, tak to stejně nebude fungovat. Až by vždy večer všechna elektroauta ve městě zaparkovala ke svým nabíjecím stanicím, tak okamžitě zkolabují veškeré rozvodné sítě el.en., tedy blackout. Vize o velkém rozvoji elektroaut je čirý blábol.

+12/−4
21.9.2018 0:29

P47e48t94r 19V57a98r97g17a 3675363960640

nebo nenastane neb je nebudou mít k čemu připojit ;-) Umíte si představit takovou životnost stojanů na větších sídlištích

0/0
21.9.2018 9:17

P93e68t33r 43B22l56á77h57a 6710127399703

EV určitě v prvních letech nebudou kupovat lidé na sídlištích, ale lidí kteří bydlí v RD...

+2/0
21.9.2018 11:18

P84e27t20r 59V87a35r41g43a 3765193870860

I kdyby ti co bydlí v RD. Pořád si neumím představit, jak by to bylo v realitě proveditelné, aby to na sídlišti fungovalo. Vždyť lidi se nedokáží ani trefit do kontejneru, když jsou s odpadky, parkují jak telata, že hasiči a často ani sanitka nemá šanci projet, lampy jsou neutrále rozbité a vykradené. ̈

Životnost stojanu s kabelem na sídlišti budeme počítat na hodiny, max. jednotky dnů.

0/0
21.9.2018 11:22

P61e97t11r 60B43l40á69h27a 6330537379833

to máte pravdu, ale výhoda EV tankování, že to místo uděláte všude, pojedete nakupovat, do kina, na hokej a bude tam vymezených třeba deset tankovacích míst pro EV, během nakupování budete tankovat. A pořád budou existovat benzínky, kde budou rychlonabíječky (už se testuji 350kW/h = auto natankujete do 15 minut), plusem je, že ubude aut na benzínkách, protože lidi z RD budou s 99% tankovat doma, v Norsku, kde jsou prodeje EV cca 45% to funguje v pohodě

0/0
21.9.2018 11:30

P42e40t46r 25V48a23r80g45a 3195333330400

No já bych chování Norů a chování Čechů moc nesrovnával ;-D. Mohli bychom se dozvědět něco o naší nevyspělosti ;-)

0/0
21.9.2018 12:14

P88e48t28r 41B93l62á86h83a 6790467809243

Obecně argument sídliště, snížený dojezd v chladnu, je dost častý - mluvil jsem z kamarádem, který dlouhodobě žije v Norsku a hrozně se chechtal, co tady lidí řešej za kraviny - sídliště, snížený dojezd za zimy (kdyby to byl problém, proč by nejvyšší podíly prodejů EV byly v severských zemích - Norsko 45%, Island 15%, Švédsko 7%, Finsko 5%

+1/0
21.9.2018 12:34

P55e27t23r 40V41a21r46g41a 3885353270570

Jako v Norsku jsme nebyl - ale řekl bych, že chování Norů na jejich sídlištích, versus chován Čechů na našich sídlištích bude diametrálně odlišné. A i když z Norska znám jen fotky či filmy - tak taková sídliště jako např. Jižní Město jsme tam tedy neviděl.

Proč je prodej EV vozů v Norsku vysoký je jiný příběh (dotace vs. poplatky za klasická auta). Navíc Norsko není v EU - což je také důležité vzít v potaz

0/0
21.9.2018 12:50

T88o25m93á63š 38K52u77c37h73a69ř 3707941218381

Protože tam na ně díky peněz z těžby ropy mají nejvyšší dotace a přechod od spalovacích motorů dostali příkazem. Dále tam pak díky vodním zdrojům mají elektřinu téměř zadarmo. Tak si prostě na ta negativa musí zvyknout a vykompenzované to mají tím, že to mají za pusu. Tedy měli, už to začali brzdit.

+1/0
22.9.2018 0:15

P33e70t66r 53B13l94á58h31a 6680317989493

V kterém přesně okamžiku začali brzdit: prodeje aut Norsko: 2015 (22% podíl aut, 34.000 ks), 2016 (29%, 45.000), 2017 (40%, 61.000) 07/2018 (46%, 39.000)

0/0
22.9.2018 6:37

H13o96n86z91a 50T63a30r 3709522774682

Norsko: více než polovina prodaných aut je do zásuvky, diesel klesá!

http://www.hybrid.cz/norsko-vice-nez-polovina-prodanych-aut-je-do-zasuvky-diesel-klesa

Osobně mě překvapuje, že plug-in hybridy v poměru k čistém elektromobilům v prodejích klesají.

0/0
25.9.2018 20:09

J33i54ř37í 68S53e49h85n55a28l 6295138872756

To co prohlasujete za vyhodu ale zadna vyhoda neni, je to ve skutecnosti nevyhoda. Samy od sebe ty nabijecky totiz nikde nebudou, musej se tam postavit. Pokud nebudete chtit aby se na nabijeni nekde cekalo u nabijecky, tak skutecne musi byt vsude jak zminujete. Tedy u kazdy hospody, kina obchodu, v podstate na kazdem parkovisti. Jen tak zajistite ten komfort ze se bude nabijet kdyz stejne tam mate neco na praci a nebude vam to zabirat cas. Jenze tohle je strasne neefektivi. Budete s silenymi naklady budovat hustou infrastrukturu ktera bude vetsinu casu lezet ladem a cekat jestli nahodou nekdo nebude chtit zrovna na danym miste nabit. A on treba nebude, protoze do kina to ma vetsina lidi z domova 10km a nabijet tam nepotrebuje, nabije si za levno az vecer doma ze zasuvky. Ale tu rychlonabijecku tam vybudujete pro toho kdo tam jednou za cas prijede vybitej a bude ji fakt potrebovat.

Takze zatimco stojanu u pumpy je nejaky celkovy pocet a jsou rozumne vytizene a v permanenci, tak tech nabijecek budete muset budovat o rad vic aby byly dostupne, ale jejich vyuziti bude mizive. Ta infrastruktura bude mnohem min efektivni nez ta soucasna. A to bude muset nekdo zaplatit.

0/0
21.9.2018 13:41

P74e44t32r 31B97l66á55h71a 6630877489793

to máte pravdu, že je někdo bude muset vybudovat, ale to je ten nejmenší problém, už se to děje (Lidl, Ikea, Kaufland, ČEZ, EON), bude to postupně, v ČR je asi 2000 EV až budou přibývat auta budou přibývat nabíječky, je to stejné jako u míst pro postižené, taky je jich vymezen určitý počet a ne vždy jsou obsazené.

0/0
21.9.2018 14:16

J50i81ř28í 17S73e50h84n54a11l 6425978742366

Jo, u nas u Globusu se ted taky objevil jeden nabijeci stojan. Ale jen jeden, na parkovisti pro stovky aut. S mistem pro invalidy se to prave neda srovnavat. resp. da, a na tom prave je videt ten prusvih.

Misto pro invalidy totiz nestoji vubec nic. Na parkingu pro mnoho set aut u toho Globusu proste vezmete barvu a namalujete na zem invalidni znacku. Maximalne osadite jeste svislou znacku. Naklady zanedbatelne. Invalidnich mist tam muzete oznacit klidne 20, stoji to prd a ze nejsou obsazeny nikomu nevadi. Parking je i tak dost velkej, jen ostatni udelaj o par kroku vic ke vchodu a to je cely.

Naproti tomu nabijecka stoji spoustu penez. Musite tam vykopat diru a privest kabel ktery tam neni. Musite k tomu mit privod dimenzovany aby to utahnul dle poctu nabijecek. Pak tam musite mit ten nabijeci stojan. K tomu vsemu odpovidajici uredni administrativa. Kolik takovej stojan muze stat? Rekl bych ze radove statisice. Tedy o 2 rady vic nez to invalidni misto. Kdyz postavite jeden, nestaci to. Kdyz jich tam nasekate desitky jak tech invalidnich mist, tak to stoji miliony a bude to tam stat zbytecne.

Predstava ze nabijecka je totez co invalidni misto je na urovni triletyho ditete.

+1/0
21.9.2018 15:14

P15e81t82r 74B80l30á10h19a 6200267169413

to bylo přirovnání, co se týče místa, jak to bude vypadat, aktuálně jedno místo stačí, až bude potřeba, přibude další, že Vás zrovna trápí náklady, staví si to ten obchod nebo ČEZ za své, prostě někdo kdo na tankování bude vydělávat, taky neřešíte, že někde postaví novou benzínku za desítky mil.

0/0
21.9.2018 15:26

J97i72ř84í 32S95e68h65n88a87l 6125668662486

To neresim. Ale taky tu benzinku nikde nestavi na kazdym rohu. Navic nikdo nema doma vlastni rafinerii aby si palivo mohl nacerpat v garazi a benzince se vyhnout. Proste pomer benzinek k autum vychazi rozumne a dava smysl. Z pohledu dojezdu a komfortu je sit benzinek dostatecne husta, je relativne vsude, ale nelezi ladem. Tech nabijecek pro stejnej komfort musite vybudovat radove vic enz tech pump. Pritom ale elektrika na nich prodavana ma byt levnejsi nez benzin. Zaroven ale lidi nemusej u nabijecky nabijet, budou nabijet doma za levnejc a u nabijecky jen v nouzi. Tohle je naprostej ekonomickej nesmysl a fungovat to nemuze, tak aby vsechny tyhle veci byly soucasne splneny. Bud ta dostupnost nebude takova jak si predstavujete, nebo ta elektrika nebude az tak levna jak si myslite. Ono je hezky ze to zaplati CEZ. Ale ten vam to nauctuje v cene ty elektriky. Nebo se to postavi z dotaci, pak je to za vase dane. Nebo to postavi majitel supermarketu, pak vam to prirazi na cenach. Predstava ze vas vybudovani tehle srandy nebude nic stat je taky mylna. ve finale to muze bejt pro danove poplatniky stejne vyhodne, jak solarni elektrarny. Vy jste si nejakou koupil? Pochybuju. Presto jste ji zaplatil, resp. prubezne ji platite jak mourovatej. Ty nabijecky zaplatite taky.

0/0
21.9.2018 16:31

P53e78t27r 43B73l41á46h56a 6930917839713

Pro upřesnění aktuálně je v ČR cca 700 veřejných nabíjecích míst do konce roku to bude cca 1000. Posílám odkaz mapy, kde to můžete sledovat každý den a šířit nová místa a počty dál:-)

+1/0
21.9.2018 14:46

J96i82ř67í 48S70e39h64n22a75l 6745768982326

Mapu znam. Uz jsem to tu resil v jinym vlakne. Mapa prave ukazuje jak je to slozity. Mozna na ni mate 700 nabijecich mist. Ale schvalne se podivejte do Klatov. Okresni mesto, pritom nejblizsi nabijecka je v Plzni, nebo v Prasilech, pripadne v Hartmanicich. Tedy vse kolem 50km daleko. Pokud budete mit ten elektromobil s malym dojezdem (e-golf, 150km max), tak v podstate spotrebujete na cestu k nabijecce a od nabijecky zpatky domu temer celou baterku. Neudrzite tam v chodu ani jedno jediny auto, pokud nebude mit vlastni garaz se zasuvkou. A to ani kdyz budete ochotnej si k ty nabijecce kus dojet. Natoz aby byla tam kde zrovna zastavite, tedy u kina, hospody, na Sumave u kazdyho penzionu, nebo na parkovisti u lesa ze kteryho jdete na houby. Z tohodle pohledu je tech 700 nabijecek naprosta nula. Na to abyste mel komfort jaky slibujete, tedy ze bude dostupna skoro vsude kde travim cas, tak jich musite mit snad 100x tolik, nebo co. Ani nevim, ale strasne moc.

+2/0
21.9.2018 15:23

V15í73t 42O85ž48a13n25a 1268368365514

Nabíjíte před cestou a v cíli (popřípadě během delší cesty). Nejedete se někam nabít, abyste mohl někam zajet...

0/−1
21.9.2018 21:00

J81i75ř46í 84S68e83h14n79a10l 6595988852976

Umite cist? Jste v Klatovech, bydlite v panelaku. Tedy neni kde nabit pred jizdou, ani po jizde a dokonce ani v cili cesty, pokud zrovna nejedete do Plzne, Prasil nebo Hartmanic kde jsou nejblizsi nabijecky. Cil je v lese na houbach, tam taky dle mapy zadna nabijecka neni. At jedu kam jedu, v okruhu 50km nenabiju nikde a doma taky ne, pokud fakt nehodim prodluzku z okna. Ten vehikl nejde provozovat ani v docela velkym okresnim meste na obycejny jezdeni po okoli, bez ohledu na to jakej ma dojezd. Takova je realita. 700 nabijecek je k prdu, kdyz jsou od sebe nekde vzdaleny 100 kilaku a dojezd je treba jen 150. A i kdyby byl dojezd 400, tak proste budete jezdit nabijet do Plzne. Nic jinyho vam nezbyde, jen tam pojedete pozdejc.

+1/0
21.9.2018 21:44

J49i27ř71í 11S53e71h78n11a27l 6205678672136

Jo a jeste neco. Klikam po tech nabijeckach. V Humpolci je supercharger, ale jinak teda jsem nasel maximum 22kW, spousta jich je ale slabsich, a spousta dokonce je jen 16/230, tedy obycejna zasuvka ze ktery se to nabili pul dne. Takze i ty pohadky o tom ze si dam kafe a jedu dal jsou nesmysl. To plati tak akorat na nemecky dalnici kdyz pojedu od superchargeru k superchargeru. Ale ta bezna verejna sit nabijecek v CR co vidim na mape nic takovyho nenabizi, je to vesmes slaboucky. Takze ne ze nabiju kdekoliv a za chvilku, ale spis nabiju malokde a za dlouho.

+1/0
21.9.2018 22:01

P69e55t88r 68B55l69á55h26a 6660947929793

Aha už to chápu, vy jste z Klatov a jste naštvanej, že nemáte kde nabíjet svůj EV, domluvte se s dalšíma milovníkama EV a udělejte veřejnou nabíječku a nebudete se muset stydět za Klatovy, na Alze stojí nabíječka Voltdrive 22.000,-Kč, pak dejte všem vědět, ať víme, že můžeme do Klatov

0/−1
22.9.2018 6:47

P52e90t70r 96B98l71á16h86a 6430467309403

jo ještě ta mapa nabíječek

https://www.evmapa.cz/

0/0
21.9.2018 15:10

V23í71t 64O57ž50a63n64a 1778278655244

Dát na zeď obyčejnou zásuvku zase nestojí tak moc.

0/0
21.9.2018 20:58

P57a90v41e13l 39V39o81j82á32č77e31k 6112796170130

To platí jenom když je elektromobilů pár. Kdyby jich bylo hodně tak přijedete do kina nebo na hokej a nabíječky budou obsazeny.

0/0
23.9.2018 11:46

P28e48t61r 79B68l33á35h57a 6550837149973

Ne všichni s EV, kteří přijedou do kina budou potřebovat natankovat, a hlavně ty nabíječky se budou postupně dodělávají, jak poroste počet EV (Norsko s 260.000 EV má 11.000 nabíječek, Francie 150.000 EV má 24.000 nabíječek, Velká Británie 160.000 EV, 18.000 nabíječek, ČR 2000 EV, 700 nabíječek)

0/0
23.9.2018 17:01

J74a13r39o25s62l86a76v 23V15o66l68a76v57k61a 6639971611911

Ovšem není to ani lepší ani výhodnější. Je to jen tupé politické rozhodnutí. Kdyby šlo jen o ekonomiku a zdravý selský rozum, tak po elektroautu neštěkne ani pes.

+10/−3
20.9.2018 21:50

M70a83r49t46i44n 26K26a47r95á90s31e43k 9848293348418

Kdyby slo jen o ekoomiku, tak nemame ani zadne "EU normy", a ve mestech by nebylo mozne vychazet z budov bez duchacich pristroju...

+2/−5
21.9.2018 9:37

P16e78t91r 62V68a23r13g93a 3975613780830

A můžete mi tedy vysvětlit, jak tedy lidstvo přežilo 100 let automobilismu, když tu nebyla EU?

A jak to, že např. celá Praha před r. 1989 nevychcípala, když nebyly "žádné" normy na emise?

0/−1
21.9.2018 12:29

M31a17r68t36i94n 63K23a30r58á38s67e23k 9978253908858

Nemohlo by to byt treba tim, ze za komunistu byl radove nizsi provoz nez dneska? Automobilismus mel nejvetsi rozmach az v druhe polovine 20. stoleti a to nejvice v USA, ktere to taky byly nucene (s velkym spozdenim nasledovane take evropou) regulovat emisnimi normami.

Dale aspekt je ten, ze motor udelany s dnes dostupnymi technologiemi, by bez nejakeho "diktatu norem" mel jeste horsi emise nez ty motory z pred 50 let...

+1/0
21.9.2018 12:37

P90e71t80r 49V52a26r55g83a 3165983330560

Druhý odstavec nedokážu posoudit. Ano za komunistů bylo méně aut, ale zrovna v Praze v centru jich o tolik méně nebylo - ty zácpy, které jsou dneska, byly na těch místech už tenkrát. A pokud si dobře pamatuji, tak emise EURO2 má proti autu bez katalyzátoru řádově! nižší emise. a mimochodem jsme mezitím z benzínu odstranili olovo

0/0
21.9.2018 12:53

J79a55r48o82s46l41a25v 88V31o93l48a31v16k13a 6829761201771

No pokud budou neustále dehonestovat spalovací motor, brutálně ho zdání a zakážou s ním jezdit do měst. Tak to možná splní. Nemusí ty elektrokrámy ani dotovat.

+6/0
20.9.2018 21:47

Najdete na iDNES.cz