Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Evropská komise chce přijmout nová přísná pravidla pro baterie do elektroaut

Evropská komise plánuje na podzim přijmout nové nařízení o automobilových bateriích. Bude obsahovat velmi přísná pravidla pro jejich výrobu, získávání surovin pro ně a také recyklaci. Každá baterie by měla mít certifikát, který bude tyto údaje obsahovat. Po setkání s představiteli vysokých škol a zástupci Škody Auto to uvedl místopředseda Evropské komise Maroš Šefčovič.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LV

L32e89o83š 93V91a60c22e18k

31. 7. 2022 21:24

Evropa má ve výrobě spalovacích motorů náskok. V bateriích je ale hrozně pozadu. Je teda pravda že baterie jsou tak nedotažená technologie, že cpát je do aut je v současném stavu naprostý nesmysl. Na CO2 se také nic neušetří, v ideálním případě maximálně 0,05% CO2, a to jsem přesvědčený že ani zdaleka ne, takže hloupost nad hloupost. Jediné co se stane je likvidace Evropského průmyslu.

0 0
možnosti
PHH

V roce 2023 se chystají ve výrobě baterií velké změny. Jestli tohle je reakce na pomalý a neefektivní vývoj v oblasti baterií v EU, tak to je špatně. Je hezké, že se EU snaží o ekologickou politiku, ale potřebujeme mít taky výsledky. Certifikáty jsou hezké jen potud, pokud to nepřináší velkou byrokratickou zátěž. Baterie už teď musí mít atest a je potřeba, aby další testy nebo certifikáty byly únosné pro výrobce. Buď to budeme muset brát z Číny, která je v této oblasti aktuálně lídrem, nebo bydeme muset šlápnout do vývoje, ale dost podstatně, protože Číňani vylezou už brzo s bateriemi, které budou mít při stejné hmotnosti dojezd kolem 1000km NEDC. Takže i na dálnici s nohou na plynu nadoraz, to pořád ujede minimálně 500km. Jsem zvědavý, jak to chce EU, potažmo o ČR ani nemluvě, dohnat. Je tu minimálně 5 let, ale možná i 10 let zpoždění.

0 0
možnosti
JN

hlavně jim do toho bláznovství házejí vidle zákazníci

2 0
možnosti
JP

J56i54r50i 17P47r62a88j62z

18. 7. 2022 18:02

Tady se stále píše jak ostatní mocnosti nás chtějí zničit a ono stačí jen počkat.

1 0
možnosti
LJ

A skonci to tak, ze baterii bude malo a tak EU zavre oci a bude kupovat co bude bez ohledu na ekologii a bude vyvyzet odpad do ciny a pak ji bu kritizovat na neekolognost.

Tohle uz tu bylo s repkou a sojou a palmovym olejem.:-/

5 0
možnosti
FZ

Pamatujete si, jak před asi 15 lety EU mohutně lila peníze do fotovoltaiky se slibem, jak budeme napřed před světem a panely budeme vyvážet a bude to lepší kšeft než ropa? Dneska už v EU není snad ani jedna fabrika na panely.

S baterkama to bude stejné....utopí se spousta peněz, aby EU baterky byly ty nejzelenější a fair trade a nakonec je budeme nakupovat od komunistů v Číně. A číňan nemá sebemenší problém k baterce dát jakýkoliv certifikát podle přání zákazníka;-).

Jen by mě moc zajímalo, kde na to budeme brát peníze. Spalovací auta jsou asi to poslední, kde má evropa ještě trochu náskok, ale to končí.

13 2
možnosti
PHH

Teď se k výrobě FV panelů EU zase vrací. Doba pokročila, Číňani podražili, možná se to už vyplatí.

2 0
možnosti
JK

J12a45n 29K42a91v30a52n

18. 7. 2022 11:33

Hmm, takze dotujeme elektro auta, elektro tovarny, super: “ V rámci evropské bateriové aliance, která vznikla v roce 2017, bylo podle Šefčoviče alokováno 130 miliard eur”

3 2
možnosti
PHH

Máte krátkou paměť. Vývoj spalovacích motorů se taky dotoval a nebyly to malé částky.

2 9
možnosti
VS

Dočetl jsem to přesně ke slovu "certifikát". Ale musím se zeptat: pořád si nějaký naivní trouba myslí, že v eu jde o nějaký envirometalismus? Tohle je likvidace technicky vyspělé civilizace v přímém přenosu. A je fascinující sledovat jak se otáčky zrychlují a spirála utahuje. Sem si nikdy nemyslel, že se dožiju toho, že poslední zhasne. (Myšleno světlo, cvakne vyínačem. ;-D )

9 3
možnosti
KN

K88a57r32e25l 52N45o87v47á53k

18. 7. 2022 11:12

Jj, mohou za to zednáři a ilumináti!!;-D

2 7
možnosti
PO

P36a53v76e91l 79O77t46t48l

18. 7. 2022 10:27

Věc se má tak, že celá komise je třída zvláštní školy, kde každý má nějakou poruchu, ale cítí se normální a vnímá jako nespravedlivé, že ostatním tak nepřipadá. No ale má moc to změnit, tak to mění.

Zatím se jeví, že nejčetnější mezi nimi jsou infantilní lunatici s lehkou mentální retardací a my jsme tu od toho, abychom ty jejich sny plnili.

5 3
možnosti
EL

Hlavně dělejte u elektromobilů dost velké kufry, aby se do nich vešla benzinová elektrocentrála.

6 3
možnosti
  • Nejčtenější

Garáž fotbalového boha Ronalda má cenu půl miliardy. Hvězdou je bugatti

16. června 2024

Fotbalová superstar Cristiano Ronaldo, se kterou se česká fotbalová reprezentace utká na Euru 2024...

Divoké automobilové devadesátky. Zavzpomínejte na zlaté časy

12. června 2024

„Kdo pamatuje devadesátky, ten je neprožil,“ říká staré pankáčské přísloví. Na velkou jízdu první...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Česko je ostrov elektromobilní skepse, potvrdily to i evropské volby

13. června 2024

Češi jsou dlouhodobě skeptičtí k elektromobilům. Boj o zákaz spalovacích aut a s ním související...

GLOSA: Praha v populistickém boji s SUV nacení parkování podle velikosti auta

17. června 2024

Parkování v hlavním městě začíná být velký problém a zdá se, že zastupitelé Prahy se jej rozhodli...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Americká města ničí závislost na parkovištích. Řidičů přitom ubývá

10. června 2024

Řada amerických měst sdílí problém, o kterém se příliš nemluví. I když jej každý má na očích....

Třicetiminutový balet kolem Abarthu. Podívejte se, jak se servisuje rally speciál

17. června 2024

Exkluzivně Jak se servisuje rally speciál přímo během závodního víkendu Agrotec Petronas Rally v Hustopečích?...

Malé auto, velká cenová bomba. První jízda obnoveným Renaultem Captur

17. června 2024

Renault Captur, spolu s Cliem stěžejní model francouzské automobilky, dostal decentní facelift...

GLOSA: Praha v populistickém boji s SUV nacení parkování podle velikosti auta

17. června 2024

Parkování v hlavním městě začíná být velký problém a zdá se, že zastupitelé Prahy se jej rozhodli...

Tříválcová jistota od Yamahy. Ojetou motorku dobře prozkoumejte

17. června 2024

Premium Střední objemová kategorie motocyklů Yamaha opustila dva čtyřválce o objemu 600 a 800 ccm a dostala...