- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Německo myslím volí celkem dobrý kompromis. Jen bych řekl, že v nevhodný čas. Potřebuje se rychle zbavit závislosti na fosilních palivech, takže nevím, jestli zpomalení přechodu na elektromobilitu, ke kterému zřejmě dojde, je dobrá cesta.
Už vidím ty fronty :-) Sice už vypínáme veřejné LED osvětlení, ale 250 kW nabíječka pro každé jedno auti je v pohodě. Co se stalo, že za nás rozhodují naprosto nekompetentní imbecilové? :-)
Proč u nás rozhodují imbecilové? To je přece jasné, ten kdo nic neumí, je lempl, tak kanduje na poslance a když bude nejhůř, tak se upíchne někde na státním úřadu.
Až bude elektromobil jezdit jak Passat 1200km bez nabití ve 130km rychlosti,tak o tom začnu uvažovat. Nedokážu si představit,že jedu 300km do Práce na první jednání a mezitím budu stát hodinu na pumpě s elektrikou. Když mi dojde v průběhu schůzek, tak to klienta opravdu zajímat nebude,že jsem blb co si koupil elektroauto :D
Správně, soudruzi. Jen si tak nějak ohlídat ceny elektŕiny. Zatím vás dotujeme. Ale jen dočasu...
Upřímně ani ta dotace v Německu by mě na našem trhu asi dostatečně nenamotivovala. Když si vezmu za kolik se dá koupit nové eauto s alespoň 70kwh baterií. Stále by to bylo milion korun. Ale chápu že v Německu to může stačit.
Nu tak to jsem zvědav. Podobně to bylo v Nizozemsku. Ukončili podporu myslím hybridům a prodeje okamžitě razantně spadly.
A pro zastánce EV: je nesmysl argumentovat přechodem od koní či uhlí. Najděte si laskavě, jak to bylo. Nikdo to nenařizoval a trvalo to dlouhé desítky let. A už vůbec není jisté, že EV jsou dobrou cestou. Jak že nyní vyrábí "eko" Němci elektřinu? Uhlím... Přičemž k uhlí se vrací značná část Evropy.
EU nic nenutí, kde jste k tomu přišel? Zdroj?
EU pouze snížila dovolené množství vypouštěného sajrajtu na ujetý km od určitého data. Čas ukáže, která technologie obstojí... ať už bateriové elektromobily, vodíkové elektromobily, nebo auta na syntetická paliva.
K dosažení uhlíkové neutrality jsou regulace potřeba. Nebo to chcete nechat na neviditelné ruce trhu stejně tak, jak to dopadlo s olovem v palivech, DDT, Azbestem...??
Viděl bych to na další krok a to mega dotace solárů s ještě zázračnější účinností
Úplně nevím, čemu říkáte zázračná účinnost. ale co tak čtu, tak jsou vyvíjené tandemové FV články na bázi křemíku a perovskitu, které dosahují účinnosti nad 30% při lehce zvýšené ceně oproti současným typům.
"Šéfka Sdružení automobilového průmyslu (VDA) Hildegard Müllerová plánované omezení podpory kritizovala. V době rostoucích nákladů jde podle ní o nepochopitelné rozhodnutí. Nelíbí se jí ani, že na subvence nebudou mít nárok firmy kupující služební elektromobily. „Přechod na elektromobilitu je nutný ve všech typech vozového parku,“ řekla."
To není možný, ta Hilda musí něco brát. Buďto nějaké léky, nebo nějaké peníze...
ježiš co si to ti Němci zvolili za mimoně, co to ten ministr plácá za nesmysly. takže žádné "ukončení štědrých dotací" jak tvrdí on a titulek článku, ale naopak ta absurdita kdy chudší svými daněmi dotují těm bohatším nákup drahého auta bude vesele pokračovat dál
aha, on je za zelené a vystudoval filozofii, už chápu. prostě kompetentní ministr hospodářství
Vážení milovníci čmoudících autíček. Vývoj ve světě naštěstí nezastavíte. Když si tu tak čtu ty pro petrolhead komentáře, je to zpátečnické a je to k pláči. Jen nevzdělanec může šířit mýty o elektromobilech, které byly již dávno vyvráceny odbornými studiemi a každodenním příkladem elektromobilistů, ale na vás stejně žádné argumenty neplatí.
V budoucnu se na vaše komentáře budou naši potomci dívat se stejným úsměvem, jako vy se dnes díváte na dřívější milovníky páry a koňských povozů. Ti měli také stovky pravdivých argumentů. Chybělo jim jediné. Dívat se na problém jako na celek a ne vyzobávat jen hodící se problémy s provozem aut. Ví třeba někdo z vás jakou cestou se dostává benzín do tankování pistole? Co stojí za energetickou náročností rafinace ropy, za přepravou tankery provozem benzínek a vůbec ty ropné havárie a války o ropu?
A jestliže vlády, organizace a výrobci z celého světa pracují na rozvoji elektromobility, tak já věřím víc jim, než vašim vyzobaným argumentům.
Elektromobil je ve svém celém cyklu od těžby, provoz až po recyklaci pouze třetinovou zátěží pro klima, než konvenční spalovací auto.
Brát článek na Seznamu jako etalon pravdy, to chce opravdu fištróna.