Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Německo ukončí štědré dotace na elektroauta. Lidé už je prý koupí i tak

Německo od příštího roku sníží finanční podporu pro nákup elektromobilů. Vládní koalice se shodla na tom, že vzhledem rostoucí oblibě vozidel poháněnými elektřinou nejsou takové dotace nutné, oznámil ministr hospodářství Robert Habeck.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PHH

Německo myslím volí celkem dobrý kompromis. Jen bych řekl, že v nevhodný čas. Potřebuje se rychle zbavit závislosti na fosilních palivech, takže nevím, jestli zpomalení přechodu na elektromobilitu, ke kterému zřejmě dojde, je dobrá cesta.

0 0
možnosti
Foto

P62a69v51e15l 46F66ü53r25s58t

29. 7. 2022 11:47

Už vidím ty fronty :-) Sice už vypínáme veřejné LED osvětlení, ale 250 kW nabíječka pro každé jedno auti je v pohodě. Co se stalo, že za nás rozhodují naprosto nekompetentní imbecilové? :-)

8 2
možnosti
ZP

Proč u nás rozhodují imbecilové? To je přece jasné, ten kdo nic neumí, je lempl, tak kanduje na poslance a když bude nejhůř, tak se upíchne někde na státním úřadu.

4 1
možnosti
JN

Až bude elektromobil jezdit jak Passat 1200km bez nabití ve 130km rychlosti,tak o tom začnu uvažovat. Nedokážu si představit,že jedu 300km do Práce na první jednání a mezitím budu stát hodinu na pumpě s elektrikou. Když mi dojde v průběhu schůzek, tak to klienta opravdu zajímat nebude,že jsem blb co si koupil elektroauto :D

7 3
možnosti
PS

P43e73t90r 80S51u66s49k66e

28. 7. 2022 22:21

Správně, soudruzi. Jen si tak nějak ohlídat ceny elektŕiny. Zatím vás dotujeme. Ale jen dočasu...

8 0
možnosti
OK

Upřímně ani ta dotace v Německu by mě na našem trhu asi dostatečně nenamotivovala. Když si vezmu za kolik se dá koupit nové eauto s alespoň 70kwh baterií. Stále by to bylo milion korun. Ale chápu že v Německu to může stačit.

1 0
možnosti
GK

Nu tak to jsem zvědav. Podobně to bylo v Nizozemsku. Ukončili podporu myslím hybridům a prodeje okamžitě razantně spadly.

A pro zastánce EV: je nesmysl argumentovat přechodem od koní či uhlí. Najděte si laskavě, jak to bylo. Nikdo to nenařizoval a trvalo to dlouhé desítky let. A už vůbec není jisté, že EV jsou dobrou cestou. Jak že nyní vyrábí "eko" Němci elektřinu? Uhlím... Přičemž k uhlí se vrací značná část Evropy.

7 2
možnosti
Foto

J44a51n 51Č60e21r39m40á92k

28. 7. 2022 21:51

EU nic nenutí, kde jste k tomu přišel? Zdroj?

EU pouze snížila dovolené množství vypouštěného sajrajtu na ujetý km od určitého data. Čas ukáže, která technologie obstojí... ať už bateriové elektromobily, vodíkové elektromobily, nebo auta na syntetická paliva.

K dosažení uhlíkové neutrality jsou regulace potřeba. Nebo to chcete nechat na neviditelné ruce trhu stejně tak, jak to dopadlo s olovem v palivech, DDT, Azbestem...??

1 10
možnosti
MJ

Viděl bych to na další krok a to mega dotace solárů s ještě zázračnější účinností ;-D

1 1
možnosti
PHH

Úplně nevím, čemu říkáte zázračná účinnost. ale co tak čtu, tak jsou vyvíjené tandemové FV články na bázi křemíku a perovskitu, které dosahují účinnosti nad 30% při lehce zvýšené ceně oproti současným typům.

0 0
možnosti
KN

"Šéfka Sdružení automobilového průmyslu (VDA) Hildegard Müllerová plánované omezení podpory kritizovala. V době rostoucích nákladů jde podle ní o nepochopitelné rozhodnutí. Nelíbí se jí ani, že na subvence nebudou mít nárok firmy kupující služební elektromobily. „Přechod na elektromobilitu je nutný ve všech typech vozového parku,“ řekla."

To není možný, ta Hilda musí něco brát. Buďto nějaké léky, nebo nějaké peníze...

5 1
možnosti
VM

ježiš co si to ti Němci zvolili za mimoně, co to ten ministr plácá za nesmysly8-o. takže žádné "ukončení štědrých dotací" jak tvrdí on a titulek článku, ale naopak ta absurdita kdy chudší svými daněmi dotují těm bohatším nákup drahého auta bude vesele pokračovat dál

1 2
možnosti
VM

aha, on je za zelené a vystudoval filozofii, už chápu. prostě kompetentní ministr hospodářství

4 0
možnosti
Foto

J40a60n 14Č91e61r16m80á45k

28. 7. 2022 12:14

Vážení milovníci čmoudících autíček. Vývoj ve světě naštěstí nezastavíte. Když si tu tak čtu ty pro petrolhead komentáře, je to zpátečnické a je to k pláči. Jen nevzdělanec může šířit mýty o elektromobilech, které byly již dávno vyvráceny odbornými studiemi a každodenním příkladem elektromobilistů, ale na vás stejně žádné argumenty neplatí.

V budoucnu se na vaše komentáře budou naši potomci dívat se stejným úsměvem, jako vy se dnes díváte na dřívější milovníky páry a koňských povozů. Ti měli také stovky pravdivých argumentů. Chybělo jim jediné. Dívat se na problém jako na celek a ne vyzobávat jen hodící se problémy s provozem aut. Ví třeba někdo z vás jakou cestou se dostává benzín do tankování pistole? Co stojí za energetickou náročností rafinace ropy, za přepravou tankery provozem benzínek a vůbec ty ropné havárie a války o ropu?

A jestliže vlády, organizace a výrobci z celého světa pracují na rozvoji elektromobility, tak já věřím víc jim, než vašim vyzobaným argumentům.

Elektromobil je ve svém celém cyklu od těžby, provoz až po recyklaci pouze třetinovou zátěží pro klima, než konvenční spalovací auto.

Zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/studie-vyvraci-mytus-o-elektromobilech-opravdu-vyprodukuji-mene-emisi-170264

6 29
možnosti

Brát článek na Seznamu jako etalon pravdy, to chce opravdu fištróna.;-D

11 2
možnosti
  • Nejčtenější

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

21. května 2024

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...

Italové zadrželi zásilku fiátků z Maroka. Budou strhávat nálepky s vlajkou

20. května 2024

Italská policie zabavila víc než 130 vozů značky Fiat dovezených z Maroka na základě podezření, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Všechna Kabaňova auta. Poznejte výtvory génia, kterého ulovili Číňané

16. května 2024,  aktualizováno  9:46

Čtyřlístek, české sklo, kubismus, poštovní obálka, iPhone. Tím vším se při tvorbě svých aut...

Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky

20. května 2024

AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Distingovaní gentlemani táhli Prahou, jízdu vedl prezident Pavel

20. května 2024

Už po jedenácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných...

Čínská odveta v automobilové obchodní válce. Expert navrhuje zvýšit cla

23. května 2024

Čína by kvůli obchodní politice Evropské unie a Spojených států měla zvýšit clo na dovoz velkých...

Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu

23. května 2024

Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...

Sennamanie v Imole. Byli jsme tam, kde se před 30 lety zabil závodnický bůh

22. května 2024

Letos v květnu uplynulo třicet let od chvíle, kdy přišel na okruhu v Imole po nárazu do zdi v...

Vzdušný zámek šampiona nízkých cen. Dacia Jogger umí být low-cost obytňákem

22. května 2024

Oblíbená rumunská značka nabízí své největší auto s alternativním pohonem na LPG, které svým...

AURES Holdings a.s.
NÁKUPČÍ AUTOMOBILŮ - BRNO (A12460)

AURES Holdings a.s.
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 40 000 - 60 000 Kč