Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

KOMENTÁŘ: Na chalupu jen na koloběžce. O smutném konci cenově dostupných aut

Deal, anglicky „dohoda“, je výsledkem oboustranného souhlasu. Green deal se ale bude překládat spíš jako zelená bída. Minulý týden ohlášený konec Fabie Combi to ilustruje výstižně, píše v komentáři pro MF DNES vedoucí auto.iDNES.cz František Dvořák.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JB

Mobilitu je potřeba omezit tak jako tak. Osm miliard lidí prostě nemůže v tuně až dvou železa jezdit kdy a kam chtějí.

0 0
možnosti
Foto

Tak konečně jedno jméno novodobého šílence, co pokládá Evropu na lopatky.... Je to Nizozemský politik Frans Timmermans (* 6. 5. 1961), který je od listopadu 2014 první místopředseda Evropské komise a komisař pro lepší regulaci...

0 0
možnosti
Foto

No, všichni jsou z toho vyplašení, ale ono některé země už tohle mají dávno za sebou. To třeba takhle Velká Británie stavěla v 60. letech taky všude samé větrníky, a když už se jí podařilo dosáhnout optimální výroby proudu, tak zjistili, že není kam zasít obilí. Tak to zase všechno strhli a šli zapnout své zakonzervované jaderky. Ono EU se z toho taky jednou probere.

1 0
možnosti
Foto

Tento článek = František Dvořák zbytečně straší lidi naprosto nesmyslnými úvahami a vytváří nenávist k ekologii - klasická obchodní aktivita =vystrašit, zveličit možné problémy, nabídnout řešení (výstup z EU) - stejné demagogie jakoby to psal někdo z SPD nebo Volného bloku. Např. úvaha že elektromobil je 3x dražší auto s poloviční využitelností je naprostý nesmysl (elektromobil bude za 5 let levnější než spalovák a za 10 let, až se prodej spalováků zastaví, už by si ho stejně nikdo nekoupil). Nebo že nám ruší spoje hromadné dopravy proto, aby dotovali elektromobily (přitom je to proto, že jsou nevyužité, každý jezdí svou starou herkou v lepším případě EURO2) a v závěru konstatuje že vlak, metro a taxi je doprava jen pro omezené množství hipsterů ("chudý František" co asi asi nikdy nejel MHD). Dále ten, kdo je zvyklý na 15 letou Octávii a jezdí s ní 3 km do školky, nebo k vlaku už nikdy na jiné auto nedosáhne - přitom všude se píše jak elektromobily klesají na ceně, a na tyto typy popojížděk, kde se spalovák ani neohřeje, budou jeté elektromobily ideální s levným provozem :-)

0 3
možnosti

Dvořák sice skutečně občas píše mimo místu, na druhou stranu váš příspěvek je také čirý nesmysl, jestli ve vašem slovníku bude vhodnější příměr jako demagogie spd, tak třeba tak ;-)

Eauta za 5let v žádném případě levnější než běžná nebudou, to zaprvé. Vstupní cena eaut je prakticky stále stejná, nijak neklesá, což je logické - žádná nová technologie která by to změnila tu není, a ta stávající dělá pravý opak - čím více se vyrobí, tím dražší je.

Za druhé, buďte v klidu, běžná auta se budou prodávat ještě dlouho, a vysoce pravděpodobně i za 10let budou tvořit dominantní část prodejů. Ano - to dominum nebude čistě spalovacích, převažovat bude hybridní forma, ale bezpečně bude většinová.

1 0
možnosti
Foto

Klidně budu chodit pěšky do práce, až mi ten bruselskej ouřada předvede, jak se to na 10 km každým směrem denně dělá za vedra, za deště, sněhu či vánice. A až mi těch 5-6 hodin na cestě někdo zaplatí. Zatím jezdím na elektriku na kole, ale ne denně. Blbě se na tom vozí nákup, na vesnici toho moc nekoupím, když musím být v práci a jindy nemá sámoška otevřeno.

Výhodu by to ale mělo, budu docela fit. Nevýhodu - kromě práce a večerních zpráv už nestihnu nic jinýho.

2 0
možnosti
JP

Většina blbostí se tak jako tak časem zlikviduje sama.

Že se toho nedočkám/e, je věc druhá.

Klasická metoda - ano, pane ministře (senátore, politiku, soudruhu tajemníku, Herr..) a dělat si své - fungovala a fungovat bude i nadále. On ten nadaný klavírista od Kriegsmaríny, od kterého jsme Britům (za spoustu našich peněz a našich životů) pomohli na onen svět, měl pravdu. Smějící se bestie.

Aneb, řečeno slovy Stoletého staříka: Je, jak je - a bude, jak bude.

0 0
možnosti
LK

Byl to houslista a violista.

0 0
možnosti
DD

Od té doby, co se nemajitel začal vymezovat vůči green dealu, je najednou idnes výzrazně proti elektromobilitě. Jistě to bude náhoda.

0 2
možnosti
RF

R24a95d79e43k 42F57r27i81c

1. 9. 2021 11:19

Zase spousta blabolu na zaklade "zarucenych" udaju. Ze "elektromobil je za trojnásobek s poloviční využitelností" mozna plati dnes (nebo spis vcera), ale do 5-10 let bude i autor tohoto clanku jezdit na chalupu elektromobilem - trh (a zpocatku i dotace) si rychle snizeni cen vyzada, a jizdni komfort spolu s cistym vzduchem napriklad v Praze presvedci i dnesni tuzemske vseznalky. Ale ze neco nejde nebo je to blbost, je vzdycky jednodussi tvrdit ...

5 7
možnosti
JB

Ale každý v Praze nebydlí, klidně ať si tam jezdí elektroauta všude. U nás máme čistý vzduch už teď, ale s dnešní dopravní dostupností, až prostě velká většina lidí na elektroauta mít nebude, ani na to, aby si kupovala tyto vehikly co osm let, tak bude odkázána na co? Na konězprežky?

2 0
možnosti
EK

Jo za stovku po dědovi ještě budem vdecni. Elektroauta nedávají žádný smysl. Ano elektromobilita do měst. Ale toto?

0 0
možnosti
LJ

Chaty vám seberou taky a dají je někomu sociálně a ekologicky uvědomělému.

0 2
možnosti
  • Nejčtenější

Návod na města bez nehod: přesednout na bicykly, zvýhodnit chodce, zpomalit

28. května 2024

Oběti dopravních nehod jsou tragickou součástí silničního provozu. Jako cosi krajně nechtěného,...

Volha se vrací. Čínská auta budou montovat na linkách místo škodovek

25. května 2024

Dobový seriál České televize, kde titulní roli hraje sovětská automobilová ikona, Volha 21 Carevna,...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Stíhací vlajková loď stojí u Renaultu pod milion. Nabídne spoustu techniky

30. května 2024

Rafale je francouzský dvoumotorový víceúčelový stíhací letoun a nově také vlajková loď automobilky...

Legendární ženevský autosalon končí. Může za to nejistota celého průmyslu

31. května 2024  17:39

Legendární ženevský autosalon se již nebude konat. Organizátor akce, Comité permanent du Salon...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Designová frajeřinka. Karavan pro milence jsme zapřáhli za ladný hyundai

27. května 2024

Je to domov na kolech, za kterým se lidé otáčejí. Minikaravan SteelDrop má kovový potah,...

Legendární ženevský autosalon končí. Může za to nejistota celého průmyslu

31. května 2024  17:39

Legendární ženevský autosalon se již nebude konat. Organizátor akce, Comité permanent du Salon...

KOMENTÁŘ: Renault se s VW nedohodl, Francouzi se proto paktují s Číňany

31. května 2024  14:33

Francouzská automobilka Renault bude vyvíjet levný elektromobil značky Twingo s cenou do 20 000 eur...

Španělé připomněli blázna, co za volantem řešil hlavolam a jel poslepu

31. května 2024

Nevěnování se řízení stojí za 32 procenty smrtelných dopravních nehod, varuje španělská policie....

Hlasy za slevu. Biden zlevní Američanům benzin uvolněním státních rezerv

31. května 2024

Snahy politiků zapůsobit před volbami jsou všude stejné, liší se jen prostředky. Jeden zve na...