- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vše je o ohleduplnosti. Rychle jedoucí koloběžka na chodníku může být problém, ale na silnici taky. Oč je horší koloběžka než běžec? Nebo i chodec, který do vás vrazí, je-li dostatečně těžký? Při malých rychlostech je vcelku lhostejné, zda jedete či jdete.
Kromě toho, že je to nebezpečné pro samotného řidiče (viz. díra na silnici), tak je dost velkou pitomostí ta kombinace rychlé jízdy a pozice vestoje - kdy celé tělo zcela nesmyslně klade příliš velký odpor proudícímu vzduchu... (?!)
No, jsem jeden z těch bláznů na koloběžkách. Dlouhé roky jsem jezdil na motorkách a když přišly děti, nechal jsem si pouze skůtr. Zaparkovaný před domem jen trpěl. Ohnutá zrcátka, plivance, sem tam někdo típnul cigáro o sedlo, nebo do něj píchnul klíčem. Koupil jsem si koloběžku a totálně tomu propadnul. Mám ji v klidu v bytě. Po městě velice rychlá přeprava a i mimo město není problém. S koloběžkou, ostatně jako se vším, je to jen o lidech. Osobně nikdy nejezdím po chodníku, na cyklostezce jezdím max 25km/h a kolem chodců zpomaluji. Uvítal bych legalizaci, tzn nějakou formu registrace a pojištění. V Německu se nafasuje nálepka s číslem a povinné ručení. Jezdím v podstatě denně a musím říct, že koloběžkáře na chodníku nepotkáte, z 95% to je nekoloběžkář na sdílené koloběžce. Oni lidé vlastně ani neví, že na chodník nesmí. Jeden z mýtů hojně šířený mezi lidmi je, že do rychlosti chůze smí kolo na chodník, což není pravda.
Forma legalizace existuje dele nez elektrolobezky, nicmene na to vyrobci dlabou a kupujici taky, takze se to holt neresi.
Jinak samozrejme teoreticky neni problem kolobezku normalne nechat homologovat jako motocykl prislusne tridy podle vykonu (pokud presahuje parametry kola - mimochodem to jsou ty, co musi byt v nemecku registrovane a platit pojistku, vyrobky popisovane v clanku tam neregistrujete) a jako takovy ho registrovat s RZ a pojistenim... Ale to by to vyrobce a zakanik musel chtit....
Tohle je regulerni skutr, zadna kolobezka.
Jen pro ridice a na silnici.
Ale to bohužel nechtějí lidi slyšet. Kolikrát se tváří překvapeně, když zjistí, že tu je nějaká legislativa a že vyhodili 100 tisíc, protože si pořídili koloběžku, co jezdí 100 km/h, a naivně si mysleli, že na to není potřeba ŘP atd.
Jet s tímhle devadesátkou a dupnout na brzdy musí být zážitek...
Pokud čtu dobře, jedná se o vozidlo které není chválené k provozu na veřejných komunikacích. Takže s papíry či bez stejně nesmí ani na silnici ani cyklotezku, leda na okruh a na to vyloženě je kolobrnda :)
Pokud čtu správně, tak se tam píše, že Dualtron Ultra 2 je se svým maximálním výkonem 6 640 W optikou motorkáře v podstatě motocyklem skupiny A1. Jeho výkon se nicméně dá uživatelsky zkrotit tak, aby jel maximálně zákonem povolených 25 km/h. O tom, že není schválený k provozu, tam není ani slovo.
Jdu takhle po chodníku za roh, kam nebylo vůbec vidět a tu kolem mne asi 10 cm prosviští borec na jednokolce. Pěkně v pozoru bez přilby a rychlost odhadem tak 20-30 km/h. Na chodníku plném lidí, kdy mu z poza toho rohu, odkud jsem šel, nebo ze dveří může kdokoliv kdykoliv vstoupit nebo vyběhnout děcko. Koloběžkáři to samé. Sviští si tudy na vlak, kde nechají stát nebo ležet sdílenou hračku uprostřed cesty. Ať se starý nebo slepý přerazí a ostatní ať přeskakují. Fakt hnus!
To bude svistot. Majitelé musí mít na paměti, že řídí motocykl, ne koloběžku a jezdit rozumně. Kombinace vysoké rychlosti, malých kol a nerovností na silnici je rychlá cesta na ARO.
Spousta lidí bezpečnost na koloběžkách a e-bicyklech podceňuje. Na velkou motorku jezdci oblékají helmu, chrániče, páteřák, rukavice; na koloběžku kraťasy.
Tohle muze ovsem pustit na silnice jen nejakej silenec.
O supersportovních autech si myslíte to samé? Vždyť mohou jet přes 400 km/h. Přece nechcete, aby takto lidi lítali po městě, což zaručeně ve velkém budou, když se taková auta pustí do provozu.
Počkat, ona vlastně normálně v porovzu jezdí a drtivá většina jejich řidičů má mozek.