Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Dřevěná baterie slibuje snížení závislosti výrobců elektroaut na Číně

Finská Stora Enso a švédský Northvolt spojily své síly v projektu vývoje nové udržitelné baterie. Využívat mají tvrdý uhlík na bázi ligninu – s původem ve dřevě severských lesů. Cílem partnerství je produkce baterie výhradně z evropských surovin. A značné snížení uhlíkové stopy i nákladů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

R50a85d58e10k 60Š79m19í23d

18. 8. 2022 11:57

Stejně bude dál potřeba lithium...

0 1
možnosti

V37í68t 45O13ž62a79n49a

19. 8. 2022 10:37

Lze nahradit sodíkem

0 0
možnosti

To už je jenom krůček k dřevěnému uhlí. :-)

4 1
možnosti

Určitě ta dřevěná baterie bude sloužit k výrobě páry. Kruh se uzavírá.

2 4
možnosti

Ekologicky vyplundrují lesy. Kupředu, levá...!

1 6
možnosti

kéž by všechno bylo tak ekologické jako ty lesy, které se obnovují. žádný jiný obnovitelný zdroj materiálu tu není.

4 0
možnosti

Mozna bude svedky dalsiho dilema EU, zda kvuli ekologii kacet lesy.

Zajimal by me ekologicky dopad teto technologie.

2 2
možnosti

Děláte jakoby ta baterka dřevo soustavně žrala jako kotel parního stroje. Ekologicky dopad bude asi takový, jako když si koupíte domů novou skříň z dřevotřísky.

1 0
možnosti

Skoda norskych lesu...

2 6
možnosti

vy jste to nečetl, píšou tam že lignin se už běžně produkuje při výrobě celulozy, a není potřeba kvůli bateriím kácet další stromy.

5 1
možnosti
Foto

Výroba anody bude tak drahá, že jí to vyřadí z konkurenčního boje.

1 6
možnosti

Dobrý den pane Kazimoure, toto téma mě velmi zajímá, protože moje ekonomická analýza říká něco jiného. Máte k tomu nějaké podklady?

3 0
možnosti

automatický překladač neznal slovo "gigafactory", takže nešlo přeložit do češtiny

0 10
možnosti

Ono se nepřekládá ani ručně, takže v pořádku.

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...