Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J56o36s87e78f 20Š97o49l91t57e89s 8764558130273

Kdyby lidi jezdili v klidu, nikam furt nespěchali a soustředili se hlavně na bezpečnost a plynulost, bylo by na silnicích krásně a nemuseli bychom tu nic řešit. Že rozestupy skoro nikdo v ČR nedodržuje, to je prostě fakt.

+41/0
doporučit
23.1.2019 15:15

L23e58o34š 15L76i27t86e56r38á25k 5689746221972

Mezi námi řidiči, krátké rozestupy v koloně způsobují, že se kolona zastavuje a rozjíždí. Někdo přibrzdí a ten těsně za ním musí dupnout na brzdu. A zastaví se desítky aut. Když ale máte rozumný rozestup, zpomalující auto vás nevyvede z míry. Takže až budete v koloně, závisí na vás, zda pojedete plynule.

+30/−1
doporučit
23.1.2019 18:41

P96e10t69r 80V44a65r59g57a 3265693680310

Už tu byl nadpozemský super-extra-mega řidič Báča, aby nám vysvětlil, jak my všichni (vyjma jeho samozřejmě) jezdíme blbě?

+20/0
doporučit
23.1.2019 20:17

P22e17t92r 84F95i12a83l65a 3264255101616

Vždy se snažím jezdit s dostatečným rozestupem a je pravda, že to "kradení" je neskutečný nešvar.

+17/0
doporučit
24.1.2019 9:10

L27u79k98á27š 21K28m14e96n98t 5519907874190

Že je třeba dodržovat bezpečný rozestup je prostě fakt. Že jej velká část řidičů nedodržuje a kamiony v podstatě už vůbec ne, to je taky fakt. Pokud s tím chtějí něco dělat, tak to jedině vítám. Zvlášť po tom, co tu představitel dopravců varoval, že zákaz jízdy v levém pruhu pro kamiony zablokuje pruh pravý. Pokud budou dodržovat rozestupy, tak nezablokuje. Stejně tak je třeba se zaměřit na řidiče, kteří se vám nesmyslně lepí na zadek a nedodržuje bezpečný rozestup. V podstatě pak musíte myslet i za něj, protože nevíte, v jakém stavu má pneu, jak mu to brzdí, takže zvlášť za mokra nebo v zimě musíte myslet i na toho blba za vámi a přizpůsobit tomu svojí jízdu, nechat si před sebou ještě větší rozestup, protože víte, že na to v případě problému nemůžete tolik šlápnout. Většinou po chvíli nakonec trochu zpomalím a doufám, že mne předjede a budu mít od něj pokoj. Ale ve výsledku je to něco, co mne zcela zbytečně rozptyluje od situace před mým autem. Úplně zbytečně, protože někdo nedovede dodržovat základní pravidla bezpečnosti. Stejně tak lidé, kteří přejíždějí z pruhu do pruhu a skočí přímo před vás na těsno. Už si neuvědomují, že když vás donutí zašlápnout brzdu, tak v případě pomalu jedoucí kolony se to projeví úplným zastavením kolony kousek za vámi.

A jen tak na okraj. Hlavně že se EK zabývá takovým nesmyslem jako zda mají všechna nová auta příjem DAB signálu. Ale například povinný senzor varující před nedostatečnou vzdáleností od automobilu před vámi, to je nenapadne. Protože EK nejde nejde o bezpečnost. Jde jim vždy jen o to, jak svým zájmovým skupinám nechat vydělat.

+16/0
doporučit
24.1.2019 9:04
Foto

P42a89v53e68l 96S88t65r82a64k20o93š 6717421230845

To by se ovšem po našich dálnicích muselo pohybovat více hlídek. Zdůrazňuji "pohybovat". Ty černé superby zakysnuté v připojovacích pruzích jsou nenápadné jako růžový slon i bez detektoru.

+14/0
doporučit
23.1.2019 15:33

J19a95n 82D96a48ň52k10o 4440487471382

Tak to zní děsivě. Už se zvažují prostředky pro automatický dozor nebo jak to bylo řečeno v závěru videa? A čtyři body za nedostatečný odestup, tj. třikrát a dost? Takže jednou přejedeš město a jsi bez řidičáku.

A náš skvělý bodový systém funguje krásně tak, že body se v tichosti načítají, aniž by byl řidič informován... Jestli je někde problém, pak v tomto, výchovný efekt se zcela stírá. Kdyby mi PaCH při kontrole řekl "Pane řidiči, měl máte na kontě 6 bodů a právě jste si vydělal další dva" tak to může bejt k něčemu.

A jak to jako myslí s tim "kradením" rozestupu? Jak a kam se teda má předjíždějící zařadit??? Takže když bude v levým pruhu a bude potřebovat do pravýho třeba kvůli odbočení, a v pravým budou dvě auta 50m od sebe (už to je absurdní) tak tam jako nesmí nebo co?

+14/−2
doporučit
23.1.2019 15:48

T21o71m68á79š 30V29a83l51d16e58r 7243670369

Odstup si nechávám pro jistotu 3s. Tím mám vyřešené dvě věci. Předjíždějící vůz se může v pohodě zařadit a já mám dost času reagovat. Stačilo by, kdyby ostatní umožnili rychlejším se zařazovat zpět. Jezdím přiměřenou rychlostí jako ostatní. Bohužel se stává, že mne onen předjede, protože mu rychlost kolem 90 zdá málo, ale dojedeme kamion a on se začne za ním vléci. Pak musím předjet oba dva, když se nechci vléci s nimi. Pokud chci někoho předjet, tak onu bezpečnou vzdálenost musím zrušit a přibližováním zrychluji, abych mohl uskutečnit manévr. No a někdy se stane, že v protisměru se objeví vozidlo, tak se musí manévr přerušit. A to mám opět obnovit rozestup 2s? Jezdím rád na horách a tam jsou rovinky sakra krátké a dost blokujících řidičů. Chápu, že SUV není vhodné moc na zatáčení. To jsem popisoval obyčejné silnice. Na dálnicích by stačilo donutit policii pracovat! (ne jen vybírat pokuty za rychlost) Používat zákazových značek pro kamiony na předjíždění a naučit řidiče nenajíždět na dálnici nízkou rychlostí (50-60km/hod) a nepoužívat levý pruh na souvislou jízdu, ale pouze k předjíždění.

+8/0
doporučit
23.1.2019 21:35

D58a26l95e 16D85a36l83e 2973423948108

tak hlavně, aby zacali tvrde pokutovat psani na mobilnim telefonu, coz je asi tak 100x horsi nez telefonovani bez HF...

+6/0
doporučit
24.1.2019 10:50

M26a54r52t45i18n 96R50ů15ž40i84č27k96a 9134441898199

je dobré dodržovat bezpečnou vzdálenost ... snažím se to dělat, ale jsou okolo ostatní, kteří se tam hned nacpou (a někdy se nacpou při popojíždění do mezery, která by jim nestačila na zaparkování a spoléhají, že ten druhý přibrzdí ... pochopím to pokud se zapomněli zařadit do odbočovacícho pruhu a musí odbočit, ale většinou je to pouze proto, že ten pruh vedle se rozjel a on může předjet další auto :-/)

takže pokud bude nějaké pevné zařízení měřit automaticky vzdálenost na jednom místě, tak co se stane ... nic

stejně jako u kamer, které jsou známé ... tam jedou o 5 km méně než je nutné a pak zrychlí

zde, to bude horší ... dodržuji vzdálenost a při měření mi tam vjede auto a jsem hned označen za toho potížistu na základě jedné fotky, takže dokud nebudou v ulicích policisté a nebudou sledovat dopravu online, tak se to nemůže změnit (myškaři, neblikající, lepiči - to se z automatických fotek nezjistí)

* dost řidičů neumí ani blikat (jsou vtipy, že už jim na blinkr nezbylo peněz) a tím se (krom zvyšování rizika) i zvětšují fronty, protože přeci nevjedu v křižovatce před auto, které jede rovně a já odbočuji vpravo ... a ejhle, ono 5 m od křižovatky (v tom lepším případě) odbočí vpravo a já mohl už dávno křižovatku opustit (tohle by měli v autoškole vštípit do krve /neumíš=nedostaneš papíry/... nerozlišovat jestli někdo jede, ale automaticky dát !včas!blinkr (včas pro ostatní)

základ na silnici "nedělej druhým, co sám nemáš rád"

+6/0
doporučit
24.1.2019 8:50

K29a36r64e70l 51S69t33r79ž51a45n24o17v63s48k94ý 1268705515

Ještě jsou dobří borci, co mě dojedou v rychlém pruhu a když vidí, že dávám blinkr, prudce zrychlí. A pak mi minou nárazník o pár centimetrů. Kdyby se ve vedlejším pruhu něco stalo, třeba by tam byla díra a já musel setinu vteřiny počkat, tak jsou ve mě.

+6/0
doporučit
23.1.2019 21:54

M34i76c83h75a54l 64Z52e83l81e19n61ý 6234613265756

Hlavní problém tohoto tématu je ve (ne)vyježděnosti řidičů.

Když po Velikonocích vyrazí na silnice čepičáři, tak je to víkendu fakt o strach. Neumí jezdit plynule, překáží, jsou agresivní a nemají auto pod kontrolou. To mám strach i já,

V týdnu jezdí lidé, kteří používají auto denně. Jsou vyježdění, zkušení, mají auto pod kontrolou, koukají daleko před sebe, za sebe, vedle sebe, soustředí se, umí to. Pokud pominu některé šílené a bezohledné kamioňáky, nemívám problém ani s rozestupy, ani s překážením v levém pruhu, ani s rychlostí.

Jezdím po D1 nejméně 2x týdně až za Brno. Vím spolehlivě, že ani rozestupy ani rychlost není problémem. Zrovna nedávno jsme se seřadili pět aut cca na 30. km a dojeli jsme velmi svižně za sebou až do Brna bez jediné komplikace. A to jsme - přiznám se - jeli celou dobu okolo 150 (čili ve skutečnosti 140). Prostě ti chlapíci věděli, že sice můžou jet rychleji, ale nesmí prudce brzdit ani vybočovat, že musí dávat blinkry a že pokud dobře nevidí skrze auto před sebou, tak si vyjedou trošku doprava nebo doleva, aby viděli alespoň jedno brzdové světlo.

Tohoto čepičáři s bradou na volantu naprosto nejsou schopní.

+12/−5
doporučit
23.1.2019 20:25

M17i57c43h71a53l 40K92r73č11á98l 6928888856662

Tak velký rozestup ale počítá se zastavením auta přede mnou na místě. Což je nereálné. Pokud sleduji provoz aut přede mnou, tak vidím že brzdí auta daleko vpředu a mám stejný čas na brzdění jako ten těsně přede mnou. Tím samozřejmě neříkám že lepit se někomu na kufr je správně. Ale nechávat rozestup 65 m na dálnici při rychlosti 130 km/h je opačný extrém. To je na délku průměrných 15 osobáků.

+7/−1
doporučit
24.1.2019 12:01

R44a68d55o54m78í66r 16J43e74d70l21i86č68k59a 2717666890290

Pokud někdo někomu rozestup sebere, tak si ho musí znovu vytvořit - na tom videu je jasně vidět, že to auto potřebuje pak následně sjet vpravo, tak do toho pruhu prostě vjet musí - a slušný řidič by ho měl pustit zvětšením rozestupu. Takhle by nešlo skoro nikoho předjet, ani přejet do jiného pruhu, pokud by neměl každý rozestup 100m, aby tam dalších 50 zbylo. A to další video je jen příklad neschopného řidiče, který jede v tunelu na 80 rychlostí 65 a blokuje levý pruh - je to tam k vidění denne.

+7/−1
doporučit
24.1.2019 10:45

P47a10v16e14l 33V72e39r58n59e75r 1833813652777

Uz jsem se smiril s tim, ze dobrych ridicu je u nas pomalu a i sebelepsi muze udelat chybu. Ovsem to, ze ,nam za vzor davani nemci a rakusaci, u nas jezdi jako hovada, to je neoddiskutovatelny fakt.

+5/0
doporučit
24.1.2019 7:02

K84a48r23e63l 16K44o93v19a42n42d85a 9312849834

Ach jo, to je zase reportáž...

Ale asi v kostce - na okresce se nebude dát předjet jediné auto, protože vyjet do protisměru 50m před předjížděným, vrátit se před něj 50m po předjetí - a co když on jel přesně 50m za autem, které jsem přes něj neviděl??? - RESET - nedodrželi bychom bezpečné rozestupy - takže se buď vznesu, vypařím, nebo nevím...

Na dálnici vzniknou dva vláčky - jeden v pravém pruhu - rozestupy 65m (polovina 130km/h) a druhý v levém - v tom samém rozestupu - ti z levého nemají šanci ani sjet z dálnice a žádný řidič nemá šanci se připojit - zmenšil by mezeru.

Když budu chtít dodržet předepsané rozestupy, tak budu permanentně stát na brzdě, až se prostě zastavím - protože s každým autem, které se mi nacpe "do mé mezery" musím zpomalením vytvořit další mezeru...

+5/0
doporučit
23.1.2019 22:31

T80o30m17á21š 79K55u87c79h62a20ř 3947251958281

Mimochodem, vidíte, co se tu takto připravuje na vytížených dálnicích, např. D1 u Brna? V pravém pruhu zakážou předjíždění kamionům, takže ty nyní pojedou rychlostí nejpomalejšího z nich, což bývá 60 km/h. Takto pomalu už nevydrží jet haťapkáři, kteří dnes většinou brouzdají v pravém pruhu mezi kamiony 90 km/h. Ti se nyní se svou oblíbenou rychlostí 90 km/h, při které se maloobjemové motory ještě netrápí a nechlastají, vysunou natrvalo do levého pruhu. Ten se tím prakticky zastaví, takže v pravém i levém pruhu se vláčkem pojede rychlostí kolem 60 km/h. :-P

Výsledkem tedy bude snížení průjezdnosti = snížení přepravní kapacity dálnice. To znamená, že na nájezdech se budou tvořit kolon aut, která se už na dálnici fyzicky nevlezou. No a vzhledem k tomu, že navýšení kapacit dálnice v nejbližších letech nehrozí, opět to vypadá jako snaha nahnat lidi do vlaků a autobusů jako za starých zlatých komunistů. :-P

(Prosím, aby naivními výplody zbytečně nereagovali ti, co po D1 u Brna, nebo jiném podobném úseku roky denně nejezdí a nemají tak vypozorováno, co se reálně na dálnici děje, když zde stoupá hustota provozu. Bohužel, právě jen "díky" snižování rozestupů, i když to není bezpečné, je zde přirozeným způsobem zachována alespoň jakási průjezdnost.)

+7/−2
doporučit
23.1.2019 21:09
Foto

I90v31a61n 19V92e36s47e55l95ý 4656328944197

Jo, už před časem, když se u nás o odstupech začalo mluvit, jsem zde napsal, že pokud bych odstup řádně dodržoval tak to může dopadnout tak, že budu nucen zastavit a nikam nedojedu.

Můj názor je takový, že za nehody ani tak nemůže nedodržení bezpečné vzdálenosti jako nevěnování se řízení. Pokud jedu za osobním vozem tak reaguji na chování vozidel která skrz něj, i další vozidla před sebou vidím, a většinou jsem připravem brzdit nebo rovnou brzdím už s tím nejvzdálenějším autem přede mnou. Za "neprůhlednými" auty si odstup udržuji dle svých zkušeností a rychlosti, určitě stále nehlídám rychlost a současně vzdálenost či sekundy.

Mě to připadá jako by se autoři této úpravy ani nepohybovali po našich silnicích ani jako spolujezdci, natož za volanty.

+13/−10
doporučit
23.1.2019 14:29

V15l67a30d81i48m88i58r 38S52o63u14k36a76l 4970321381276

Rozestup je snad nejzákladnější prvek bezpečné jízdy a velmi spolehlivá identifikace blbce na silnici, jakkoliv si o sobě většinou myslí, že je nejlepší řidič světa. U nás v ČR ho nedodržuje většina řidičů. Jsem rád že se to bude trestat.

+4/0
doporučit
25.1.2019 8:44

S47t20a25n12i87s80l32a91v 94N46o37v83o64t84n25ý 2703496309589

By mě zajímalo jak takovou kolonu třeba čtyř aut co udržují bezpečné odstupy vlastně předjet když jedou pomaleji než je povolená rychlost. Všechny najednou je asi nejde předjet.

+4/0
doporučit
24.1.2019 17:46

K79a71r16e66l 66N75o37v27á34k 8414931140196

Checht. Tak na jednu stranu po nás chcete na dálnici bezpečné padesátimetrové odstupy, plynulé předjíždění, ale na druhou se tu před pár týdny řešilo video, ve kterém byli lidi, kteří se takto na dálnicicích chovali, pranýřovaní jako piráti, co neuhnou z levého pruhu a měli by se trestat. :D

+6/−3
doporučit
23.1.2019 14:15

P38e58t55r 16Č92e30r34m44á37k 9868115609730

Poměrně složitá situace z obou stran. Více vnímat jsem to začal tak před 15ti lety když jsem měl v autě první adaptivní tempomat, a i ten nejbližší odstup který šel v systému nastavit znamenal v čechách že mi tam neustále někdo vjížděl a systém pořád brzdil...

Druhá věc je ignorace řidičů ve vnímání za sebou, což velice často vede právě k situaci nárazník metr za nárazníkem, protože tam kde by jinde v civilizované evropě pomalejší vozidlo automaticky vyklízelo pruh a rychlejší by ho bez většího brždění v pohodě minulo, u nás jede v klidu jako by se nechumelilo a za ním všichni brzdí a štosují se právě do krátkých rozestupů čekajíc na okamžik kdy se pruh uvolní.

Je jednoznačně správné že se ta první varianta začne řešit, ale chtělo by to ruku v ruce s tím řešit i tu druho která se pravděpodobe vlivem té první ještě zhorší.

+5/−2
doporučit
23.1.2019 14:50

V73í66t 48K43o85u56b48a 6516650214808

Teorie pěkná, ale při dodržení 2 vt. odstupu projede po silnici maximálně 1600 vozidel za hodinu jedním pruhem. Spojka před Baranďákem by tudíž pobrala max 67200 vozidel za den - tudíž cca polovinu toho co tam projede. To by Jižní spojka a Radiála musely mít alespoň 6 pruhů v každém směru jako ve státech a D1 alespoň 4 v každém směru.

Takto je to jen buzerace, nebo myslí vážně, to že auto bude jen pro vyvolené.

+9/−8
doporučit
23.1.2019 15:28

P52e48t74r 69V55a90r97g90a 3375983350190

V článku a v příspěvcích se mluví hlavně o dálnici. Ale pokud chcete na obyčejné silnici předjíždět, tak bez zkrácení pod 50m to rozhodně nejde. Těch dlouhých přehledných rovinek tu tedy moc nemáme. Takže pokud se nechcete mezi obcemi courat 60 km/h na 90 km/h, protože řidič před vámi se kochá nebo telefonuje nebo co, tak, bez zkrácení vzdálenosti nemáte šanci předjet.

A pokud někdo po nás chce dodržovat x desítek metrů vzdálenost, tak by bylo dobré nás řidiče tu vzdálenost se naučit vnímat. V Německu jsem se setkal s tím, že jsou na silnici namalované čáry vyznačující bezpečnou vzdálenost - když se s tím člověk bude setkávat, tak se to naučí odhadovat (tedy muži, ženy to v tomto mají těžší). Ale v ČR jsme se s ničím podobným nesetkal.

+4/−1
doporučit
23.1.2019 20:15

J77a31n 49S25p84u31r92e69k 7546917923180

Pravidlo dvou vteřin vychází z mylného předpokladu, že řidič nemůže na situaci reagovat dříve než v okamžiku, kdy se jej bezprostředně týká, což však často není pravda.

Každý zkušený řidič sleduje provoz do velké vzdálenosti před sebou a tím pádem o případné nutnosti brzdit ví mnohem dříve, než nastane. Čas potřebný na reakci je v takovém případě mnohem kratší a odstup je možné zkrátit.

Tím neříkám, že žádný udstup být nemusí (ten je ostatně k dobrému výhledu nutný) nebo že dvě sekundy jsou univerzální blbost, nicméně kategorické vyžadování takového pravidla blbost je.

+13/−15
doporučit
23.1.2019 15:57

Najdete na iDNES.cz