Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu

  • 163
Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení novinek, které se mají objevit na českém trhu během dvou let. Naším tajným tipem je zbrusu nový malý elektrický hatchback Dongfeng Box s moderní technikou a cenou od půl milionu korun. V tuzemské nabídce má být již od května.

Čínský holding Dongfeng je třetím největším z „velké čtyřky“ tamních státních výrobců automobilů (patří mezi ně i SAIC Motor, FAW Group a Changan Automobile). Společnost Dongfeng Motor Corporation (DFM) se sídlem ve Wuchanu byla založena v roce 1969 a dnes má velmi pestrou skladbu aktivit. Dongfeng má společné podniky s Kiou, Hondou, Nissanem, Peugeotem a spolupracuje i s koncernem Renault, pro který vyrábí Renault City K-ZE a Dacii Spring.

Dongfeng Box

Kromě značky Dongfeng měla a má i celou řadu vlastních značek, jako například Venucia, Fengdu, Voyah, Aeolus, Nammi, Forthing či M-Hero. S roční produkcí okolo 3,5 milionu vozidel nabízí různé modely osobních automobilů, SUV, malých nákladních vozidel, nákladních automobilů a autobusů se spalovacími motory nebo elektrickým pohonem.

Čínské SUV jako chvála obyčejnosti. Co v autě není, to se nepokazí

V Evropě je Dongfeng aktivní od roku 2008 a v Česku se jeho první auta objevila v polovině roku 2021 prostřednictvím společnost Bidli. Na české silnice se dostaly modely Fengon 5, Glory 580 a Seres 3. Velké plány nakonec nevyšly, a o rok a půl později se dovozcem do České republiky stala slovenská společnost Plastonic z Košic, která je současně i oficiálním importérem Dongfengu do Maďarska. U nás Plastonic spolupracuje se čtrnácti tzv. multibrandovými dealery, rozesetými po celém území České republiky.

Čínský Smart nabídne řadu chytrých řešení

Dongfeng Box

Modely SUV Fengon 5, Glory 500, sportovní SUV T5 EVO v benzínové i elektrické verzi, pick-up DF 6, MPV U-Tour a sedan Shine s atmosférickým motorem 1,5 litru a atraktivní cenovkou 449 900 Kč, by od května měl doplnit i malý elektrický hatchback Dongfeng Box v ceně od 500 000 Kč.

Jedná se o model podznačky Nammi, postavený na nové platformě Dongfeng Quantum Architecture S3. Moderní čtyřdveřový hatchback o délce 4 metrů a s rozvorem 2,67 metru se začal vyrábět letos v lednu. Je tedy o trochu menší než konkurenční BYD Dolphin. Moderní design modelu Box, který trochu připomíná nové smarty, podtrhují skryté kliky dveří a bezrámová okna dveří.

Čínský útok vozovou hradbou. Poznejte automobilky, které se hrnou do Evropy

Přední kola modelu Box pohání elektromotor s výkonem 70 kW, který zásobuje energií lithium-železofosfátová baterie s kapacitou 31 nebo 42 kWh. Dojezd je podle čínského cyklu CLTC 330 km a 430 km. Podle WLTP to ovšem bude méně. V režimu rychlého nabíjení DC lze baterii údajně doplnit z 30 % na 80 % za pouhých 30 minut nebo dobít až 200 km za 8 minut. Maximální rychlost je jen 140 km/h, jedná se auto primárně do města a okolí.

Dongfeng Box jezdí na 16“ nebo 17“ kolech a součástí jeho palubní desky je 5“ LCD přístrojový panel a 12,8“ obrazovka infotainmentu s možností hlasového ovládání. Přes nízkou cenu v kabině nechybí řada chytrých řešení, jako směrem vzad rychle zcela sklopná opěradla předních sedadel či výsuvná zásuvka pod přihrádkou v palubní desce.

Luxusní SUV Free s vizáží od Italdesignu

Voyah Free

Během dvou až tří let chce Dongfeng podle Branislava Kocpera, šéfa společnosti Plastonic, nabídnout v Evropě 10 modelů různých cenových úrovní od 500 000 Kč až po 4,2 milionu Kč. Kromě značky Dongfeng, která má slogan „Drive Your Dreams“, což trochu připomíná největší čínskou elektromobilku BYD (Build Your Dreams), se v tuzemské nabídce nově objevují i modely luxusních značek Voyah a M-Hero.

Luxusní SUV Free s designem od studia Italdesign má 400V architekturu a disponuje baterií o kapacitě 106 kWh. Dvojice jeho elektromotorů poskytuje výkon 360 kW a točivý moment 750 Nm. Akceleraci z nuly na stovku zvládne za 4,4 s.

Čína potvrzuje, že přebírá vládu nad autoprůmyslem

Dojezd je údajně podle podmínek v reálu 500 až 640 km. V provedení s prodlužovačem dojezdu v podobě zážehové patnáctistovky s výkonem přibližně 150 kW je to přes 1 100 km. Verze s prodlužovačem dojezdu přijde na 1,55 milionu korun a plně elektrická na 2,125 mil. Kč.

Dálniční sen pro sedm pasažérů

Voyah Dream

Další tuzemskou novinkou je impozantní sedmimístný minivan Voyah Dream s posuvnými bočními dveřmi a charakteristickou obří přední maskou. Dva elektromotory disponují výkonem 320 kW a baterie o kapacitě 106 kWh umožňuje dojezd okolo 500 km. Akceleraci na stovku zvládne za 5,9 s, nejvyšší rychlost je omezena na 200 km/h. Verze s prodlužovačem dojezdu v podobě benzinové patnáctistovky vyjde na 2,3 milionu Kč, elektrické provedení se dvěma elektromotory potom na 2,97 milionu Kč.

Modely značky Voyah mají díky výkonným čipům vyspělý velmi rychlý infotainment, výškově stavitelné vzduchové odpružení, které se při nastupování naklopí pro snazší přístup do interiéru. Kromě panoramatického kamerového systému nechybí ani kamera monitorující situaci pod autem. MPV Dream má navíc standardně odvětrávaná masážní sedadla i ve druhé řadě sedadel.

Největší hrozbou pro evropské automobilky jsou elektrovozy z Číny, říká studie

Ještě letos by se měl v tuzemské nabídce objevit i luxusní sedan Voyah Passion, připomínající vzdáleně Volkswagen Arteon, by se měl dostat do Evropy ještě letos. S třímetrovým rozvorem, palubní deskou s pěti displeji a zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,8 s. Kromě plně elektrické verze bude k dispozici i verze s prodlužovačem dojezdu. Tato verze by u nás měla stát 1,67 milionu korun.

M-Hero je luxus do terénu s armádní průpravou

M-Hero v pražské premiéře

V evropské premiéře se v Praze přestavil i impozantní luxusní off-road M-Hero. M v názvu znamená název značky Mengshi, která v rámci Dongfeng vyrábí vojenská vozidla. Nabízí ohromný výkon až 800 kW a disponuje s jednou z největších baterií na trhu o kapacitě 142 kWh. Jeho cena je ale 4,16 milionu korun, plug-in hybrid, který kombinuje sílu elektromotoru s prodlužovačem dojezdu na bázi spalovacího motoru pak vyjde levněji – na 3,6 milionu Kč.

Čínské trojské koně v Evropě se derou do popředí prodejních tabulek

Součástí expanze Dongfengu bude dále i sportovní SUV Shine GS či elektrické SUV Mage. V plánech je i zatím blíže nespecifikované velké SUV a šesti až sedmimístné 5,3 metru dlouhé luxusní SUV. Široké spektrum modelů tak ukazuje, že se Dongfeng nesoustřeďuje jen na malé levné modely, ale vyspělými palubními systémy a luxusní výbavou hodně cílí i na zákazníky zavedených prémiových značek. Těm zatím trochu brání strach z neznámého. Vše je ale jen otázkou času. Evropské značky by se možná měly začít bát, a to hodně.