Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Premium

Čínské SUV jako chvála obyčejnosti. Co v autě není, to se nepokazí

Dongfeng Glory 500 | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Čínské SUV míří na konzervativní zákazníky, obsazuje prostor, který Dacia pomalu vyklízí. Dongfeng Glory 500 se zdá být záchranou pro konzervativní motoristy, kterým moderní hejblata a vychytávky v autě vysloveně vadí a nejraději by chtěli pod kapotu jednoduchý atmosférický čtyřválec.

Automobilky se předhánějí v nabídce moderních elektronických systémů, zvyšují výkony svých přeplňovaných motorů a spolu s tím zvyšují i ceny. Jenže zákazníci, kteří raději dají co nejméně peněz za co nejjednodušší auto, nevymizeli. Řešení pro ně stále existuje.

Loni v létě na český trh doslova vtrhlo MG ZS. A odpovědělo na otázky, které si dnes evropské centrály automobilek již vůbec nekladou. Nabídnout v městském a příměstském SUV jednoduchý motor bez turba? Vynechat z výbavy některé zbytné prvky, a udržet tak cenu pod půl milionem korun? Nabídnout solidní vnitřní prostor a vykašlat se na pojmy jako konektivita, pokročilé asistenční systémy nebo sportovní design?

Kdysi zákazníky vyznávající tyto priority spolehlivě uspokojila Dacia Duster. Ta se už ovšem atmosférických motorů vzdala dávno a startovací cenou přelezla přes 400 tisíc. Tím se otevřel prostor nejen pro již zmíněné MG ZS. V tichosti se po jeho boku u nás prodává obdobně velký Dongfeng Glory 500. V oficiální nabídce pro český trh figuruje jen provedení s variátorovým automatem (od 559 990 Kč, resp. v aktuální akci 522 490 Kč), na západ od našich hranic se ale prodává i manuální provedení. Jeden takový zánovní kousek jsme získali k prozkoumání.

Jednoduchá technika, motor, který postrádá zdroje budoucích drahých oprav, a k tomu se přidává štědrý vnitřní prostor.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autoři:
  • Nejčtenější

Levné elektromobily jsou tady, v bazaru. Tesla z druhé ruky pod drobnohledem

Premium

Provokativní otázka – nastává už v Česku doba elektrická? Ačkoli to na první pohled zní přehnaně, možná pomalu ano. Svědčí o tom třeba fakt, že státní dotace na nákup elektroauta, vyčleněné pro...

4. listopadu 2024

Nová škodovka vyjde na 220 000 Kč. Kylaq pro Indii odolá i monzunovým dešťům

Škoda Auto v Indii představila svůj nový model Kylaq. Kompaktní SUV je třetím modelem vyvinutým speciálně pro perspektivní indický trh. Novinka byla navržena přímo v Indii tak, aby odolala...

7. listopadu 2024,  aktualizováno 

Francouzský elektrický svůdník má mladé vrátit k autům a zachránit Evropu

Toto auto má i přesné datum početí: čtvrtek 2. července 2020. „Moje první dítě u Renaultu,“ naparuje se Luca de Meo, charismatický šéf značky a dnes jedna z nejvýraznějších osobností evropského...

4. listopadu 2024

Osmikolový palác z Jičína míří na Dakar. Mastodont má záchod na naftový pohon

Do boje o titul největšího a nejtěžšího obytného vozu letošního ročníku veletrhu Caravaning Brno 2024 zcela jistě zasáhne osmikolovým expediční speciál na podvozku Mercedes-Benz Arocs 8×8, jehož...

7. listopadu 2024

Zemřel muž první hodiny, který pomáhal Škodě na výsluní, když ji koupil VW

Premium

Tento týden zemřel v Praze po dlouhé těžké nemoci ve věku sedmdesáti dvou let Frank Farský. Slovák s kanadským pasem, který dlouhá letá úspěšně vedl marketing Škody Auto v době, kdy do...

2. listopadu 2024

Nová Tatra má hybridní pohon. Jízda na elektřinu může zachránit životy

Na veletrhu e-Salon si odbyl premiéru prototyp vozu Tatra Force e-Drive Hybrid 8×8. Kolos se umí pohybovat tiše pouze na elektřinu, na dálkových přesunech ji pohání dieselový osmiválec. Když...

8. listopadu 2024

Dopravní nehodu si pamatujeme často jinak, než se stala. Detaily vypouštíme

Dopravní nehoda představuje velkou psychickou zátěž na všechny její účastníky. A ta často následně výrazně zkresluje to, co si pamatujeme jak z doby před nehodou, tak i poté. Na všechny detaily si...

8. listopadu 2024

Eurokomisař pro klima: Zákaz spalováků od roku 2035 platí

Eurokomisař pro klima a čisté hospodářství Wopke Hoekstra navzdory tlaku automobilek i některých vlád nadále počítá s tím, že v Evropské unii začne od roku 2035 platit zákaz prodeje nových aut, která...

7. listopadu 2024  16:03

Osmikolový palác z Jičína míří na Dakar. Mastodont má záchod na naftový pohon

Do boje o titul největšího a nejtěžšího obytného vozu letošního ročníku veletrhu Caravaning Brno 2024 zcela jistě zasáhne osmikolovým expediční speciál na podvozku Mercedes-Benz Arocs 8×8, jehož...

7. listopadu 2024

Nenávidím vás všechny! Hollywood je v šoku z Trumpova vítězství

Šok, zlost, zklamání a smutek. Tak se dá shrnout reakce Hollywoodu a amerických tvůrců na vítězství Donalda Trumpa v...

Nejvzdálenější lidský objekt ve vesmíru zavolal linkou nepoužitou od roku 1981

Sonda Voyager letí vesmírným prostorem už 47 let a již mnohonásobně překonala původní plány. Je tak nasnadě, že se...

Petra Bučková se svlékla v seriálu Sex O’Clock. Prsa už někdy viděl každý, říká

Petra Bučková a její herecký kolega Václav Vašák se společně odvázali ve vášnivé scéně prvního dílu druhé řady seriálu...

Emily Atacková hraje nahá tenis. Cítím se víc sexy, než kdy dřív, říká

Emily Atacková (34) si získala mnoho nových sledujících na sociálních sítích poté, co v jedné ze scén nového seriálu...

Konec jsem nečekala. Asi byl nevyhnutelný, říká Anna K. o rozchodu po 27 letech

Zpěvačka Anna K. (59) promluvila o nečekaném rozchodu s dlouholetým životním i hudebním partnerem Tomášem Varteckým...