Automobilky se předhánějí v nabídce moderních elektronických systémů, zvyšují výkony svých přeplňovaných motorů a spolu s tím zvyšují i ceny. Jenže zákazníci, kteří raději dají co nejméně peněz za co nejjednodušší auto, nevymizeli. Řešení pro ně stále existuje.
Loni v létě na český trh doslova vtrhlo MG ZS. A odpovědělo na otázky, které si dnes evropské centrály automobilek již vůbec nekladou. Nabídnout v městském a příměstském SUV jednoduchý motor bez turba? Vynechat z výbavy některé zbytné prvky, a udržet tak cenu pod půl milionem korun? Nabídnout solidní vnitřní prostor a vykašlat se na pojmy jako konektivita, pokročilé asistenční systémy nebo sportovní design?
Kdysi zákazníky vyznávající tyto priority spolehlivě uspokojila Dacia Duster. Ta se už ovšem atmosférických motorů vzdala dávno a startovací cenou přelezla přes 400 tisíc. Tím se otevřel prostor nejen pro již zmíněné MG ZS. V tichosti se po jeho boku u nás prodává obdobně velký Dongfeng Glory 500. V oficiální nabídce pro český trh figuruje jen provedení s variátorovým automatem (od 559 990 Kč, resp. v aktuální akci 522 490 Kč), na západ od našich hranic se ale prodává i manuální provedení. Jeden takový zánovní kousek jsme získali k prozkoumání.
Jednoduchá technika, motor, který postrádá zdroje budoucích drahých oprav, a k tomu se přidává štědrý vnitřní prostor.