Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem Bosch, Pininfarina a Brose | foto: Bosch

Dodavatelé automobilek sledují úpadek Evropy. Čína má přednost a drajv

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Bosch, Continental nebo ZF nasazují nové komponenty čím dál častěji nejprve v Číně. Chtějí tím uniknout krizi v Německu, což je ovšem dost riskantní, upozorňuje německý ekonomický deník Handelsblatt.

Na jedno se němečtí dodavatelé v automobilovém průmyslu mohli vždycky spolehnout: A sice, že jejich nejdůležitější odběratelé jsou, co se technologií týče, na špičkové úrovni. Ať už šlo o ABS nebo o elektronické řízení motoru, vždy byly BMW, Mercedes a koncern VW mezi prvními v branži. Jenže tyhle doby už zjevně pominuly.

VW v Číně shání techniku pro elektromobily, nově jedná s dravým start-upem

„Čínské automobilky se neuvěřitelně rychle rozvíjejí, zároveň jsou extrémně zdatné v technologiích a zavádějí je dříve než ostatní,“ uvedl v rozhovoru pro německý deník Handelsblatt člen představenstva ZF Stephan von Schuckmann. Co mnozí v automobilovém průmyslu považují za hrozbu, představuje pro manažera ZF příležitost: „Už dnes realizujeme velké množství našich nových vývojových projektů nejprve v Číně a teprve potom v Evropě.“

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
, pro iDNES.cz

Elektromobil