Společný podnik Volkswagenu a státní čínské automobilky FAW by mohl od společnosti Leapmotor koupit platformu pro elektromobily, napsal státem podporovaný portál Cchaj-lien-še zaměřený na finance.
Společnost Leapmotor v pondělí představila novou platformu pro výrobu vozidel. Vyvinula ji ve vlastní režii a má v plánu licencovat ji dalším automobilkám. Šéf společnosti Ču Ťiang-ming novinářům řekl, že Leapmotor vede pokročilá jednání o partnerství se dvěma zahraničními společnostmi, včetně nového hráče v segmentu elektrických vozidel, který by mohl vyrábět modely vyvinuté Leapmotorem na zahraničních trzích.
Náskok díky čínské technice. Audi naskočí na skateboard SAIC![]() |
Centrální integrovanou elektrickou a elektronickou platformu nazvala nově vznikající automobilka „architekturou čtyřlístku“. Vlastními silami vyvinutou technologii postavil Leapmotor se zaměřením na efektivní spolupráci mezi hlavními součástmi elektrických vozidel s využitím moderních čipů firmy Qualcomm.
„Čtyřlístková architektura se vyznačuje centrální superpočítačovou platformou a umožňuje budoucí upgrady vozidel Over-The-Air (OTA – na dálku) a také evoluci celého vozidla upgradováním pouze centrálního superpočítačového softwaru. V důsledku toho se architektura čtyřlístku etabluje jako první platforma v oboru s bezproblémovými aktualizacemi OTA pro celé vozidlo bez přerušení služeb,“ vysvětluje Tammy Hu z automobilky Leapmotor.
Levné VW pro čínský venkov: auta značky Jetta nabídnou pojízdné prodejny![]() |
Použitím moderní výpočetní techniky se podařilo kupříkladu zkrátit celkovou délku kabeláže vozidla na pouhých 1,5 km, což je podle firmy nejlepší v oboru.
Architektura čtyřlístku má umožňovat až devadesátiprocentní sdílení dílů napříč třemi možnými variantami čipů pro různě velká auta v cenovém rozpětí 100 000 až 300 000 RMB (asi 300 tisíc korun až milion).
Ču Ťiang-ming letos v dubnu přišel se sebevědomým prohlášením, že do deseti let se bude v Číně prodávat elektrické SUV s dojezdem 400 kilometrů zhruba za 7 500 dolarů (kolem 160 000 Kč).
VW shání v Číně partnery
Automobilky Volkswagen a Xpeng minulý týden oznámily partnerství za účelem společného vývoje elektrických vozidel na platformě Edward, kterou vyvinul Xpeng. Čínská automobilka ji použila jako základ pro svůj model G9.
Rozšíří také spolupráci mezi svou značkou luxusních automobilů Audi a místními partnery FAW a SAIC. Partnerství jsou zaměřena na vývoj nových modelů.
Velká platformová „půjčovna“Spolupráce v oblasti elektrických platforem celosvětově nabírá na obrátkách. Pro jejich tvůrce znamená úspory z rozsahu, pro druhou stranu zase možnost jejich rychlého využití bez nutnosti vlastního finančně i časově náročného vývoje. Volkswagen takto poskytl svoji platformu MEB, na které již postavil milion koncernových vozů včetně škodovek, Fordu pro jeho elektrický Explorer pro Evropu. Firem, které nabízejí své „skateboardy“ pro volné využití, je stále více. Honda využije pro své některé budoucí modely platformu General Motors Ultium EV. Geely při představení své elektromobilní platformy SEA uvedlo, že ji chce zpřístupnit ostatním jakožto open-source řešení. Také smluvní výrobce Foxconn je připraven vyrábět auta založená na své elektrické platformě MIH třetím stranám. Čínská značka BYD zase umožní dodávat prostřednictvím nové divize FinDreams elektrické pohony (podobně jako Bosch či Schaeffler), ale i baterie dalším výrobcům. |
VW v Číně slábne
Německý automobilový koncern Volkswagen zvýšil ve druhém čtvrtletí upravený provozní zisk o 19 procent na 5,6 miliardy eur (bezmála 135 miliard Kč), výsledek ale zaostal za odhady. Firma kvůli obtížnému ekonomickému prostředí také mírně zhoršila celoroční prodejní cíl. Volkswagen se podobně jako jeho konkurent Mercedes-Benz potýká se slabší poptávkou v Číně.
Volkswagen očekává, že letos dodá zákazníkům devět až 9,5 milionu vozů. Dříve firma předpokládala odbyt kolem 9,5 milionu kusů, zatímco loni prodala 8,3 milionu aut. Původní prodejní cíl Volkswagenu už dříve zpochybňovali znalci v odvětví.
V první polovině roku dodala skupina Volkswagen po celém světě 4,4 milionu vozidel, což představuje meziroční nárůst skoro o 13 procent. Bez započtení čínského trhu prodej stoupl o 21 procent.
Volkswagen předpokládá, že na rozdíl od odbytu se mu podaří splnit stanovené finanční cíle. U celoročních tržeb očekává růst o deset až 15 procent na 307 až 321 miliard eur. Plán provozní ziskové marže očištěný o speciální položky zůstává rovněž beze změny na 7,5 až 8,5 procenta. Částečně je to proto, že ve druhé polovině roku by se měl projevit program úspor a zlepšení u značek pro masový trh.
Odbyt v Číně se první polovině roku snížil o 1,2 procenta. Volkswagen přitom v této zemi, která je největším trhem s automobily na světě, realizuje zhruba 40 procent prodeje. Firma nyní podniká kroky, aby své podnikání v Číně podpořila.
S problémy v Číně bojuje i další německá automobilka Mercedes-Benz. Ta sice ve druhém čtvrtletí zvýšila zisk před úroky a zdaněním (EBIT) o šest procent na 5,2 miliardy eur, ale dařilo se jí především ve Spojených státech a v Německu. Tržby v Číně – zemi, která představuje 20 procent tržeb firmy – klesly ve druhém čtvrtletí o devět procent.
Obě automobilky čelí tvrdé konkurenci místních čínských značek. Ty jsou mladší a zaměřují se výhradně na elektrická vozidla, uvedla agentura AFP. Čínská automobilka BYD letos předstihla Volkswagen co do prodeje aut všech typů motorů dohromady.