Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Čtyřdobý motor už nestačí, na obzoru je pětitakt 0,7 litru, 130 koní

Dvoutakty a čtyřtakty byly vývojářům společnosti Ilmor málo. Za několik týdnů předvedou funkční koncept pětitaktního motoru. Maloobjemový tříválec má nečekaný výkon při nízké spotřebě a využívá neobvyklé technické řešení.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

10. 7. 2009 21:30
Jára Cimrman

Pětitaktní motor jako první zkonstruoval Jára Cimrman, jednotlivé cykly byly: Sání - stlačení - výbuch -výfuk - oddych.

0 0
možnosti

Host

25. 6. 2009 15:14
OPEC

dokud to bude jezdit na ropu, tak to nikomu vadit nebude, jak do toho zacnou motat elektriku a vodik apod., OPEC to zasekne

0 0
možnosti

Host

26. 6. 2009 15:26
Re: OPEC

Přesně,pokud se něco obejde bez ropy tak to stopnou. První pravidlo tržního hospodářství zní "za vším hledej peníze". Zdůrazňuji slovíčko ZA VŠÍM. Můžete s tím nesouhlasit,protestovat, ale to je tak asi všechno.

0 0
možnosti

krokus2

20. 6. 2009 6:30
Super !

Opravdu hodně dobrý nápad, 200.koní z listru ?

Pravděpodobně levnější způsob oproti přeplňování.

Moc se mi to líbí.

0 0
možnosti

Host

19. 6. 2009 12:53
h

[>-]

0 0
možnosti

vymrzovac

19. 6. 2009 9:56
zajímalo by mne, .....

.....při jakých maximálních otáčkách to bude fungovat. ta expanze v pátém válci to musí zákonitě zpožďovat ve vysokých otáčkách......:-/   protože se to časově nemůže rovnat výbuchu v pracujícím válci

0 0
možnosti

Host

1. 7. 2009 13:17
Re: zajímalo by mne, .....

Ci prave to nebude ten dovod preco doteraz nikto taky motor seriovo nevyraba.

0 0
možnosti

Host

10. 6. 2009 17:35
Todle nepotřebuju

motor v mym autě při couvání palivo vyrábí...

0 0
možnosti

Host

19. 6. 2009 0:51
Re: Todle nepotřebuju

Vážený perpetum d3bile, kolik litrů jste si už zvládnul nacouvat? 8-o

0 0
možnosti

mi_golem

8. 6. 2009 8:38
uvažuji o parním stroji

Pohon na benzin,naftu je neúčinný a drahý, zvlášť v zemích jako je ČR je to v daňovém pekle těžká finanční újma.  Elektrika, stlačený vzduch jako varianta dobrý, ale stále jen výhodné pro manažery v ČEZu. Nejlepší by byla varianta asi stirlingův motor.

0 0
možnosti

Pan Navratil

9. 6. 2009 8:55
Re: uvažuji o parním stroji

Stirling nevychází moc pružně.

0 0
možnosti

Host

7. 6. 2009 10:54
Muj nazor

Podle me,

se do vyvoje cpe strasna rana penez, a ze by vyvojari v automobilovem prumyslu takovy motor uz davno nepouzivali, to by me prekvapilo. Ja vidim spis budoucnost v dieslu, vodiku, a elekticke energii. Docela zajimaý je stlacený vzduch, to se mi libi hodne, ale jaky potencial to ma nedokazu rict, tesim se ale, jakym smerem se to bude ubirat.

0 0
možnosti

Ing.Rudolf Kitler_prezident ČSSR

23. 6. 2009 8:27
Re: Muj nazor

Jasně. To je zase zelené pomatení. Auto nebude čudit protože pojede na baterky. To že o to víc budou čudit elektrárny aby vyrobily elektřinu pro nabíječky je fuk. To samé stlačený vzduch. Bursíkomobil si to bude prděl na stlačený vzduch a všude budou hučet motory , které ho budou stlačovat. ;-D

0 0
možnosti

Karel Kahovec

3. 6. 2009 13:53
Výkon

130 koní není na 0,7 litru objemu nic nedosažitelného ani u běžného turbo čtyřtaktu - kolik koní mají motory F1, což jsou turbo 1,5 litru?

Spíš jde o to zvýšení účinnosti - expanze plynů ještě vykonává trochu užitečné práce, místo aby dělala kravál z výfukového potrubí. To vidím jako další výhodu tohoto návrhu - budou stačit jednodušší tlumiče výfuků. Na druhou stranu mohou nastat problémy s katalyzátory, teplota výfukových plynů bude nižší.

0 0
možnosti

Honza.Z

4. 6. 2009 8:03
Re: Výkon

turbo neporovnavej s atmosfericky plnenym, to pak neni problem z toho dostat i 200 koni. btw F1 ma 1,5 litrovy turba? to slysim prvne. a za treti u zavodnich motoru kde se bezny motory stelujou na tyhle vykony je trosku jina zivotnost motoru, soucastek a trosku jina cenova relace servisu.

0 0
možnosti

prof Válec VUT Brno

2. 6. 2009 10:42
keep it real

zajimava myslenka,ale videl bych jej radeji jako nizko objemový 6valec,4 prac 2 expanzni..bude se pravdepodobne jednat o benzinak jelikoz naftak nema potrebne horke a roztazne plyny...R^

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...