Divoký rubín: francouzský drahokam pro Čínu

  13:30aktualizováno  13:30
S citroëny jak je známe to má pramálo společného, i jméno je netypické. Parádní koncept Wild Rubis bude patřit do řady DS a té patří hlavně Čína.

Citroën si chystá na autosalon do Šanghaje, který startuje příští týden, koncept velkého SUV, které bude nabízet pod značkou DS. V Číně už má tato teprve nedávno založená a velmi úspěšná divize luxusně laděných citroënů už i svůj samostatný showroom a další přibudou. 

Slovník

Wild Rubis

  • wild = anglicky divoký, bouřlivý, nespoutaný
  • rubis = francouzsky rubín

Do DSek se totiž Číňané zamilovali, nabízejí přesně ten druh stylového luxusu, který vyžadují. A velké SUV bude do nabídky pasovat skvěle.

Jako koncept vypadá parádně, ne moc evropsky a už vůbec ne jako citroën. Za zemi původu byste hádali spíš Ameriku. Nebo kvůli výrazným chromovaným doplňkům šperkujícím karoserii právě Asii.

Líbí se dobře vyvážené proporce a odvážné i rafinované detaily.

Citroën DS Wild Rubis

Labužníci přece jen najdou odkazy na loňský koncept Numero 9, který se představil před rokem na autosalonu v Pekingu, se kterým se Šanghaj v pořádání čínské autopřehlídky střídá.

Fotogalerie

Rubínově červený koncept zatím oficiálně nevysvětleného jména Wild Rubis (v anglicko-francouzském překladu divoký rubín) je 4,7 metru dlouhý, vysoký 159 centimetrů a široký 195. To jsou míry tak trochu na pomezí SUVčka a velkoprostorového vozu, na fotkách však působí subtilněji. Dynamický styl crossoveru křížícího tvary SUV a pohodlí limuzíny podporují svaly blatníků, které vyplňují jedenadvacetipalcová kola (pneumatiky 255/40). Ta pohání hybridní soustrojí spalovacího a elektromotoru. Víc než možnost nabíjení baterek ze zásuvky o něm prozatím tvůrci neprozradili.

Dlouhý 290centimetrový rozvor slibuje hodně místa na palubě, prozatím ovšem Citroën obrázky vnitřku konceptu schovává.

Pro zajímavost ještě doplňme, že kulisami pro focení nového přízračného konceptu byla fotografovi Citroënu oblast Saint-Emilion a cesty v departmentu Tarn.

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

První jízda novou elektrokiou: nelže o dojezdu a je příjemně normální

Kia e-Niro

Dojezd je asi jednou z nejvíce diskutovaných nevýhod elektromobilů. Situace se ale lepší a důkazem toho je i nová Kia...

Další z rubriky

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

GM bude neziskovka na elektrovozy, vydělává však na plnotučných Amerikách

Chevrolet Silverado

Aktuálně si musí šéfové automobilek často připadat jak blázni. Nabízejí auta, která jsou žádaná, dosahují rekordních...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Najdete na iDNES.cz