Sobota 24. října 2020, svátek má Nina
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 24. října 2020 Nina

Citroen C5: chytne druhý dech?

  16:29
Na domácím hřišti pařížského autosalonu se chce francouzská automobilka samozřejmě předvést v plné parádě. Proto, kromě zajímavého a pohledného nástupce xsary - modelu C4, chystá i velmi výrazný facelift velké C5. Zepředu a zezadu jde o téměř nové auto, bachraté boky naopak zůstaly. Přibyly i technické lahůdky uvnitř.

"Pokud by existoval speciální žebříček aut, která zůstala nepochopena, byl by Citroën C5 v první desítce, ne-li dokonce na jednom z nejvyšších stupínků.

C5 je velká, prostorná, dobře vybavená, má moderní motory a hlavně vyhlášený superpohodlný hydropneumatický podvozek, nikdy si ale srdce řidičů příliš nezískala." Napsal italský server Motorbox.

Nelze než mu dát za pravdu. Velký "francouz" má všechny teoretické předpoklady být úspěšným zástupcem své třídy.

Jeho největším problémem však je pravděpodobně design. Ladné linie velkých citroënů minulosti jsou tytam. Tvary a linie stávající "Cé-pětky" jsou všechno jiné, jen ne dynamické. Rafinovanost a plavnost je nahrazena boubelatými tvary.

Přicházející facelift karoserii alespoň zepředu a zezadu hodně odlehčil a přidal i špetku dynamiky. Veskrze povedené změny si však příliš nerozumí s monumentálními boky karoserie.

Že by si pozornost designérů zasloužily i boční partie auta, dokazuje především nesouhra rovných a ostře řezaných linií "nových" partií s oblinami a křivkami bočních oken a dveří.

Citroën C4

Ruce designérského týmu, který vymyslel C4 je na přešitém kabátu velkého citroënu patrný.

Předek jako by C4 přímo vypadl z oka. Světla tvaru bumerangu a mezi nimi výrazné lišty tvořící velký znak automobilky, za nimi relativně plochá kapota s jemnými prolisy... C5 se zbavuje barokních tvarů.

Bumerangy světel najdeme i na zádi. Že by inspirace v Itálii? Předchozí generace Maserati Coupé měla podobné.

Nová forma, nový obsah
Z novinek, které hýčkají řidiče, stojí za povšimnutí xenonové světlomety co samy se natáčejí a "vidí za roh", přední parkovací asistent, C5 dostala k tempomatu navrch ještě omezovač rychlosti.

Pokud je omezovač rychlosti zapnutý, umožňuje klidnou a nerušenou jízdu a jistotu nepřekročení řidičem nastavené rychlosti, bez nutnosti její neustálé kontroly. Systém je vybaven funkcí „kick-down“, která při sešlápnutí plynového pedálu dodá vozidlu potřebné zrychlení, například při předjíždění.

Z C4 si vypůjčila systém, který řidiče hlídá, aby nepřejel čáry vymezující jízdní pruh. Při přejezdu čáry při nesepnuté směrovce začne vibrovat příslušná strana sedadla řidiče.

O bezpečnost se stará už 7 airbagů. Mimo párů čelních, bočních a hlavových přibyl ještě jeden, který chrání kolena řidiče.

Tři vznětové, tři zážehové
Šestice motorů nabídnou od 110 do 210 koní výkonu. Benzinové motory začínají na šestnáctiventilové 1,8 (86 kW/115 koní), druhý v pořadí je 105 kilowattový dvoulitr (143 koní). Oba agregáty jsou čtyřválcové. Šest válců má pak třílitr s výkonem 155 kW (210 koní). Ten bude k mání i s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Naftová HDIčka nespecifikovaných objemů budou tři. Nabídnou výkony od 81 do 100 kW (110 a 138 koní). Nejvýkonnější bude standardně spřažen s šestistupňovou manuální převodovkou.

Pohlednější a vybavenější C5 ve verzích sedan i hatchback by se měla v prodeji objevit po skončení pařížského autosalonu. Nejlevnější Citroën C5 se "starou tváří" je k mání za 614 000 korun.

Přicházející facelift karoserii alespoň zepředu a zezadu hodně odlehčil a přidal i špetku dynamiky.

C5 je velká, prostorná, dobře vybavená, má moderní motory a hlavně vyhlášený superpohodlný hydropneumatický podvozek. Chytne druhý dech?

Pohlednější a vybavenější C5 ve verzích sedan i hatchback by se měla v prodeji objevit po skončení pařížského autosalonu.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Dacia Spring má být první elektrickou lidovkou. Jede maximálně 125 km/h

Tři metry sedmdesát délky, dojezd 225 kilometrů a cena mezi třemi a čtyřmi sty tisíci, to jsou nejzásadnější parametry...

Tesla na suchu. Práce na továrně u Berlína stojí kvůli nezaplacené faktuře

Tesla má kuriózní potíž se stavbou své Gigafactory na výrobu elektrických vozidel v Německu. Velké staveniště se totiž...

Zimní gumy na octavie nejsou. Továrny nestíhají vyrábět a zdražují

Přezouvání aut na zimu je v plném proudu. Prodejci pneumatik varují, že je nedostatek zimního obutí v...

Závady, kterých si běžně nevšimnete. Jak je rozpoznáte a kolik stojí oprava?

Premium Jízda po městě a na krátké vzdálenosti mnoho funkčních problémů auta vůbec neodhalí. Všimnout si jejich příznaků...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nové nejrychlejší auto světa jede 533 km/h, je to americká SSC Tuatara

V různých dílnách a laboratořích najdeme vozidla, která umí překonat na souši i 1 235 km/h, tedy rychlost zvuku. Jenže...

Po čtyřicítce žijeme na vypůjčený čas, říká lékař David Sedmera

Premium Lidské tělo je velmi přesný a dokonalý mechanismus. V některých směrech až zázračný. Proč je však uspořádání těla...

Jak vyležet ‚lehký covid‘. Praktičtí lékaři radí, jak na samoléčbu

Premium Tak jako jiné virózy i obávaný covid-19, pokud zaútočí jen v mírné či střední síle, se musí doma prostě a jednoduše...

Shromáždění vlastníků jsou kvůli pandemii v ohrožení. Právník radí, co dělat

Premium Vyhlášení nouzového stavu komplikuje situaci společenstvím vlastníků bytových jednotek. Do konce roku musí totiž výbory...

  • Další z rubriky

Slovenská továrna Volkswagenu zahájila výrobu Škody Karoq

Německá automobilka Volkswagen ve svém závodě na Slovensku zahájila v pátek výrobu sportovně-užitkového vozu (SUV)...

Prodej aut se vrací na internet, autosalony si zkusí vyjednat výjimku

Prodejci aut své aktivity po vládním uzavření provozoven opět přesunou kompletně na internet. Zákaz ale podle nich...

Rodinný vůz za padesát tisíc korun? Nadějný kombík shnil, půjde do šrotu

Už dlouho jsme neviděli mechanika, který by při prohlídce nevěděl, jestli se má dřív smát, nebo brečet – jako když...

Jarní vlna koronaviru zdražila autoškoly. Teď opět zavřely

Vládní protikoronavirová opatření znovu zastavila provoz autoškol. Výuka a zkoušky měly přitom po jarní krizi skluz a...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Cukrářka Iveta Fabešová se rozvádí. Přišla o své provozovny

Cukrářka Iveta Fabešová (36) se na sociálních sítích svým fanouškům svěřila, že se s manželem rozvádějí. Kvůli tomu...

V 47 letech zemřela herečka Daniela Krhutová, pohádková Marie Růžička

Po dlouhé nemoci zemřela herečka a zpěvačka Daniela Krhutová, bylo jí 47 let. Její nejznámější rolí byla Marie Růžička...

N-word jsem měla vypustit, omluvila se z rasismu nařčená Čvančarová

Jitka Čvančarová (42) se ocitla pod palbou kritiky mnoha uživatelů sociálních sítí. Při imitování raperky Cardi B v...

Na porod jsem se těšila, ale všechno bylo jinak, říká Míša z Malých lásek

Za jedenáct let pomohla porodní asistentka Michaela Malotinová na svět asi sedmi tisícům dětí. První minuty života...

Tři týdny a konec. Prodloužení restrikcí by nás zničilo, tvrdí obchodníci

Vládní rozhodnutí o uzavření obchodů a služeb jejich provozovatele rozzlobilo, přestože většina z nich tento krok...