Bangle s koncepty X Coupe, CS1 a BMW Z9 Grand Turismo, které předznamenaly velké změny ve směřování designu BMW. | foto: BMW

Rodinná tragédie odstartovala revoluci v BMW. Jejího vůdce chtěli lynčovat

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Američan Chris Bangle plánoval dráhu metodistického kazatele, nakonec se však jeho náboženstvím stal design. A být to o pár století dříve, tak ho za jeho činnost zcela jistě upálili. V devadesátých letech se rozhodl ukončit stagnaci automobilového designu, a ovlivnil tak toto odvětví na roky dopředu.

Za důstojnou vizáží designéra, kterého jste nepotkali jinak než v saku nebo košili, se ukrývá duše chuligána. Automobilový design postavil na hlavu a právě díky němu se publikum dozvědělo, co jsou ti pánové s pastelkami v design centrech zač.

Na internetu se objevila petice „Stop Chris Bangle“ s více než 14 tisíci podpisy, která naléhala na vedení BMW, aby mu zabránilo „zničit jejich auta“.

Radikální kúra začala v roce 2001 čtvrtou generací BMW řady 7, která se stala nejkontroverznějším výtvorem mnichovské automobilky a spouštěčem petice „Stop Chris Bangle“ usilující o jeho odstoupení. Autorem radikálních tvarů Sedmičky a dalších modelů však byl vlastně někdo úplně jiný… 

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se

Den otevřených dveří letiště Náměšť

Ve středu 1. května se na letišti Náměšť poprvé veřejnosti představí nové vrtulníky AH-1Z Viper a UH-1Y Venom. K vidění bude další letecká i pozemní technika.

Mohlo by se hodit