Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Chevrolet Aveo: pohledný kabát, technika s rozpaky

  15:10
Řady malých-velkých aut, kde je pořizovací cena až na prvním místě, rozšíří v březnu pohledný korejec s americkým rodokmenem. Do kategorie kde hrají hlavní housle Renault Thalia, Dacia Logan a do Škoda Fabia sedan, přibude tříprostorový Chevrolet Aveo se základní cenou pod čtvrt milionu korun.

Zvenku
Nové aveo ve výrobním programu Chevroletu (dříve Daewoo) nahrazuje tříprostorovou variantu kalose, která stejně jako její sourozenci pochází z dílny věhlasného studia Italdesign.

Aveo je oproti tomu první vlaštovkou z nově vzniklého designérského centra v jihokorejském Bupyongu, jeho vzhled je oproti předchůdci ještě evropštější.

V souladu se současnými trendy je aveo o poznání větší než předchůdce, přesto si ponechalo vzhled kompaktního sedanu. Do délky narostlo o 75, do šířky o 40 a do výšky o nepatrných 10mm.

Čelním partiím vozu dominuje výrazná maska chladiče s chromovaným orámováním a zlatavým logem automobilky. Velmi pohledný je malý chevrolet i zboku, což u malých sedanů nebývá vždy obvyklé. Stoupající linie bočních oken a mohutné lemy blatníků vozu prospívají, kola o větším průměru by však nebyla na škodu. Zadní části vévodí velké trojúhelníkové světlomety, zabíhající až do boků karosérie a malý spoiler zvýrazňující hranu víka kufru.
 
Zevnitř
Vnitřní prostor nového chevyho zaujme nápaditým moderním vzhledem a překvapivě dobrou kvalitou řemeslného zpracování. Plastové díly interiéru jsou sice výhradně tvrzené, až na drobné výjimky ale mají pěknou povrchovou úpravu a vzhled.

Pohledný kokpit s oblou přístrojovou kapličkou je i vzhledem ke skromnější výbavě dobře přehledný. Ovládací prvky jsou dostatečně velké a dobře zpracované. Čtyřramenný volant, zděděný po předchůdci, by snesl menší průměr a především podélně nastavitelný sloupek řízení. Sedadla mají tužší polstrování a méně výrazné boční vedení. Výhled z vozu lze hodnotit jako nadprůměrně dobrý, tradiční výjimku tvoří mohutnější sloupky čelního skla. Interiér je na poměry v dané kategorii celkem prostorný, ani v pětičlenném obsazení netrpí posádka vážným nedostatkem pohodlí.

Zavazadlový prostor se základním objemem 400 litrů je ve srovnání s konkurenty hodně podprůměrný, je ale dobře přístupný a skladný. Sklopením asymetricky dělených zadních opěradel lze jeho kapacitu ještě zvětšit, vzniklá ložná plocha ovšem není zcela rovná.

Jízda
Ohledání vozu zanechává výhradně pozitivní dojmy, pocity z jízdy už takové nejsou. Aveo spočívá na upravené platformě kalose, se kterým sdílí i většinu techniky a bohužel i část neduhů. Podvozek se oproti předchůdci výrazně nezměnil, rozšíření rozchodu zadních kol (o 20mm) se příznivě projevilo na jízdní stabilitě. Tlumiče mají evropsky tužší charakteristiku, podvozek přesto absorbuje většinu drobných nerovností s přehledem. V běžném provozu je chování avea poměrně lehce předvídatelné. Při sportovním stylu jízdy se ovšem karoserie naklání více než by bylo příjemné, ke ztrátě směrové stability dochází až v extrémních situacích. K silným stránkám avea rozhodně nepatří řízení. V městském cyklu vůz bez potíží drží zvolenou stopu a dobře se s ním manévruje, při vyšších rychlostech je však vysoká citlivost řízení a téměř nulová zpětná vazba spíše na obtíž a vyžaduje zvýšenou pozornost a pevnou ruku na volantu.

Odhlučnění vnitřního prostoru lze hodnotit jako dobré. V dálničním provozu, kdy se ručička otáčkoměru pohybuje v horním spektru, se sice projevuje absence tlumícího materiálu kapoty a větší aerodynamický odpor, hladina hluku uvnitř vozu však není nijak dramatická.

Automat lepší než manuál
V nabídce pohonných jednotek jsou prozatím dva zážehové čtyřválce: Dvanáctistovka se dvěma ventily na válec produkující výkon 53 kW (72 koní) a šestnáctiventilová čtrnáctistovka o výkonu 69 kW (94 koní), vznětový motor prozatím v nabídce chybí. Slabší agregát bude dodáván výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou, motor 1,4i 16V lze alternativně doplnit čtyřstupňovým samočinným ústrojím.

Motor 1,4 16V

objem 1399 ccm
max. výkon 69 kW
max. točivý moment 130 Nm
max. rychlost 176 km/h
zrychlení 0-100 km/h 11,1 s
kombinovaná spotřeba 6,7 litru
Slibné papírové hodnoty silnějšího motoru v jízdní praxi příliš nepřesvědčily a to ani s ohledem na skutečnost, že vůz měl najeto teprve tisíc kilometrů. V nízkých otáčkách je projev motoru dosti nevýrazný, větší chuť k životu jeví až ve středním pásmu, do vysokých otáček se žene s chutí, ale výraznější výkonová gradace už posádku nečeká.

Odstupňování jednotlivých převodových stupňů pětistupňové převodovky je dobré, řadící páka se však pohybuje po zbytečně dlouhých drahách. Nadšení nebudí ani kvalita řazení. Nepřesná kulisa znemožňuje rychlou změnu převodových stupňů a řidiči tak zamezuje naplno využít potenciál motoru.

Verze s čtyřstupňovou automatickou převodovkou je naopak příjemným překvapením. Řazení probíhá hladce, bez cukání a s relativně malou prodlevou, v případě potřeby automat bez obtíží podřazuje i o dva stupně.

Cena
Chevrolet Aveo se na českém automobilovém trhu představí v průběhu měsíce března. Základní cena by podle předběžných informací měla atakovat čtvrtmilionovou hranici. Za 245 až 250 tisíc korun zákazník získá malý chevrolet s motorem 1,2i a výbavou zahrnující airbag řidiče, centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken, asymetricky dělená a sklopná opěradla zadních sedadel a autorádio s přehrávačem CD a čtyřmi reproduktory.

Verze s motorem 1,4i 16V bude pravděpodobně začínat na ceně mírně přesahující 300 tisíc Kč. Ve vyšších výbavách nebudou chybět: posilovač řízení, ABS, airbag spolujezdce, boční airbagy, automatická klimatizace, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, ovládání autorádia na volantu, mlhové světlomety atd.

Nový Chevrolet Aveo přináší do nepočetné skupiny cenově dostupných vozů s velkou užitnou hodnotou svěží moderní design a nadprůměrnou kvalitu zpracování. Pokud se dovozci podaří dodržet naznačenou cenovou politiku, většina budoucích majitelů mu jistě odpustí jeho technické nedokonalosti.

Poptávka po cenově dostupných a zároveň prostorných automobilech rok od roku stoupá. Na tuzemském trhu to nejlépe dokazují mimořádné prodejní úspěchy Renaultu Thalia a cenového bestseleru Dacia Logan.

Chevrolet Aveo 1,2i

Renault Thalia 1,2i16V

Dacia Logan 1,4MPI

Zdvihový objem (cm3)

1150

1149

1390

Počet válců/ventilů

4/8

4/16

4/8

Výkon (kW/k)

53/72

55/75

55/75

Max. točivý moment (Nm)

104

105

112

Maximální rychlost (km/h)

157

170

162

Zrychlení 0-100 km/h (s)

13,7

13,0

13,0

Kombinovaná spotřeba (l/100 km)

6,4

6,0

6,8

Délka (mm)

4310

4171

4247

Šířka (mm)

1710

1636

1740

Výška (mm)

1505

1437

1525

Rozvor (mm)

2480

2472

2630

Objem kufru (l)

400

510

510

Pohotovostní hmotnost (kg)

997

960

1050

Celková hmotnost (kg)

1490

1430

1535

Pořizovací cena (Kč)

asi 245 000 

219 900
(akční cena)

199 900

Prodaných kusů v ČR v roce 2005

-

3738

2542

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Chevrolet Aveo

Autoři: ,

Den otevřených dveří letiště Náměšť

Ve středu 1. května se na letišti Náměšť poprvé veřejnosti představí nové vrtulníky AH-1Z Viper a UH-1Y Venom. K vidění bude další letecká i pozemní technika.

Mohlo by se hodit

  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Analýza: EU by k zastavení ataku elektromobilů z Číny potřebovala 50% cla

30. dubna 2024

K zastavení přílivu levných elektromobilů z Číny by Evropská unie musela na dovoz těchto vozů...

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...

Muž má recept na dlouhověkost, v jednašedesáti je ve skvělé formě

Dave Pascoe chce dokázat světu, že i v důchodu můžete vypadat jako za mlada a také se tak cítit. Stačí dodržovat pár...