Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

ČEZ spustil moderní nabíjecí aplikaci, nasadí i nové tarify pro elektroauta

Řidiči elektromobilů registrovaní do nabíjecí sítě společnosti ČEZ nyní dostávají výzvu k registraci v novém systému Futur/E/Go, k instalaci aplikace pro chytré telefony a výběru jednoho z tarifů. Aplikací můžete nabíjení i spustit a vyhnout se tak kontaktu s dotykovým displejem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

A to je teprve začátek...;-D

0 0
možnosti
JH

Po strávení článku a projití diskuze jsem se opět utvrdil v názoru, že elektroauto je použitelné pouze do rodinného baráku jako druhý vůz. A osobně asi nebudu chtít za nákupní tašku a verk na vožení dětí do školy dát min. půl mega, spíš víc. Ale tohle už je každého volba. Provozní náklady na km mi vychází naprosto stejné jako u úsporného dieselu (nezapomeňte na spotřební daň, která na tu elektřinu pro auta při jejich rozšíření spadne) a rychlost a četnost "tankování" hovoří proti elektrice. Celková ekologičnost je diskutabilní (díky výrobě+likvidaci baterií) a výhoda elektra je snad jen to ticho, nesmrdění v místě provozu a možnost sportovnější jízdy.

1 0
možnosti
RP

Jo ... elektromobil, to je jen štěstí, pohoda a svět zalitý sluncem .... :D :D Říkají masochisté a šílenci

0 2
možnosti
DS

Co se ceníku týče, asi se mi nejvíc líbí přístup PRE, ale s tím, že by to chtělo upravit cenu pronájmu podle rychlosti nabíjení. Takhle člověk alespoň vidí, kolik jej stojí proud a kolik dává na provoz nabíječky. Navíc to motivuje dobíjet jen do 80%, protože ke konci se baterky nabíjejí déle menším proudem.

Dotazy:

Jsou v těch aplikacích například upozornění na 80% nabití?

Jak je to s konektory? Jsou na stanicích, nebo si je musí uživatel tahat v kufru? Mají tito tři poskytovatelé jednotný konektor?

0 0
možnosti
JV

S konektory je to (velice zjednodušeně) tak, že jsou (celkem i u ČEZu) tři. Jeden (Mennekes Type2) je pro AC nabíjení (tedy ekvivalent třífázové zásuvky doma) - na to má ČEZ na rozdíl od EONu jen zásuvky, tudíž musíte mít svůj kabel. Pak jsou dva konektory pro rychlé DC a u nich jsou vždy kabely součástí stanice.

Upozornění na 80 % nabití už bych tolik neřešil, povětšinou se to dá nastavit přímo v autě. Dnes už jsou auta taky o něco dál než dřív, než byla móda vypínat nabíjení na 80 %. Můj Ioniq nabíjí do 94 % a pak sám vypne. To je i z toho důvodu, že pak je AC nabíjení přinejmenším stejně rychlé jako DC, takže stačí přehodit na (většinou levnější) AC a jede se klidně do 100 %.

ČEZ to nemá špatné, vcelku mi to vyhovuje, funguje jim to. Možná bych ocenil dvě věci - v logu nabíjení bych rád viděl průměrný výkon a v případě obsazení stanice bych se rád (na dálku, než tam přijedu) dozvěděl, kolik % má ten dotyčný nabito. Když uvidím, že má 90 %, klidně tam pojedu a 5 minut počkám, ale když bude mít 17 %, vím, že mám jet jinam.

Ještě upřesním, jak to je v současnosti v praxi, protože si spousta lidí myslí, že elektromobily jsou pravěk:

Můj Hyundai Ioniq je na 50 kW rychlonabíječce (rychlejších je jen pár v ČR) nabitý za cca 30 minut, pokud přijedu s ani ne 10 % baterky. Nabije se do 94 %, na což ujedu přibližně 240 km, pokud nejedu výhradně po dálnici. To mě nijak moc neomezuje, málokdy najedu přes 240 km denně (ač najezdím dost přes 50 tisíc ročně). Ani se nestačím najíst nebo vyřídit maily.

Nabíjení doma je 4 hodiny z prázdna do plna. Nabíjím z fotovoltaiky, když to svítí, ušetřím. Nebo v noci za levno.

Chce si to dobře vybrat auto. Jsou taková, která za to nestojí. Dobře to ukazuje Bjorn Nyland na Youtube ve svých 1000 km challenges, kde zkouší, za jak dlouho auto ujede 1000 km včetně nabíjení, takže vyhodnotí jak kapacitu, tak úspornost (efektivitu), tak i rychlost nabíjení. Ioniq tam nedopadl špatně (asi 12 hodin), ale takový eGolf s 16ti hodinami, to je maso.

4 0
možnosti
HT

H79o98n70z92a 18T63a93r

15. 5. 2020 11:57

Moloch se zase trochu rozhýbal .

Před léty na dotaz proč musí mít člověk který chce ( přístupový čip ) Nabít elektromobil Musí mít sjednanou Dlouhodobou smlouvu

Odpovídali že oni v ČEZu nevidí problém

( Proč by si člověk ( cizinec ). který jen ČR projíždí pořizoval dlouhodobou smlouvu s

ČEZ )

I Bankéři se dokázali domluvit a po celém světě platí jedna bankovní karta

Celosvětové Problémy s nabíjením jsou dva

Přístup a Placení

Automobilky se nedokáži domluvit na společném nabíjecím standardu

I Tesla má 3 nabijecí konektory

1 0
možnosti
MK

V EU máte jeden nabíjecí standard a pak pár aut se staršími konektory které nějak dožijí....

0 0
možnosti
JH

J94i85ř33í 63H81o91d22a54n

15. 5. 2020 9:29

Já na taxiku ujedu cca 6000 někdy i víc km... Zlatá nafta

0 0
možnosti
PM

Zlatý benzín, otevřu naleju, jedu...Dopredu vím, kolik ho tam potřebuji na svůj dojezd, je to hned. (o viditelnosti ceny už se tu psalo). Nemusím mít pro každou "čerpací stanici" telefon s aplikací, nejake čipy, registrace.

0 0
možnosti
PM

Proto by se mi líbil více vodík. Tam je princip stejný.

0 1
možnosti
MK

Takže zatímco v benzínovém autě stačí mrknout na totem a hned vidím, kolik budu platit, tak s elektroautem je to nějaké složitější koukám....:-(

2 1
možnosti
Foto

Ano i ne. Každá benzínka má jinou cenu, zatímco nabíječky v rámci sítě vždy stejnou. Mnoho lidí zvládne většinu nabíjení doma podle svého tarifu, nebo ve firmě - zde například vznikají řešení s využitím fotovoltaických panelů, což nákladnost rychle snižuje. Každý uživatel musí zvážit, která varianta (kombinace variant) nabíjení se mu vyplatí a bude mu uživatelsky vyhovovat. Pak je to otázka zvyku a dál už o tom nepřemýšlíte.

2 0
možnosti
JJ

J44a16n 48J66u87l98i72u72s

15. 5. 2020 8:48

Prelozeno: CEZ zjistil, jak se na tom vic napakovat ;)

5 0
možnosti
Foto

Neomezené nabíjení "za pětikilo" bylo dotované, na tom udržitelný business postavit nešlo.

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...