Čelní sklo s rozšířenou realitou: konec pro displeje?
Stále více výrobců nabízí u svých modelů head-up displeje, a leckdy velmi povedené. Francouzský start-up Eyelights, který nedávno představil motocyklové přilby s promítáním informací na hledí, jde ještě dál. Ve spolupráci s evropskou pobočkou japonského výrobce čelních skel AGC Automotive se pustil do přeměny čelního skla aut na obří obrazovku, což by mohlo umožnit odstranit většinu displejů v kabinách automobilů. A výsledek, čelní sklo s technologií rozšířené reality, obě firmy představily na letošním ročníku veletrhu CES.
Čelní sklo se tak přeměnilo na virtuální obrazovku, přičemž zobrazované informace z GPS nebo asistenčních systémů řidiče zlepšují aktivní bezpečnost tím, že informace a piktogramy umisťují tam, kam patří. Řidič se tak bude moci lépe soustředit na dění před ním. Zobrazované údaje jsou navíc dobře viditelné i ve slunečních brýlích. Obě firmy prý již jednají o spolupráci s Mercedesem a Renaultem. Podle generálního ředitele společnosti EyeLights Romaina Duflota v budoucnu obrazovky zcela zmizí z palubních desek automobilů. Tak to se výrobcům displejů nebude líbit!