Příběh zatčení Ghosna se stal v Japonsku velmi silně sledovaným, protože ho doprovází kritika za zacházení se zatčeným manažerem. Podle japonských zákonů mohou zahraniční vězně navštěvovat pouze právníci nebo velvyslanci a ve srovnání se západními standardy jsou podmínky vazby mnohem drsnější.
Podle médií a Ghosnových dětí je s vrcholovým manažerem jednáno jako se zločincem. Všichni tedy byli zvědavi, v jakém stavu se Ghosn na veřejnosti ukáže. Ten prý jednání dorazil strhaný a velmi pohublý. Denně prý dostává k jídlu jen tři misky rýže, díky tomu za měsíc a půl ve vazbě zhubl o 10 kilogramů. K soudu ho přivedli se spoutanýma rukama, v jednoduchém šedém úboru a plastových pantoflích.
Soudce Yuichi Tada pustil na jednání pouze 14 lidí i přesto, že žádosti o vstup na jednání dorazilo přes tisíc.
„Byl jsem chybně obviněn a nespravedlivě zadržen na základě bezvýznamných a nepodložených obvinění,“ uvedl Ghosn. „V protikladu k obviněním vznesených prokurátory jsem nikdy nepřijal od Nissanu žádné náhrady, které by nebyly oznámeny, a nikdy jsem s Nissanem neuzavřel žádný závazný kontrakt, aby mi byly vypláceny nezveřejněné fixní částky,“ dodal.
Ghosn byl zadržen 19. listopadu kvůli obviněním, že využíval firemní peníze pro vlastní účely a podhodnocoval osobní příjmy ve finančních výkazech. Jeho vazba byla následně několikrát prodloužena, naposledy do 11. ledna.
Ghosnovi hrozí až deset let vězení a pokuta deset milionů jenů (přes dva miliony korun).
Správní rada Nissanu odvolala Ghosna z funkce předsedy krátce po jeho zadržení. Ghosn je však nadále předsedou správní rady i výkonným ředitelem francouzské automobilky Renault, se kterou tvoří Nissan alianci.
Ghosn využil slyšení k tomu, aby poukázal na výsledky své práce a zejména na to, že když v roce 1999 přebíral vedení Nissanu, byla firma na pokraji bankrotu a dnes je z automobilky „pilíř japonské ekonomiky“. „Transformovali jsme Nissan s dluhem ve výši 18,5 miliard dolarů v roce 1999 k likviditě 16,6 miliard dolarů na konci roku 2006; z 2,5 milionů prodaných automobilů v roce 1999 s výraznou ztrátou, na 5,8 milionů vozů prodaných v roce 2016,“ uvedl Ghosn. „Tyto výsledky jsou největší radostí v mém životě vedle mé rodiny,“ dodal.
Další vývoj příběhu je naplánován na 11. ledna, kdy musí prokuratura podat nové obvinění, aby mohla být prodloužena vazba. V opačném případě musí být Ghosn propuštěn. „Nicméně, jak se v Japonsku často děje (a stalo se tak i v Ghosnově případě), úřady mohou vydat nové obvinění, které ovšem bude spojené s těmi stávajícími,“ popisuje magazín Quattroruote.