Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Americké monstrum míří do Evropy. Cadillac Escalade měří až 5,7 metru

  11:19
Cadillac představil čtvrtou generaci velkého SUV jménem Escalade. Začne se prodávat příští rok, a to i v Evropě. Americký obr bude v nabídce ve dvou délkách karoserie a v případě nejsilnější varianty může za sebou táhnout až 3,8 tuny.
Cadillac Escalade

Cadillac Escalade | foto: Cadillac

V USA vcelku obvyklého mastodonta potkáváme na evropských silnicích jen zřídka. Moc se sem nehodí. Na délku měří minimálně pět metrů a na šířku metry dva. Což platí o současné třetí generaci auta, ale i o nové generaci čtvrté. Navíc o pohon se starají výhradně velké osmiválcové motory, v ekologickém provedení s hybridním pohonem. To opět nejsou zrovna ideální motorizace pro evropské silnice.

Ale koncern General Motors usoudil, že i taková auta na evropský trh patří, a tak po současné třetí generaci bude prodávat i generaci čtvrtou, kterou právě představil. A to i na českém trhu. 

V každém případě hlavní odbyt očekává Cadillac na domácím trhu, kde se rozměry escalade nevymykají záplavě pick-upů a podobně velkých SUV.

Vzhled je tradiční, Cadillac opět použil svůj "vertikální" design, ve kterém jsou přední i zadní světla postavena na výšku. Vedle tohoto jasného poznávacího znamení cadillaců si nový escalade drží tradiční ostré hrany a poněkud nabubřelou mohutnou přední masku. Auto je to nepřehlédnutelné a snadno rozeznatelné, a to jak rozměry, tak i vzhledem.

Oproti současné třetí generaci je nový escalade hranatější, masku má mohutnější a přední světla jsou ještě užší. Markantní je i krabicoidní zakončení kabiny, zadní stěna je téměř kolmá. Moderní techniku zvenku oznamují výhradně diodová světla vpředu i vzadu. Monstrózní vzhled podtrhují kola. V základní výbavě dává výrobce na auto dvacetipalcové ráfky, za příplatek lze pořídit 22palcové disky.

Cadillac Escalade

Mezigeneračně se rozměry auta příliš nezměnily. Základní "krátká" verze narostla na délku jen nepatrně o čtyři centimetry na 5,18 metru. Prodloužená verze označená ESV pak měří na délku úctyhodných 5,7 metru, tedy opět o pár centimetrů víc než prodloužená verze současné třetí generace. Nezměnil se ani rozvor, u krátké verze má hodnotu 2,95 metru, u prodloužené pak 3,3 metru.

Přes minimální změny v mírách se podařilo výrobci zvětšit prostor pro pasažéry v druhé a třetí řadě sedadel. V té druhé o nezanedbatelných 10 centimetrů. Plochá střecha přidala i pět centimetrů na výšku. Královský vnitřní prostor lze proměnit na obří stěhovák. Obě zadní řady sedadel lze sklopit do rovné podlahy. Prodloužená verze pak přináší především větší kufr.

Cadillac Escalade

Pohon zůstává tradiční. Základní verze bude mít pod kapotou osmiválec s objemem 6,2 litru a s výkonem 313 kW, což je o 12 kW víc, než má současné provedení motoru. Pravděpodobně pak dojde i na hybridní verzi, tu však zatím výrobce nepředstavil. U současné třetí generace kombinuje elektromotor s šestilitrovým osmiválcem s celkovým výkonem 331 kW. Základní verze bude mít pohon zadních kol, čtyřkolka bude za příplatek.

Je jasné, že escalade nebude úsporným autem. Trochu může pomoci vypínání poloviny válců a uzavíratelné lamely v přední masce. Konkrétní údaje výrobce neuvádí, tak si můžeme pomoci hodnotou u současné generace, která má kombinovanou spotřebu 14,5 litru. Hybrid je výrazně úspornější, udávaná kombinovaná spotřeba je 10,5 litru. Drobnou výhodou velkoobjemového agregátu je ochota spalovat i palivo E85, což může náklady na provoz o nějaká ta procenta snížit.

Cadillac Escalade

Výrobce zatím neuvádí ani dynamické parametry auta. Třetí generace sprintuje na stovku za 6,5 sekundy, ale maximální rychlost je jen 170 kilometrů za hodinu.

Hlavním lákadlem escalade má být luxusní a bohatě vybavený interiér. V nové generaci dostane palubní deska hned dva multimediální displeje. Jeden tvoří přístrojový štít, druhý s úhlopříčkou 12 palců trůní uprostřed mohutného středového panelu. Interiér je plný kvalitní kůže a dřevěných dekorů. Cenu zatím výrobce nezveřejnil, do začátku prodeje zbývá ještě půl roku. Současná generace začíná v USA na 64 000 dolarech, tedy v přepočtu na 1 200 000 korunách. V Česku stojí třetí generace escalade dva miliony korun a více. Ceny nového čtvrtého vydání by se neměly příliš lišit.

Autor:
  • Nejčtenější

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

21. května 2024

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...

Italové zadrželi zásilku fiátků z Maroka. Budou strhávat nálepky s vlajkou

20. května 2024

Italská policie zabavila víc než 130 vozů značky Fiat dovezených z Maroka na základě podezření, že...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu

23. května 2024

Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...

Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky

20. května 2024

AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Distingovaní gentlemani táhli Prahou, jízdu vedl prezident Pavel

20. května 2024

Už po jedenácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných...

Designová frajeřinka. Karavan pro milence jsme zapřáhli za ladný hyundai

27. května 2024

Je to domov na kolech, za kterým se lidé otáčejí. Minikaravan SteelDrop má kovový potah,...

Čínští výrobci elektromobilů se derou na evropský trh, všímají si v Americe

27. května 2024

Čínští výrobci elektromobilů dál razantně pronikají na evropský trh, a to navzdory hrozbě vysokých...

Objevil Kabaně pro svět. Rybář a sochař, co neměl rád auta, slaví sedmdesátku

27. května 2024

Exkluzivně V pondělí 27. května slaví sedmdesátiny Václav Capouch, první šéfdesignér Škody. Sklář a sochař,...

Bavorák, který „projel obrazem“, vyrazí do Le Mans. Dovézt umění k vítězství

26. května 2024

Již poněkolikáté BMW promění slavný vytrvalostní závod 24 hodin Le Mans v největší, nejhlučnější a...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Párkům odzvonilo. Podnikatel lije do rohlíků svíčkovou a dobývá benzinky

Na pracovních cestách se podnikatel v gastronomii Lukáš Nádvorník přejedl párků v rohlíku. Napadlo ho, že by do pečiva...

Herec Lukáš Vaculík se oženil, dívčí idol 80. let si vzal ředitelku z Primy

Lukáš Vaculík (61) se tajně oženil. Vzal si výrobní ředitelku a producentku FTV Prima Luciu Kršákovou (46). Herec a...

Klavírista Petr Malásek si zlomil obě ruce. Mohlo to dopadnout hůř, říká

Klavírista Petr Malásek (59) spadl z kola a zlomil si obě ruce. V pořadu 7 pádů Honzy Dědka popsal nehodu i jaká je...

Milan Hein odhalil neshody mezi Simonou Postlerovou a její matkou

Smrt herečky Simony Postlerové (†59) byla ranou pro celou její rodinu. Na parte ale chybělo jméno hereččiny matky Jany...

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá žádnou smlouvu? Vrchní...