BMW X1

BMW X1 | foto: BMW

BMW X1 odkládá kamufláž

  • 6
Malé BMW do lehkého terénu se postupně vysvléká z maskovacích polepů. Samolepky se spirálami už kryjí jen ty nejdůležitější detaily, světla a rozostřují zajímavé linky, kterými chce nejmenší "X" v nabídce ohromit až při premiéře.

Označení SUV (sportovně-užitkový vůz) už dnes moc nefrčí, a tak těmto autům do lehkého terénu u BMW říkají SAV (Sports Activity Vehicle, což může znamenat to samé, ale klidně cokoliv jiného, co si představíme).

X1 bude konkurovat třeba Volkswagenu Tiguan nebo chystanému Audi Q3. A pozor: teoreticky patří mezi konkurenty i Škoda Yeti. Zatímco cena yetiho, kterou se dozvíme zítra, by měla začínat přibližně na 400 tisících, bude X1 s cenami začínat na konci škodováckého ceníku. První odhady ceny BMW X1 jsou kolem hranice 30 tisíc eur (asi 800 tisíc korun). Ke koupi bude od října.

BMW X1

S prvními, ještě zamaskovanými předsériovými kousky modelu, který vychází z konceptu BMW Concept X1, představeného loni na autosalonu v Paříži, se mnichovská automobilka pochlubila koncem května na Mallorce vybraným šťastlivcům.

BMW X1 stojí na platformě řady 3 vybavené elektronicky řízeným pohonem všech kol xDrive.

Do začátku dostane tři benzinové motory a tři nafťáky. Zážehové verze s dvoulitrovými čtyřválci ponesou označení xDrive18i a xDrive20i, slabší bude táhnout 143, silnější 170 koní. Benzinový šestiválec poznáte podle označení xDrive30i, pod kapotou má 265 koní schovaných ve třech litrech objemu.

XDrive18d, xDrive20d a xDrive23d jsou turbodieselové verze. Všechny mají dvoulitr, liší se výkonem (143, 177 a 204 koní). Podle neoficiálních informací se dočkáme i verze pouze s pohonem jedné nápravy, u BMW samozřejmě zadní.

BMW X1

Novinka dlouhá 445 centimetrů a s rozvorem 2,76 metru se chlubí ideálním rozložením hmotnosti mezi nápravy 50:50. Redaktorům renomovaného italského automagazínu Quattroruote, kteří už X1 řídili, se líbila obratnost a ovladatelnost nového malého BMW. "Chvílemi jako byste řídili kupé, jak je zábavné," píše o svezení s novinkou Quattroruote.

"Na silnici je 1 500 kilogramů hmotnosti cítit, řízení ztěžkne, ale komfort v kabině je víc než dobrý. Cestující vzadu mají hodně místa na kolena," uzavírá italský časopis.


Den otevřených dveří letiště Náměšť

Ve středu 1. května se na letišti Náměšť poprvé veřejnosti představí nové vrtulníky AH-1Z Viper a UH-1Y Venom. K vidění bude další letecká i pozemní technika.

Mohlo by se hodit