Diskuze
Možnost opravovat v neautorizovaném servisu skončí. Bojuje se o prodloužení
Děkujeme za pochopení.
J60a15r11o47s25l19a37v 81S50t59u35d25e79n22t
Výměna okenní stahovačky na Škoda Octavia v autorizovaném servisu v Liberci za 4500 Kč, v neautorizovaném servisu za 2000 Kč, u kamaráda za 1000 Kč včetně ceny nového dílu za necelých 800 Kč. On ten autorizovaný servis živí tolik lidí, že na lepší ceny asi jít nemůže.
J90a80n 94K93o38h70o64u60t
Autorizovaný servis při kontrole auta z druhé ruky. Otázky jako "chcete napojit na diagnostiku?", "co byste tam chtěl vidět?", "chcete zvednout auto?" či "co tam vidíte?" ukázali na tupé měniče dílů. V neuatorizovaném dokonce našli úpravu počitadla kilometrů, což měniči dílů v autorizovaném ne.
J24a93r75o34m91í95r 70K46r73á14l
Dát jako ilustrační snímek k článku o autorizovaném servisu starého Favorita je boží !
K22a30r65e20l 39N63o29v20o57t94n24y
Takže budeme mít autorizované prodejce, autorizované servisy, autorizované díly to vše spěje proti teorii Václava Klause o neviditelné ruce trhu, budeme mít toiiž i státem autorizovanou cenu včetně DPH ( v tomto případě i jistě vyšší).
P68e72t84r 23Č46e11r54m65á95k
Tak on je to v podstatě přežitek, v rámci běžné záruky stejně nikdo soudný mimo autorizák jezdit nebude (jednak na tom bude finančně bit ztrátou hodnoty, jednak se stává běžný předplacený servis a podobná řešení) a nadstandardní záruku jsou vázané na autorizovanou síť.
Větší problém pro nezávislé servisy a neřkuli pro garážisty se stává nejen elektrifikace, ale obecně sofistikovanost moderních vozidel, vyžadující jak znalosti (=přístup k servisním datům) tak vybavení (mechanické i diagnostické). A tam už dnes nastává velký problém, neb toto nese velké náklady, a u menších servisů to logicky nedává ekonomický smysl, nikdy by se to nezaplatilo. Takže bez ohledu na blokovou výjimku praxe už nějakou dobu směřuje k tomu že čím dál více úkonů lze provést jen v odborném (což nemusí být autorizovaný!) servisu.
J53i24n61d22ř33i64c42h 13Š81k35o29p26e37k
No to je blábol, cenu auta určuje stav a ne fakt, jestli jezdil do autorizáku pro předražený olej či do běžného servisu pro levnější, ale kvalitativně stejný.
O37n27d74r34a 69M65i39k19e59s17k64a
Jenže levnější díly odpovídající kvality prostě nejsou... Výrobci aut si tyto díly chrání a tím pádem se může stát, že ten originální filtr, který ale pro automobilku vyrábí např. MANN má jinou konstrukci, než ten filtr od MANNu, který volně koupíte třeba právě v Autokelly.... Stejně tak je to i v případě brzd... Jsem z branže, potažmo se zabývám přímo originálními díly i když jen jedné automobilky... Vím tedy o čem mluvím... Ale jinak ano, neříkám, že to tak je naprosto v každém případě... Záleží i na patentech daného výrobce vozidel...který zároveň "dodává" originální díly...
M10a34r13e49k 78J58a68n90e18č17k91a
Každý, kdo se dlouhodoběji v autodílech pohybuje, tak by měl vědět, že to, co uvádíte opravdu není žádné pravidlo, čili originál = automaticky kvalita, ale kolik já už těch pohádek od prodejců autodílů slyšel. Ale, když našinec často dává přednost x-té výrobě z důvodu ceny, místo opravdu kvalitní druhovýrobě, tak pak často vznikají tyhle fámy. Samozřejmě, ne každý kvalitní výrobce dělající i druhovýrobu má kvalitní celé své výrobní portfolio a je nutno tady umět vybírat. Každý prostě vyniká v jiné kategorii dílů. Mechanické díly, např. výrobce Lemforder jsou často na tom s kvalitou lépe, než některé "originály" automobilek, čili s jejich logem. Mě zajímá, jak si ty díly stojí v reále při denní zátěži při správně provedené montáži a tady nemám s kvalitní druhovýrobou sebemenší problém. Dokonce i v x-té výrobě se dají sem tam najít povedené druhy výrobku, pokud jsou složeny z kvalitních dílů a ne z bláta. Stejně tak rádoby origo rozvodové sady jsou často běžně poskládané z dílů od jednoho nebo vícero výrobců a ani se neobtěžují měnit logo. Stejně tak je tomu třeba u autoskel, kdy se doslova jedná o identické sklo a např. výrobce Pilkinkgton dělá běžně naprosto identická skla, rozdíl je tady pouze v logu a tím i ceně. Další chyták je u výrobců, kteří mají těch značek v druhovýrobě vícero a úplně identický výrobek, tak můžete koupit za dosti rozdílné ceny.
R97o68m52a86n 73P31o25u38s32t75k96a
Kdybych si někdy, nedej bože, chtěl koupit a i koupil nové auto, ve chvíli, kdy by mi v autorizovaném servisu řekli, že to nebude zadarmo nebo že to nebude do pár dnů, otáčím se na pětníku a už k nim nikdy více i za cenu porušení záruky. Nač záruku, když je to stejně i v době záruky drahé (oni si vždycky něco najdou)... Nač autorizované servisy...? Jen pro pohodlí státních firem?
P40e44t66r 47Č22e41r88m35á86k
Ono to spíš směřuje k tomu že tam vy stejně pojedete, protože zjistíte že vám to nikdo jiný neudělá, neb k tomu nemá servisní data a vybavení... a výjimek může platit kolik chce..
O92n17d95ř22e98j 61H91a33v32l65í37k
Moje zkušenost s autorizovanými servisy je tristní. Když máte problém, i banální, vymění vám půlku auta za cenu nového. Co chodím k soukromníkovi, nemůžu si to vynachválit, akorát, že je jich málo, tak si člověk musí počkat, protože má moc práce.
J30a44r29o16s80l82a90v 18R92y31c84h88t12á93ř
Asi bude hodně záležet na značce automobilu.
Mám už druhé auto stejné značky, vždy jezdím do autorizovaného servisu. Ceny po celých sedm let záruky velmi příjemné.
R11a81d29i98m 90V72o40k87r21o38u90h15l65í47k
7 let záruky, takže KIA?
Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40
Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně
Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...
Přehlídka automobilových perel vzdala hold zapomenutým českým značkám
Výstava automobilových veteránů v pražské Hostivaři připomněla výročí 90 let Jawy a 100 let...
Seat jede dál, přijdou facelifty a větší odlišení od značky Cupra
Evropské automobilky se možná až příliš shlédly ve velkých vozech, na kterých je větší marže, a...
Sdílení aut není jen doménou mladých. Zájem mají i padesátníci
Carsharing je alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu, na kterou sází města i...