Mazda s 2,5litrovým benzinem je prodejní trhák, teď bude dostupnější

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Velký čtyřválec Mazda dosud nabízela jen v nejdražším provedení, přesto má na českých prodejích podíl více než 50 %. S nejnovějším faceliftem, se kterým se šestka představuje na autosalonu v Ženevě, se proto automobilka rozhodla unikátní motor nabídnout i v nižších výbavách, navíc jen za symbolický příplatek.

Mazda 6 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Mazda 6 má za sebou už třetí facelift. Ten zmodernizoval vzhled předních partií po vzoru nové generace CX-5, hlavně ale přinese spoustu novinek ve výbavě. Standardem nově budou nejen přepracované LED světlomety, ale i projekční head-up displej, navigace nebo adaptivní tempomat. To vše ve spojení s benzinovým dvoulitrem za 713 400 Kč.

S dubnovým zahájením prodeje z ceníku vypadne nejlevnější provedení Emotion, které postrádalo tempomat, multimediální systém, dvouzónovou klimatizaci, světelný a dešťový senzor či kožený multifunkční volant. „Důvodem je prakticky nulový zájem zákazníků o tuto úroveň výbavy,“ vysvětluje Radim Kubalák, marketingový manažer značky pro český trh.

To ale není jediná změna: „Za maximální výhodu pro zákazníka ale považujeme to, že u nové Mazdy 6 nově nabízíme zážehový motor SKY-G 2,5 hned ve čtyřech výbavových variantách. Tento motor na českém trhu tvoří přes 50 % našich prodejů, nyní jsme tak vyšli vstříc zákazníkům, kteří měli o tuto pohonnou jednotku zájem i v kombinaci s nižšími výbavovými variantami,“ dodává Kubalák.

Nová nejnižší cena tohoto motoru bude 806 400 Kč. K základnímu provedení přidává vyhřívání předních sedadel a volantu, parkovací senzory vzadu i vpředu nebo zadní parkovací kameru. Nejsilnější motor v nabídce navíc dostal systém deaktivace válců představený již v modelu CX-5, který snižuje spotřebu při jízdě ustálenou rychlostí. Díky dalším technickým úpravám si polepšil o 2 kW a 2 Nm na výsledných 143 kW a 258 Nm.

Fotogalerie

Podle neoficiálních informací bude toto provedení jen o 13 000 Kč dražší než stejně vybavená mazda s motorem 2,0 l o výkonu 121 kW a automatickou převodovkou.

Naftové motory v souvislosti s přechodem na přísnější emisní normu dostanou SCR katalyzátor se vstřikováním močoviny, upravený systém dvojice turbodmychadel a kompresní poměr zvýšený z 14,0 na 14,4:1. Slabší verze si zachová parametry 110 kW a 380 Nm, silnější posílí na 135 kW a 445 Nm.

Dobrou zprávou pro české zákazníky je, že u varianty kombi zůstane možnost spojení dieselového motoru s pohonem všech kol.

Poslední novinkou v nabídce je nová nejvyšší úroveň výbavy, která dostane čalounění prémiovou kůží, odvětrávaná sedadla, dřevěný dekor a semišové obložení palubní desky.

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Milovat i nenávidět elektroauta, která nikdo nechce. Šéf BMW musí umět obojí

BMW Vision M Next

U VW je to jasné, tam jsou všichni do elektroaut zamilovaní, aspoň navenek. S jejich rozmachem spojili vládci německého...

Dacia Duster dostane sourozence. Ve hře je SUV-coupé, nebo pick-up

Kupé SUV Renault Arkana při premiéře na autosalonu v Moskvě

Dacie Duster je možná nečekaný, ale zato fenomenální úspěch. Zprvu možná vysmívaný vůz, dnes zlaté vejce celé aliance...

Škoda zahájila výrobu kamiqů, k prvním zákazníkům dorazí v září

Start výroby Škody Kamiq v Mladé Boleslavi

Škoda Auto začala ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi vyrábět kompaktní městské SUV Kamiq. Každý den jich vyrobí...

Najdete na iDNES.cz