Mazda 6

Mazda 6 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Mazda s 2,5litrovým benzinem je prodejní trhák, teď bude dostupnější

  • 153
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Velký čtyřválec Mazda dosud nabízela jen v nejdražším provedení, přesto má na českých prodejích podíl více než 50 %. S nejnovějším faceliftem, se kterým se šestka představuje na autosalonu v Ženevě, se proto automobilka rozhodla unikátní motor nabídnout i v nižších výbavách, navíc jen za symbolický příplatek.

Mazda 6 má za sebou už třetí facelift. Ten zmodernizoval vzhled předních partií po vzoru nové generace CX-5, hlavně ale přinese spoustu novinek ve výbavě. Standardem nově budou nejen přepracované LED světlomety, ale i projekční head-up displej, navigace nebo adaptivní tempomat. To vše ve spojení s benzinovým dvoulitrem za 713 400 Kč.

S dubnovým zahájením prodeje z ceníku vypadne nejlevnější provedení Emotion, které postrádalo tempomat, multimediální systém, dvouzónovou klimatizaci, světelný a dešťový senzor či kožený multifunkční volant. „Důvodem je prakticky nulový zájem zákazníků o tuto úroveň výbavy,“ vysvětluje Radim Kubalák, marketingový manažer značky pro český trh.

To ale není jediná změna: „Za maximální výhodu pro zákazníka ale považujeme to, že u nové Mazdy 6 nově nabízíme zážehový motor SKY-G 2,5 hned ve čtyřech výbavových variantách. Tento motor na českém trhu tvoří přes 50 % našich prodejů, nyní jsme tak vyšli vstříc zákazníkům, kteří měli o tuto pohonnou jednotku zájem i v kombinaci s nižšími výbavovými variantami,“ dodává Kubalák.

Nová nejnižší cena tohoto motoru bude 806 400 Kč. K základnímu provedení přidává vyhřívání předních sedadel a volantu, parkovací senzory vzadu i vpředu nebo zadní parkovací kameru. Nejsilnější motor v nabídce navíc dostal systém deaktivace válců představený již v modelu CX-5, který snižuje spotřebu při jízdě ustálenou rychlostí. Díky dalším technickým úpravám si polepšil o 2 kW a 2 Nm na výsledných 143 kW a 258 Nm.

Podle neoficiálních informací bude toto provedení jen o 13 000 Kč dražší než stejně vybavená mazda s motorem 2,0 l o výkonu 121 kW a automatickou převodovkou.

Naftové motory v souvislosti s přechodem na přísnější emisní normu dostanou SCR katalyzátor se vstřikováním močoviny, upravený systém dvojice turbodmychadel a kompresní poměr zvýšený z 14,0 na 14,4:1. Slabší verze si zachová parametry 110 kW a 380 Nm, silnější posílí na 135 kW a 445 Nm.

Dobrou zprávou pro české zákazníky je, že u varianty kombi zůstane možnost spojení dieselového motoru s pohonem všech kol.

Poslední novinkou v nabídce je nová nejvyšší úroveň výbavy, která dostane čalounění prémiovou kůží, odvětrávaná sedadla, dřevěný dekor a semišové obložení palubní desky.